Ανέλαβαν οι Συντονιστές Εκπαίδευσης στο Νομό Δράμας
Η διάγνωση για θέματα υποστήριξης
μαθητών και οι γνωματεύσεις
θα γίνονται εντός του σχολείου
Οι αλλαγές και οι αρμοδιότητες σε σχέση με τους Σχολικούς Συμβούλους
Του Θανάση Πολυμένη
ΟΠΩΣ είναι γνωστό, από την αρχή του νέου σχολικού έτους, με εντολή του Υπουργείου Παιδείας, καταργήθηκαν οι γνωστοί μας Σχολικοί Σύμβουλοι και ανέλαβαν πλέον οι Συντονιστικές Εκπαιδευτικού Έργου. Για την ανάληψη των θέσεων, έχει υπάρξει ειδική διαδικασία με συνεντεύξεις και ήδη έχουν προσληφθεί οι ανάλογοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ).
Οι ΣΕΕ έχουν πλέον έδρα, την έδρα της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης (Κομοτηνή) και ήδη έχουν μοιραστεί μεταξύ τους τα σχολεία. Η ίδια λειτουργία υπάρχει και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και την προσχολική αγωγή (Νηπιαγωγεία).
Ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε χθες με τον προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Σαλπιγκίδη, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι πλέον έχουν γίνει οι επιλογές και έχουν ανακοινωθεί τα ονόματά τους για όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ και ότι έχει πλέον γίνει η κατανομή των σχολικών μονάδων για τις οποίες θα είναι υπεύθυνοι.
Όπως είπε ο κ. Σαλπιγκίδης, την ευθύνη των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων του Ν. Δράμας έχουν, για τα Νηπιαγωγεία η κα. Μουσιάδου Νικολέτα η οποία έχει αναλάβει όλα τα Νηπιαγωγεία του Νομού Δράμας και κάποια από την Καβάλα (περιοχή Δήμου Παγγαίου), ενώ η κα. Σαραφίδου Κατερίνα έχει αναλάβει όλα τα Νηπιαγωγεία Νομού Καβάλας και κάποια από το Νομό Δράμας (περιοχή Δήμου Δοξάτου).
Από τους δασκάλους είναι ο κ. Ανανίας Τοζακίδης και η κα. Χαραλαμπίδου-Παπαγεωργίου Ευφροσύνη, οι οποίοι έχουν μοιραστεί μεταξύ τους όλα τα Δημοτικά σχολεία του Νομού Δράμας.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αντίστοιχα, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Ν. Δράμας, όπως εξηγεί στον «Πρωινό Τύπο» ο προϊστάμενος της αντίστοιχης Διεύθυνσης κ. Κιουλάνης, ο φυσικός κ. Γιώργος Καράογλου έχει αναλάβει τα Γυμνάσια και Λύκεια της Δράμας, ενώ η κα. Αντιγόνη Ζήση, αγγλική φιλολογία, έχει αναλάβει Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της Δράμας στο δικό της μάθημα. Και οι δύο βεβαίως, έχουν αναλάβει και τα υπόλοιπα σχολεία της Περιφέρειας στο μάθημά τους. Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί είναι Δραμινοί.
Το έργο των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου
Ο «Πρωινός Τύπος», μίλησε χθες με έναν από τους νέους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) που έχει αναλάβει τα μισά από τα Δημοτικά Σχολεία του Ν. Δράμας, τον κ. Ανανία Τοζακίδη.
Όπως μας εξηγεί ο κ. Τοζακίδης, πλέον υπάρχει η κεντρική έδρα στην Περιφέρεια ΑΜΘ στην Κομοτηνή, το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ). «Πλέον τις επιμορφώσεις και οτιδήποτε έχει σχέση με την παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη την αναλαμβάνουν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου».
Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) όπως και οι πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι, έχουν αναλάβει υπό την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγησή τους, κάποια σχολεία της Αν. Μακεδονίας – Θράκης.
Στην ερώτηση για το τι αλλάζει σήμερα στα καθήκοντα των νέων Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου σε σχέση με αυτά που είχαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, ο κ. Τοζακίδης μας εξηγεί.
«Το θέμα είναι ότι, εκτός από το ΠΕΚΕΣ, τα παλιά Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) μετονομάζονται και αυτά σε Κέντρα Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥΠ). Τα ΚΕΣΥΠ, σε σχέση πλέον με τα ΚΕΔΔΥ, αναλαμβάνουν την υποστήριξη των σχολείων, μέσα στο σχολείο. Δηλαδή, ενώ μέχρι πρότινος καλούσαν τους μαθητές στο χώρο τους και έβγαζαν τις ανάλογες γνωματεύσεις και έστελνε την γνωμάτευση στο σχολείο, τώρα πλέον θα πηγαίνουν στο σχολείο και εκεί θα κάνουν υποστήριξη. Για παράδειγμα, θέματα συμπεριφοράς που μέχρι τώρα τα αναλάμβανε ο Σχολ. Σύμβουλος, πλέον θα υπάρχει μια διεπιστημονική προσέγγιση. Ναι μεν ο Συντ. Εκπαίδευσης θα δέχεται κάποια θέματα – συμπεριφοράς, οριοθέτησης μέσα στο σχολικό περιβάλλον, αλλά η υποστήριξη θα δίνεται σε συνεργασία με το ΚΕΣΥΠ. Όταν λέμε διεπιστημονική στο ΚΕΣΥΠ, σημαίνει ότι υπάρχει ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, κάποια στιγμή θα στελεχωθούν με λογοπαιδικό και λογοθεραπευτή, οπότε θα είναι μια διεπιστημονική προσέγγιση για θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και ότι έχει να κάνει με οριοθέτηση, ένταξη κτλ.»
Όπως επίσης τονίζει ο κ. Τοζακίδης, «το ΠΕΚΕΣ θα συνεδριάζει μια ή δυο φορές την εβδομάδα στην Κομοτηνή για θέματα εκπαιδευτικού συντονισμού που θα έχουν σχέση με επιμόρφωση, με νέα προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου. Το ΠΕΚΕΣ θα συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), και κάθε χρόνο θα εκδίδει ένα ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο θα υλοποιείται από τα ΠΕΚΕΣ σε συνεργασία με τα ΚΕΣΥΠ».