Το Ρεκόρ Γκίνες στον «Γκρινιάρη» προσπαθούν να καταρρίψουν το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
417 μαθητές έπαιξαν ταυτόχρονα
«Γκρινιάρη» και πέτυχαν μεγάλη
νίκη στη συμμετοχή και στη συνεργασία
Χρειάστηκαν 120 κουτιά παιχνίδια και αρκετοί κριτές
και παρατηρητές υπάλληλοι από διάφορες υπηρεσίες της Δράμας
Του Θανάση Πολυμένη
ΑΚΟΜΑ κι αν η τελική απόφαση από το Βραβείο Γκίνες, δεν είναι η αναμενόμενη, ώστε το 1ο και το 2ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης μας, να μπουν στις σελίδες του για το μεγαλύτερο ομαδικό παιχνίδι στον «Γκρινιάρη», παρ’ όλα αυτά, οι μαθητές των δύο σχολείων θα έχουν πετύχει κάτι πολύ σημαντικό: να καταφέρουν να συνεργαστούν μεταξύ τους, να βιώσουν μια συμμετοχική διαδικασία στο παιχνίδι και να καταλάβουν τι σημαίνει αλληλεγγύη!
Αυτοσκοπός δεν είναι η νίκη κανενός, ούτε καν το ίδιο το ρεκόρ για το Βραβείο Γκίνες, αλλά η συνεργασία, η συνεργατικότητα, η αλληλεγγύη και πάνω απ’ όλα, η ομαδική δουλειά και ο εθελοντισμός!
Αυτός ήταν ο σκοπός της χθεσινής δράσης που διεξήχθη στον κοινό αύλειο χώρο του 1ου και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, όπου 417 μαθητές και από τα δύο Σχολεία, κατάφεραν να φέρουν εις πέρας, την ομαδική διεξαγωγή του παιχνιδιού «Γκρινιάρης», ενός από τα πλέον αγαπημένα παιχνίδια όλων των παιδιών, ακόμα και των μεγάλων!
Και το μόνο σίγουρο, πάνω απ’ όλα, είναι ότι θα έχουν να θυμούνται αυτή τη μεγάλη και πρωτότυπη διοργάνωση σε όλη τους τη ζωή, γιατί πρόκειται για τη μοναδική μέχρι σήμερα στην Ελλάδα!
Να σημειώσουμε επίσης εδώ, ότι για τη διεξαγωγή του παιχνιδιού, χρειάστηκαν 120 κουτιά του παιχνιδιού «Γκρινιάρης» και οι μαθητές έπαιζαν ανά τετράδες. Ολοκλήρωση της διαδικασίας, σημαίνει ότι κάθε τετράδα θα έπρεπε να ολοκληρώσει το ομαδικό παιχνίδι με έναν νικητή. Και όλα έγιναν με τις απαραίτητες λεπτομέρειες και οδηγίες που έδωσε η επιτροπή του Βραβείου Γκίνες, ενώ τα πάντα βιντεσκοπήθηκαν και θα αποσταλούν στην επιτροπή του Γκίνες, προκειμένου να ανακοινωθεί το τελικό αποτέλεσμα: αν δηλαδή τα δύο σχολεία, έσπασαν το παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες του ομαδικότερου παιχνιδιού «Γκρινιάρης».
Η ιδέα
Πώς ξεκίνησε όμως η ιδέα γι’ αυτή τη μεγάλη δράση; Η αρχική ιδέα ήταν από την εκπαιδευτικό του 2ου Δημοτικού κα. Ελένη Σμολοκτού, η οποία μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο», εξήγησε ότι «η κατάκτηση του Γκίνες δεν είναι αυτοσκοπός. Πρόκειται για ένα κίνητρο, να μάθουμε στα παιδιά με βιωματικό τρόπο, τεχνικές ομαδικότητας. Να μάθουν να συνεργάζονται και να καταλάβουν ότι αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης σχολικής κοινότητας και όχι μόνο της κοινότητας της τάξης και τους σχολείου τους».
Όπως επεσήμανε η κα. Σμολοκτού, «τα παιδιά των δυο σχολείων παίζουν μαζί καθημερινά στον ίδιο αύλειο χώρο και έχουν καθημερινές προστριβές μεταξύ τους. Προκειμένου να καλλιεργήσουμε συμπεριφορές κατά του bullying, σκεφτήκαμε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε στα παιδιά να συνεργάζονται και να συμβιώνουν αρμονικά. Στόχος είναι η κοινωνικοποίηση και η συνεργασία, ώστε να σταματήσουν οι τσακωμοί και όλα εκείνα που θα μπορούσαν να συμβούν στην αυλή ενός σχολείου».
Αναφερόμενη στο πώς ξεκίνησε η ιδέα, η κα. Σμολοκτού σημειώνει ότι «ξεκίνησε στο περυσινό φεστιβάλ κατά του bullying που είχαν διοργανώσει τα δύο σχολεία και σκέφτηκα ότι θα μπορούν να παίξουν από κοινού 400 παιδιά, την ίδια στιγμή, όταν ξέρουμε ότι και μόνο 4 παιδιά που παίζουν μεταξύ τους, στο τέλος τσακώνονται».
Η επικοινωνία με το Βραβείο Γκίνες επιτεύχθηκε με την συμβολή της εκπαιδευτικού των αγγλικών του σχολείου κα. Όλγα Γεωργιάδου, η οποία σημείωσε στον «Π.Τ.», ότι «όλοι οι συνάδελφοι αγκάλιασαν την ιδέα και έτσι τα δύο σχολεία συνεργάστηκαν μεταξύ τους». Όπως η ίδια μας εξήγησε, «το Ρεκόρ Γκίνες έδωσε τις απαραίτητες οδηγίες προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία με επιτυχία».
Συμμετοχή και εθελοντισμός
«Πρόκειται για μια καθαρά εθελοντική δράση, για μια συλλογική προσπάθεια», τονίζει στον «Π.Τ.», ο υποδιευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου κ. Γιάννης Χατζηκυριάκου: «Όλα τα παιδιά μαζί, προσηλωμένα και με αυτοπειθαρχία, προσπαθούν μέσα από ένα επιτραπέζιο παιχνίδι σε ομάδες των 4 παιδιών, να ολοκληρώσουν την παρτίδα τους. Τότε θα ανακηρυχθούν όλοι νικητές και θα προσπαθήσουμε να καταρρίψουμε το παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες».
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «η δράση εντάσσεται στα καινοτόμα προγράμματα που υλοποιούν τα σχολεία μας, θέλει να ενώσει τα δύο σχολεία, να εμφυσήσει στα παιδιά τις αρχές της δημοκρατικότητας, της ομαδικής συνεργασίας, της ευγενούς άμιλλας και όλα αυτά ευελπιστούμε ότι θα επιτευχθούν».
Ο διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχ. κ. Αλκιβιάδης Σαλπιγκτής, όπως και ο διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχ. κ. Αθανάσιος Λιάνος, επισημαίνουν ότι πρόκειται για μια ιδέα, η οποία υλοποιείται κάτω από τα σχέδια των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων και ότι «κύριος σκοπός ήταν η καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων και η ανάπτυξη της συνεργατικής μάθησης».
«Αυτοσκοπός δεν είναι η κατάκτηση του βραβείου Γκίνες, αλλά ένας τρόπος για να μπορέσουν να συμμετέχουν τα παιδιά, για μεγαλύτερη συμμετοχική δράση προβάλλοντας κυρίως την συνεργασία, την αλληλεγγύη και την αλληλοβοήθεια που μπορούν να έχουν μεταξύ τους. Καταλαβαίνοντας αυτό το πράγμα, θα μπορέσουν να φτάσουν σε μεγαλύτερα αποτελέσματα, όπως και το βραβείο Γκίνες. Βέβαια, θέλουμε να περάσουμε και άλλα μηνύματα, όπως το μήνυμα να φύγουν τα παιδιά από τις τηλεοράσεις και από τα ηλεκτρονικά είδη παιχνιδιών από κονσόλες και κινητά τηλέφωνα, να παίξουν και τα παλιά επιτραπέζια παιχνίδια, που είναι προσωπικά παιχνίδια, πρόσωπο με πρόσωπο, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και να γυρίσουμε και λίγο στο παραδοσιακό και προσωπικό στυλ και όχι μοναχικά απέναντι από μια οθόνη», μας λέει ο κ. Σαλπιγκτής.
Ενώ ο κ. Λιάνος επισημαίνει ιδιαίτερα ότι, «ευχής έργο είναι να συνεχίζουμε πάντα ενωμένοι, με αγάπη, συνεργασία και με όσο το δυνατόν περισσότερη διάθεση τέτοιες εκδηλώσεις, που αναδεικνύουν όχι μόνο τα δύο σχολεία μας, αλλά και ολόκληρη την περιοχή μας».
Η έναρξη
Το συνολικό κόστος της εκδήλωσης ανέλαβε ο Δήμος Δράμας, μαζί με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των δύο Δημοτικών Σχολείων, ενώ την αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του ομαδικού παιχνιδιού έκανε ο δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, ο οποίος σημείωσε ότι πρόκειται για μια «μοναδική δράση, η οποία ενεργοποιεί το παιδί και υπάρχει μεγάλη χαρά».