Home > νέα > Το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας συμμετείχε στο πρόγραμμα του Erasmus+ «Feed4Saving»

Το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας συμμετείχε στο πρόγραμμα του Erasmus+ «Feed4Saving»

Στο Grosseto της Ιταλίας

Το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας συμμετείχε στο πρόγραμμα του Erasmus+ «Feed4Saving»

 

Σε πρόγραμμα του Erasmus+ στην κατηγορία ΚΑ2 Διευρυμένες Σχολίκές Συμπράξεις με τίτλο: «Feed4Saving», συμμετείχε το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, την εβδομάδα 19 με 23 Μαρτίου.

Τρεις μαθητές και τρεις καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ, επισκέφθηκαν το σχολείο Istituto Statale di Istruzione Superiore Leopoldo II Di Lorena στο Grosseto της Ιταλίας. Παράλληλα, το σχολείο της Ιταλίας την εν λόγω εβδομάδα υποδέχθηκε μαθητές και από τις 7 χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό. Συναντήθηκαν μαθητές και καθηγητές από την Ιταλία, Ρουμανία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία και την Ελλάδα.

Η μαθητική διαρροή είναι ένα μεγάλο πρόβλημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος που πρέπει  με τη λήψη μέτρων να αντιμετωπιστεί άμεσα. Είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη και η αντιμετώπισή του αποτελεί προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πρόζεκτ αυτό, γεννήθηκε από την ανάγκη να εξοπλισθούν τα σχολεία με συγκεκριμένα εργαλεία για την πρόληψη και αντιμετώπιση της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης.  Κύριος στόχος αυτού του πρόζεκτ είναι να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μαθητικής διαρροής.

Ειδικοί στόχοι, είναι να βελτιώσει τη σχολική επίδοση των μαθητών εφοδιάζοντάς τους με δεξιότητες στις γλώσσες (επικοινωνία), επιστήμες, τέχνες και μαγειρική, σε 8 Ευρωπαϊκά σχολεία για ένα διάστημα των 2 ετών. Ακόμη, να ενισχύσει τα κίνητρα και να παρακινήσει  τους μαθητές να φοιτούν στο σχολείο, με την εφαρμογή αποτελεσματικών εργαλείων αυτογνωσίας και αξιολόγησης σε 8 ευρωπαϊκά σχολεία κατά τη διάρκεια του έργου. Να μειωθεί ο βαθμός απουσιών  τουλάχιστον κατά 5% μεταξύ των μαθητών από τα συνεργαζόμενα σχολεία κατά τη διάρκεια του έργου. Τέλος, να βελτιώσουν οι εκπαιδευτικοί τις δεξιότητες τους στην ενασχόλησή τους με τους μαθητές που διατρέχουν κίνδυνο πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, εξοπλίζοντάς τους με πρωτοποριακές μεθοδολογίες με στόχο την ενίσχυση των κινήτρων στους μαθητές και της συμμετοχής τους.

Στο πλαίσιο του προγράμματος υλοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

  1. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε εργαστήριο στο Κέντρο Πρόληψης «Δράση» με θέμα: εφαρμογή μη τυπικών μεθόδων για την ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος μέσα στην σχολική τάξη.
  2. Υλοποίηση Βιωματικού σεμιναρίου για όλους τους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας Εκπαίδευσης Δράμας με ομιλητή τον Κ. Βλαχόπουλο, Ψυχολόγο του ΙΕΠ με θέμα «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία».
  3. «Ζωντανή βιβλιοθήκη»: είναι ένα είδος κινητής βιβλιοθήκης, που ενθαρρύνει τη διάδραση και το διάλογο, μέσα από την απλότητα και τη διάθεση για επικοινωνία. Αυτή η Βιβλιοθήκη όμως δεν δανείζει βιβλία, αλλά εθελοντές συνανθρώπους μας που εκθέτουν τους  εαυτούς τους προς «ανάγνωση», με την πρόθεση να ανοίξουν ένα διάλογο με το κοινό και συγκεκριμένα τους αναγνώστες τους. Τα ράφια της Ζωντανής βιβλιοθήκης διαθέτουν προς τους αναγνώστες «ανθρώπινα βιβλία», τις ιστορίες τους και τις εμπειρίες τους. Και κάτι παραπάνω: τη διάθεσή τους να τα επικοινωνήσουν όλα αυτά με έναν τρόπο που να ενισχύει την προώθηση της ποικιλομορφίας. Τέσσερις συνάνθρωποι μας έπαιξαν τον ρόλο των ζωντανών βιβλίων και μοιράστηκαν τις προσωπικές τους ιστορίες και εμπειρίες σε μικρές ομάδες μαθητών του σχολείου μας.

Διακρατική δραστηριότητα μάθησης  καθηγητή του 2ου ΕΠΑΛ και 3 μαθητών διάρκειας 5 ημερών στο σχολείο IES LA SENIA, Paiporta, Ισπανία. Οι μαθητές έμειναν σε οικογένειες μαθητών του σχολείου υποδοχής. Παρακολούθησαν μαθήματα και συμμετείχαν σε εργαστήρια με σκοπό την εκμάθηση και εξάσκηση νέων μεθόδων εργασίας.