Home > νέα > Μαθητής Δράμας: «Το σχολείο πλέον είναι ψυχοφθόρο. Θα έπρεπε να είσαι στο σχολείο και να χαίρεσαι»

Μαθητής Δράμας: «Το σχολείο πλέον είναι ψυχοφθόρο. Θα έπρεπε να είσαι στο σχολείο και να χαίρεσαι»

Συνεχίζεται η κατάληψη στο 2ο Γυμνάσιο – Λύκειο και 3ο – 4ο ΓΕΛ Δράμας

Μαθητής Δράμας: Το σύστημα ευνοεί

τους χαμηλόβαθμους μαθητές

«Το σχολείο πλέον είναι ψυχοφθόρο. Θα έπρεπε να είσαι στο σχολείο και να χαίρεσαι»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΝ ΚΑΙ φαινομενικά μειώθηκαν χθες Παρασκευή οι καταλήψεις στα σχολεία της Δράμας, εντούτοις χθες συνέχιζαν δυναμικά, δύο σχολικά συγκροτήματα. Το 2ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο και το 3ο και 4ο Λύκειο Δράμας. Χαρακτηριστικό μάλιστα ήταν το γεγονός ότι, στη σελίδα του Facebook του 3ου ΓΕΛ την Πέμπτη, γινόταν κάλεσμα προς τους μαθητές, ώστε χθες Παρασκευή να επιστρέψουν κανονικά στα μαθήματά τους.

 

Μιχάλης: Το σχολείο δεν δίνει ευκαιρίες!

Στον «Πρωινό Τύπο» δέχθηκε να μιλήσει ένας μαθητής από τη Β΄ τάξη. Όπως είπε χαρακτηριστικά, οι μαθητές της Β’ τάξης ίσως έχουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για να προβούν σε καταλήψεις. Ο Μιχάλης, την επόμενη χρονιά θα είναι στην Γ΄ Λυκείου και έχει στο μυαλό του κάποια πανεπιστημιακή σχολή με υψηλή βαθμολογία.

Στην ερώτηση για τους λόγους για τους οποίους κάνουν κατάληψη, μας εξηγεί: «Οι λόγοι της κατάληψης είναι πολλοί. Το σχολείο πλέον δεν μας δίνει ευκαιρίες να προχωρήσουμε. Καλώς ή κακώς, αλήθεια ή ψέμα, το σχολείο είναι αυτό που θα μας δώσει τα απαραίτητα εφόδια για το μέλλον».

Ο Μιχάλης, μιλάει για το σύστημα, «το οποίο πλέον είναι ανεξέλεγκτο. Ούτε καν οι ίδιοι οι πολιτικοί μας ξέρουν τι θα κάνουν, ούτε ο ίδιος ο κ. Γαβρόγλου γνωρίζει. Εμείς δεν θέλουμε να κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια. Πιστεύουμε ότι θα ακουστούν αυτά που λέμε και πιστεύουμε ότι αυτά που ζητάμε και απαιτούμε θα πιάσουν τόπο».

Στο ερώτημα για τα βασικά ζητήματα που τους απασχολούν, ο Μιχάλης αναφέρεται στο «σύστημα» της Παιδείας. «Είναι ένα σύστημα, που ευνοεί ένα μικρό πλαίσιο μαθητών που έχουν χαμηλές βαθμολογίες για σχολές χωρίς ιδιαίτερη ζήτηση και προφανώς δεν θα είναι σχολές που θα έχουν μια οικονομική άνεση στη μετέπειτα ζωή και μια καλή αποκατάσταση.

Όλοι πιστεύω ότι θα ήθελαν να πιάσουν υψηλούς βαθμούς, ώστε να μπορέσουν να περάσουν σε μια καλή σχολή. Για να πιάσεις σήμερα πλέον υψηλόβαθμες σχολές, έτσι όπως έχει γίνει η κατάσταση, γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Το σύστημα που ετοιμάζουν να κάνουν, ευνοεί τους χαμηλόβαθμους μαθητές και όχι τους μαθητές που επιδιώκουν υψηλές βαθμολογίες».

Υπάρχει όμως και η άλλη όψη του σχολείου, όπως μας τη δίνει ο Μιχάλης της Β΄ τάξης Λυκείου: «Το σχολείο πλέον είναι ψυχοφθόρο. Θα έπρεπε να είσαι στο σχολείο και να χαίρεσαι. Θα έπρεπε να είσαι στο σχολείο και  να θέλεις να μαθαίνεις και όχι να έρχεται και να θέλεις να φύγεις».

Όπως λέει ο Μιχάλης, «ακόμα και οι ίδιοι οι καθηγητές εκφράζουν τις αρνητικές τους γνώμες για το σχολείο. Το δημόσιο δεν χρηματοδοτεί όσο θα έπρεπε τα σχολεία, ενώ ξοδεύει χρήματα για άλλα πράγματα. Χάνονται πολλά χρήματα για την Παιδεία».