Θέματα αναβάθμισης της οδού Χελμού έθεσαν πολίτες στο Δ.Σ. Δράμας
Να φύγει το πάρκινγκ
βαρέων οχημάτων από
την ανάπλαση της Χελμού
Kαι να μαζευτούν τα σκουπίδια των Ρομά από το ρέμα
Του Θανάση Πολυμένη
ΖΗΤΗΜΑΤΑ αναβάθμισης της οδού Χελμού στην ανάπλαση, έθεσαν δημοτικοί σύμβουλοι και πολίτες στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας.
Τα θέματα αυτά αφορούσαν κυρίως τον χώρο που έχει μετατραπεί – μάλλον αυθαίρετα – σε πάρκιγνκ βαρέων οχημάτων στην ανατολική πλευρά της ανάπλασης επί της οδού 1ης Ιουλίου, το ζήτημα των σκουπιδιών που πετούν οι Ρομά στις όχθες του ρέματος Καλλιφύτου στην απέναντι πλευρά, ενώ ζήτησαν και την αλλαγή των δενδρυλλίων που φυτεύτηκαν στον ποδηλατόδρομο, τα οποία πλέον δεν αναπτύσσονται, καθώς και ζήτημα τοποθέτησης πινακίδων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Αρχικά το θέμα έφερε προς συζήτηση ο επικεφαλής της μείζονος παράταξης της αντιπολίτευσης κ. Μλεκάνης, ο οποίος αναφέρθηκε σε μια επιστολή που έλαβαν οι επικεφαλής των παρατάξεων από πολίτες. Συγκεκριμένα, συνδημότες μας, είχαν στείλει μια επιστολή στον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γ. Παπαδόπουλο στις 26 Ιουλίου 2017, από την οποία πήραν απάντηση από την προϊσταμένη Τεχνικών Υπηρεσιών.
Σε πάρκινγκ βαρών οχημάτων έχει μετατραπεί η οδός Χελμού στην ανάπλαση!
Η απάντηση που δόθηκε στις 3 Αυγούστου 2017, έλεγε ότι ο Δήμος είχε προμηθευτεί πινακίδες για να τις τοποθετήσει για την απαγόρευση στάθμευσης βαρέων οχημάτων στην οδό Χελμού. Ο κ. Μλεκάνης υπενθύμισε ότι το θέμα έχει αναφερθεί επανειλημμένα στο Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα έχει γίνει αναφορά για ένα όχημα το οποίο βρίσκεται εκεί αρκετά χρόνια και δεν έχει απομακρυνθεί μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια, ο επικεφαλής της «Αυτοδιοίκησης Πολιτών» κ. Ηλιόπουλος, ζήτησε να μιλήσει ο συνδημότης μας κ. Κηπουρός, ο οποίος είχε συντάξει την επιστολή, στον οποίο και δόθηκε ο λόγος από τον πρόεδρο. Όπως είπε ο κ. Κηπουρός, την επιστολή υπέγραφαν έξι πολίτες. Μετά την απάντηση της Τεχνικής Υπηρεσίας και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάτι, ενώ αναφέρθηκε σε τρία ζητήματα που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα:
Το ένα θέμα είναι η μόνιμη στάθμευση βαρών οχημάτων, η οποία αλλάζει εντελώς την εικόνα του χώρου, ο οποίος δόθηκε για τους πεζούς. Το δεύτερο θέμα αφορά τα δενδρύλλια τα οποία έχουν φυτευτεί και τα οποία δεν αναπτύσσονται μέχρι σήμερα και τρίτο θέμα είναι τα πρανή της τάφρου, του ξεροχειμάρρου Καλλιφύτου, ο οποίος γεμίζει από σκουπίδια.
Μιλώντας για το θέμα ο κ. Ηλιόπουλος, είπε μεταξύ άλλων ότι, ειδικά τις καλοκαιρινές ημέρες, θα έπρεπε να απαγορεύεται η στάθμευση σε όλο το μήκος της οδού Χελμού κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες, επειδή είναι χώρος όπου κινούνται πολλοί πολίτες, ενώ ζήτησε να βρεθεί τρόπος, να καθαρίζεται συχνότερα ο χώρος των Ρομά.
Αναφερόμενος στο ίδιο θέμα ο επικεφαλής του «Project Δράμα 2020», είπε ότι πρόκειται για διεθνή πρωτοτυπία, σε ανάπλαση και χώρους πρασίνου, να υπάρχει ένα πάρκινγκ βαρέων οχημάτων.
Απαντήσεις για το θέμα έδωσε αρχικά ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Ρεμόντης, ο οποίος είπε ότι όσον αφορά τα δενδρύλλια, είναι ευθύνη του εργολάβου και ότι έχουν παραγγελθεί νέα, τα οποία θα τοποθετηθούν σύντομα. Αναφορικά με το ζήτημα των σκουπιδιών, είπε ότι «κάποιοι τα κάνουν αυτά», επισημαίνοντας ότι, πολλοί είναι οι πολίτες εκείνοι οι οποίοι πετούν σκουπίδια χωρίς να υπολογίζουν τίποτα. «Μόνα τους δεν γίνονται τα σκουπίδια», είπε ο κ. Ρεμόντης, ενώ για τους Ρομά είπε ότι, «δεν μπορούμε να ρίξουμε πρόστιμα στην τύχη» και ότι «δεν μπορούμε να κάνουμε αστυνόμευση κάθε μέρα».
Στο θέμα απάντησε και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών λέγοντας ότι, το τελευταίο διάστημα ο Δήμος έχει τοποθετήσει πινακίδες του ΚΟΚ και τα γνωστά κίτρινα παλλόμενα φανάρια σε πολλές περιοχές της πόλης, ενώ είπε ότι σύντομα θα τοποθετηθούν και σήματα επί της οδού Χελμού.
Όσον αφορά το πάρκινγκ βαρέων οχημάτων, είπε ότι ο κ. Μλεκάνης ήταν στη δημοτική αρχή τότε. «Το πάρκινγκ βαρέων οχημάτων εξυπηρετεί μια κατάσταση. Σίγουρα ο καθένας θα ήθελε κάτι καλύτερο, να βρεθεί ένας χώρος εκτός πόλης». Σχετικά με ένα συγκεκριμένο όχημα που βρίσκεται εκεί μερικά χρόνια, είπε ότι πολλές φορές έχει κολληθεί χαρτί εγκαταλελειμμένου οχήματος, ο κάτοχος όμως του οχήματος το σχίζει κάθε φορά. Σχετικά με το ζήτημα της απομάκρυνσης των βαρέων οχημάτων από εκεί που σταθμεύουν για χρόνια, είπε ότι στη σύμβαση που είχε γίνει με ιδιώτη, δεν προβλεπόταν η απομάκρυνση βαρέων οχημάτων, παρά μόνο ΙΧ κάτω των 3,5 τόνων. Ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου οχήματος, κάθε λίγο ανανεώνει την πινακίδα πώλησής του. Κάποια άλλα που ήταν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, απομακρύνθηκαν.
Όσον αφορά τα δενδρύλλια, είπε ότι είναι ευθύνη του εργολάβου, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το συνολικό έργο της οδού Φιλίππου για 15 μήνες μετά την ολοκλήρωση του έργου.