Δηλώσεις του προϊσταμένου της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας στον «Π.Τ.»
Από τις 5 Σεπτεμβρίου θα καλυφθούν
τα κενά στην πρωτοβάθμιας με τους αναπληρωτές
Οι αλλαγές στους Σχολικούς Συμβούλους, το νέο ΚΕΣΥΠ και τα προσφυγόπαιδα
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΙΣ 11 Σεπτεμβρίου ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά 2018-2019. Ένας ακόμη χρόνος για την Πρωτοβάθμια Σχολική Εκπαίδευση στη Δράμα, με τις ελλείψεις σε δασκάλους ή αναπληρωτές. Στο χθεσινό μας φύλλο, δημοσιεύσαμε δηλώσεις του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Αρτεμιάδη, ενώ σήμερα φιλοξενούμενε δηλώσεις του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Ανδρέα Σαλπιγγίδη.
Η πρώτη ερώτηση προς τον κ. Σαλπιγγίδη, είχε να κάνει με τα κενά σε οργανικές θέσεις, αλλά και θέσεις αναπληρωτών στα Δημοτική Σχολεία του Νομού Δράμας. Όπως ο ίδιος σημειώνει γι’ αυτό το θέμα, «στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, θεωρούμε ότι είμαστε σε ένα καλό δρόμο. Είμαστε καλυμμένοι στο θέμα των βασικών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Δεν υπάρχουν κενά δασκάλων, νηπιαγωγών και βασικών ειδικοτήτων όπως φυσικής αγωγής και ξένων γλωσσών».
Παρ’ όλα αυτά, όπως τονίζει ο κ. Σαλπιγγίδης στον «Πρωινό Τύπο», «υπάρχουν κάποια κενά σε ειδικότητες καλλιτεχνικών, θεατρικής αγωγής, εικαστικών και μουσικής. Για τα οποία σύμφωνα με τον προγραμματισμού του Υπ. Παιδείας θα γίνουν προσλήψεις αρκετά σύντομα. Η πρώτη φάση αναπληρωτών θα καλυφθεί στις 5 Σεπτεμβρίου και θεωρώ ότι στις 11 του ίδιου μήνα θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσει η νέα χρονιά και στη Δράμα χωρίς ελλείψεις».
Ο κ. Ανδρέας Σαλπιγγίδης.
Ειδική Αγωγή
Ο κ. Σαλπιγγίδης επισημαίνει επίσης και τα κενά στην Ειδική Αγωγή και στο Ειδικό Σχολείο Δράμας: «Σημαντικός τομέας για εμάς, είναι η Ειδική Αγωγή. Όταν λέμε Ειδική Αγωγή, εννοούμε την στελέχωση του Ειδικού Σχολείου Δράμας, όπως επίσης και την στελέχωση των Τμημάτων Ένταξη τα οποία υπάρχουν στη Διεύθυνσή μας. Και σ’ αυτό τον τομέα, οι προσλήψεις αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής σύμφωνα με το Υπ. Παιδείας θα είναι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι και θεωρούμε ότι γρήγορα, εκείνη την εβδομάδα πάλι, θα έχουμε και τις προσλήψεις αναπληρωτών, έτσι ώστε τα τμήματα ένταξης να είναι στελεχωμένα».
Ο νέος θεσμός του ΚΕΣΥΠ
Σύμφωνα με το νέο νόμο που πέρασε τον Ιούνιο, το γνωστό μας ΚΕΔΔΥ, το Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης, μετονομάζεται σε ΚΕΣΥΠ – Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού με νέα αυξημένα καθήκοντα.
Στην σχετική ερώτηση, ο κ. Σαλπιγγίδης διαπιστώνει και αυτός το ζήτημα της στέγασης της υπηρεσίας: «Πρόκειται για ένα νέα θεσμό, το ΚΕΣΥΠ, το οποίο θα έχει περισσότερες αρμοδιότητες από το ΚΕΔΔΥ. Σ’ εμάς υπάρχει το πρόβλημα του χώρου σε περίπτωση μεταστέγασης και μετεγκατάστασης. Αυτό θα το δει ο προϊστάμενος του νέου ΚΕΣΥΠ σε συνεργασία με το Δήμο Δράμας, εάν υπάρχουν κατάλληλα κτίρια ώστε να μπορεί αυτή η νέα υπηρεσία να στελεχωθεί.
Πάντως, αυξάνεται το προσωπικό στα ΚΕΣΥΠ τώρα, που σημαίνει ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη ανάγκη χώρου. Είναι ένα θέμα που πρέπει να λυθεί και αφορά βεβαίως τη Διεύθυνση του ΚΕΔΔΥ, την Περιφέρεια και το Δήμο Δράμας ώστε να βρεθεί ένα κατάλληλο κτίριο το οποίο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες».
Σχολικοί σύμβουλοι
Με το νέο νόμο που ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούνιο, ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου αλλάζει. Αποκτάει νέα καθήκοντα και μετονομάζεται σε Συντονιστή Εκπαίδευσης. Όπως επισημαίνει ο κ. Σαλπιγγίδης, «ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου έχει καταργηθεί και με το νέο νόμο, στη θέση του θα υπάρχουν οι Συντονιστές Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα εδρεύουν στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή. Για την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης προβλέπονται 10 Συντονιστές Εκπαίδευσης οι οποίοι θα έχουν κάποιες περιοχές αρμοδιότητας. Η διαδικασία επιλογής τους έχει ολοκληρωθεί στην Περιφέρεια και περιμένουμε και τις υπόλοιπες Περιφέρειες, ώστε συνολικά να ανακοινωθούν τα ονόματα των νέων Συντονιστών Εκπαίδευσης ώστε να αναλάβουν καθήκοντα».
Στην ερώτηση για το τι θα γίνουν οι μέχρι σήμερα Σχολικοί Σύμβουλοι, ο κ. Σαλπιγγίδης επισημαίνει ότι «όσοι δεν αναλάβουν κάποια άλλη θέση ή θέση στο νέο θεσμό του ΚΕΣΥΠ, θα επιστρέψουν κανονικά στις οργανικές τους θέσεις και τις τάξεις τους».
Όσον αφορά τα καθήκοντά τους, μας εξηγεί ότι «αναμένεται το καθηκοντολόγιο. Σύμφωνα με το μέχρι τώρα πλάνο και τα καθήκοντα που ήδη έχουν ανατεθεί, ο ρόλος τους θα είναι περισσότερο στρατηγικού σχεδιασμού, συνεργασία με τα σχολεία, καθορισμός προγραμμάτων εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Είναι ένας πληρέστερος ρόλος και ένα θετικό της διαδικασίας, είναι ότι όλοι θα έχουν έδρα την Κομοτηνή, ώστε να συνεργάζονται μεταξύ τους και από κοινού να υλοποιούν και να καταρτίζουν προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς».
Σε ερώτηση ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι σε κάθε Νομό μπορούσαν να βρίσκονται άμεσα στα Σχολεία και να γνωρίζουν από κοντά την πραγματικότητα, ο κ. Σαλπιγγίδης τονίζει ότι αναμένεται το καθηκοντολόγιο: «Αυτό περιμένουμε τώρα, το νέο καθηκοντολόγιο, να δούμε πώς θα είναι ο θεσμός. Ένας Συντονιστής Εκπαίδευσης που θα έχει την περιοχή της Δράμας, θα είναι μόνιμα στην Κομοτηνή ή θα μπορεί να επισκέπτεται και τη Δράμα. Αυτό δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα. Το πλάνο είναι επιλογή των Συντονιστών και μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου θα περάσουμε στην επιλογή των νέων στελεχών του ΚΕΣΥΠ, το οποίο αντικαθιστά το ΚΕΔΔΥ».
Εκπαίδευση προσφυγόπαιδων
Η εκπαίδευση των προσφυγόπαιδων από τη Δομή Φιλοξενίας στη ΒΙ.ΠΕ. είναι πλέον άλλη μια δραστηριότητα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας. Στην σχετική ερώτηση, ο κ. Σαλπιγγίδης τονίζει ότι και φέτος θα υπάρξουν 3 τάξεις υποδοχής στα Δημοτικά Σχολεία: στο 6ο, το 13ο και το 16ο, ενώ ταυτόχρονα θα λειτουργήσει και νηπιακό τμήμα προσχολικής και νηπιακής ηλικίας εντός της Δομής Φιλοξενίας στη ΒΙ.ΠΕ. Δράμας.
Όπως λέει ο κ. Σαλπιγγίδης, «θα λειτουργήσουμε στο ίδιο πλάνο όπως και την προηγούμενη χρονιά, όπου όλα κύλησαν ομαλά. Υπήρχαν οι απαιτούμενες πιστώσεις, έγιναν οι προσλήψεις των αναγκαίων εκπαιδευτικών για την κάλυψη της εκπαίδευσης των προσφυγοπαίδων, ενώ παράλληλα και ο Δήμος Δράμας είχε ένα ρόλο προσλαμβάνοντας νηπιαγωγούς, όπου ο ρόλος και αυτών ήταν σημαντικός στην εκπαίδευση κυρίως των προνηπίων και νηπίων.
Αν και δεν είχαμε θέματα και ουσιαστικές αντιδράσεις όπως τα προηγούμενα χρόνια, παρ’ όλα αυτά κάποιες δυσλειτουργίας υπήρξαν, γιατί είναι ένας νέος θεσμός. Πηγαίνουμε πειραματικά. Δεν έχει λειτουργήσει ξανά εκπαίδευση προσφυγοπαίδων στην Ευρώπη, είναι κάτι καινούριο. Χρόνο με το χρόνο τα βήματά μας είναι θετικά και βελτιώνουμε τα λάθη».