Home > νέα > Πάνω από ένα χρόνο αναμονή για τη ΜΠΕ της γέφυρας του Αγγίτη στα όρια Προσοτσάνης – Αλιστράτης Δήμαρχος Προσοτσάνης: «Τριτοκοσμική η κατάσταση της γέφυρας»

Πάνω από ένα χρόνο αναμονή για τη ΜΠΕ της γέφυρας του Αγγίτη στα όρια Προσοτσάνης – Αλιστράτης Δήμαρχος Προσοτσάνης: «Τριτοκοσμική η κατάσταση της γέφυρας»

Ένα έργο που χρονίζει στις καλένδες…

Πάνω από ένα χρόνο αναμονή

για τη ΜΠΕ της γέφυρας του Αγγίτη

στα όρια Προσοτσάνης – Αλιστράτης

Δήμαρχος Προσοτσάνης: «Τριτοκοσμική η κατάσταση της γέφυρας»

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕΓΑΛΗ καθυστέρηση γνωρίζει το θέμα με το έργο της κατασκευής νέας γέφυρας, στα όρια της Π.Ε. Δράμας με την Π.Ε. Σερρών, στην περιοχή του Δήμου Προσοτσάνης. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο έχει καταντήσει σωστό «γεφύρι της Άρτας» και να φανταστεί κανείς ότι ακόμα μέχρι σήμερα, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες.

Πρόκειται για τη γέφυρα του ποταμού Αγγίτη, που χωρίζει τη Δράμα και τις Σέρρες, και για την οποία τον Μάρτιο του 2024, είχε διατεθεί από την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης σχετική πίστωση για την επικαιροποίηση των μελετών της γέφυρας.

Ο «Π.Τ.» επικοινώνησε χθες με το δήμαρχο Προσοτσάνης κ. Αθανασιάδη, ο οποίος μάλιστα εξέφρασε την αγανάκτησή του, καθώς όπως τόνισε, «εδώ και ένα χρόνο περιμένουμε να ολοκληρωθεί η Περιβαλλοντική Μελέτη και αυτό είναι απαράδεκτο».

Όπως τονίζει, «είναι ανήκουστο αυτό που συμβαίνει, να καθυστερεί ένα χρόνο τώρα μια Περιβαλλοντική Μελέτη, προκειμένου το έργο στη συνέχεια να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας και να προχωρήσει στη δημοπράτηση».

Ερωτώμενος για το ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στη γέφυρα, ο ίδιος παραδέχεται ότι είναι «τριτοκοσμική και επικίνδυνη». Και πραγματικά, αν είναι να περάσει κάποιος από εκείνο το σημείο, θα πρέπει να προσέξει πάρα πολύ, ώστε να αποφύγει κάποιο ατύχημα, ή ακόμα και δυστύχημα.

Σημειώνει μάλιστα ο ίδιος, ότι «το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο, που ευχόμαστε να μην έχουμε κάποιο τρομερό δυστύχημα» και όπως μας εξηγεί, «η γέφυρα αυτή κατασκευάστηκε το 1926 και από τότε βρίσκεται στην ίδια κατάσταση χωρίς τίποτα να έχει αλλάξει και ήδη έχει κλείσει 100 χρόνια λειτουργίας».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, καθημερινά περνούν από τη συγκεκριμένη γέφυρα εκατοντάδες οχήματα και λεωφορεία, καθώς είναι ο μοναδικός δρόμος που συνδέει τη Δράμα με τις Σέρρες και προς την Αλιστράτη και είναι θέμα τύχης μάλλον, που δεν έχουμε θρηνήσει θύματα. Και να σκεφτεί κανείς ότι ο δρόμος αυτός είναι χαρακτηρισμένος ως Εθνική Οδός. Βέβαια, το ποιοι δρόμοι είναι χαρακτηρισμένοι ως Εθνική Οδός στην Ελλάδα είναι ένα ζήτημα πολύ σοβαρό και αυτό ίσως θα πρέπει να αλλάξει, αλλά και ορισμένοι δρόμοι θα πρέπει επιτέλους να αναβαθμιστούν.

Ο «Π.Τ.» παρακολουθεί την εξέλιξή του από το 2020 ακόμα, όταν είχε ξεκινήσει η επικαιροποίηση μιας μελέτης που προϋπήρχε και ήταν ανάγκη να γίνει μια νέα, καθώς το κόστος της θα ήταν ιδιαίτερα μεγάλο. Η υπόθεση αυτή είχε ξεκινήσει από την θητεία του κ. Παπαδόπουλου ως αντιπεριφερειάρχη Δράμας. Ο προϋπολογισμός της κατασκευής προβλέπει 6 εκατ. ευρώ.

Την ευθύνη για το έργο έχει τη Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, και καλό θα είναι να πιεστούν οι μελετητές ώστε να προχωρήσει.

Η επικαιροποίηση της μελέτης είχε ξεκινήσει ακόμα από τη θητεία του προηγούμενου αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Παπαδόπουλου, τον Μάρτιο του 2021 και αισίως, εγκρίθηκε στις 26 Οκτωβρίου 2022 από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αν.  Μακεδονίας – Θράκης. Το έργο της επικαιροποίησης της μελέτης είχε προϋπολογισμό 199.796,11 ευρώ με τον ΦΠΑ.

Η μελέτη έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με προεκτιμώμενη αμοιβή 199.796,11 ευρώ, συμβατικό ποσό 122.636 ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ με τον παρόντα 1ο Συγκριτικό Πίνακα έχει κλείσει στο συμβατικό ποσό των 139.118,64 (με ΦΠΑ). Όπως αναφέρεται μάλιστα, το συμβατικό ποσό του αντικειμένου είναι της τάξης του 13,44% και δεν γίνεται υπέρβαση του 50% της αρχικής συμβατικής συμφωνίας.