Μιλάει στον «Π.Τ.» η πρόεδρος του Σωματείου ΤΑΞΙ κα. Αράπογλου
«Μαστίζει τον κλάδο μας στη Δράμα
η πειρατεία με ιδιωτικά αυτοκίνητα!»
Είναι δύσκολοι οι έλεγχοι καθώς η Τροχαία δεν έχει το απαραίτητο προσωπικό!
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ κινητοποίηση για αύριο Πέμπτη προχωράει ο κλάδος των ΤΑΞΙ σε όλη τη χώρα, με κύριο ζητούμενο την άμεση εφαρμογή των νόμων 4530/2018 και 4446/2016 και την ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών, ώστε να παταχθεί η υποκλοπή έργου από φορείς που δεν έχουν δικαίωμα επιβατικής μεταφοράς. Ο κλάδος, ζητάει να γίνει άμεση προσαρμογή όλων των εταιρειών διαμεσολάβησης με το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την αστική μεταφορά.
Η απεργία γίνεται καθώς την ίδια ημέρα, εκδικάζεται η υπόθεση του προέδρου της Ομοσπονδίας Θ. Λυμπερόπουλου, έπειτα από μήνυση που έχει καταθέσει η εταιρεία ΤΑΧΙBEAT για συκοφαντική δυσφήμιση εναντίον της.
Τα προβλήματα στη Δράμα
Αν και σε γενικότερο πλαίσιο τα προβλήματα των ιδιοκτητών και οδηγών ΤΑΞΙ σε όλη τη χώρα είναι ίδια, εντούτοις τοπικά διαφοροποιούνται. Ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε χθες με την πρόεδρο του Σωματείου ΤΑΞΙ Δράμας «Άγιος Χριστόφορος» κα. Ανατολή Αράπογλου, η οποία αναφέρθηκε κυρίως στο πρόβλημα της πειρατείας που γίνεται εις βάρος τους ˙ την λεγόμενη υποκλοπή έργου.
«Αυτό συμβαίνει χρόνια», λέει η κα. Αράπογλου για την πειρατεία. «Τα τελευταία χρόνια με την ανεργία και με την κρίση, είναι όλο και πιο έντονο το γεγονός αυτό. Κάποιος που έχει ένα μικρό μαγαζί, ή ζει σε ένα χωριό, γνωρίζοντας τις τιμές που παίρνουν τα ΤΑΞΙ, κατεβάζουν τις τιμές και κάνουν υποκλοπή μεταφορικού έργου. Αυτοί δεν έχουν να πληρώσουν ούτε λογιστές, ούτε ΦΠΑ, ούτε κάτι άλλο».
Η κα. Ανατολή Αράπογλου.
Ερωτώμενη για το αν γίνονται έλεγχοι, η κα. Αράπογλου σημειώνει ότι, «η Τροχαία για παράδειγμα μπορεί να έχει όλη την καλή διάθεση, αλλά δυστυχώς δεν έχει το απαιτούμενο προσωπικό. Είναι μόνο 3-4 μοτοσυκλετιστές. Για να μπορέσουμε να το κυνηγήσουμε εμείς, πρέπει το Σωματείο σε συνεργασία με τον Τροχαία, να κυνηγάμε μέρες ολόκληρες. Δεν γίνεται όμως να απασχολήσουμε την Τροχαία τόσο πολύ. Από την άλλη βέβαια, είναι δύσκολο, γιατί πρέπει να πιάσεις τον πειρατή επ’ αυτοφώρω την ώρα που πληρώνεται».
Άλλα ζητήματα που απασχολούν τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ, είναι ότι, «η δουλειά έχει πέσει πάρα πολύ. Η Δράμα έχει πολλά ΙΧ και εννοείται ότι πλέον η δουλειά μειώνεται. Από την άλλη πλευρά, οι ταξιτζήδες δουλεύουμε πλέον με την τρίτη ηλικία, που δεν οδηγούν και μας χρειάζονται. Η αλήθεια είναι ότι πλέον κάνουμε λειτούργημα: βοηθάμε τη γιαγιά με τα ψώνια, την ανεβάζουμε και στο σπίτι, μόνο στο ψυγείο πια που δεν βάζουμε τα ψώνια».
Στην ερώτηση αν πλέον υπάρχουν πολλά ΤΑΞΙ στην πόλη και αν δίνονται άδειες, η κα. Αράπογλου παραδέχεται ότι, «τα ΤΑΞΙ είναι πολλά για τη Δράμα. Αλλά ήταν ανέκαθεν τόσα. Πάντα ήταν πολλά τα ΤΑΞΙ. Απλά υπήρχε δουλειά παλαιότερα και δεν φαινόντουσαν. Τώρα που δεν έχει δουλειά, δεν χωράμε στις πιάτσες και φαινόμαστε πολλοί!»
Όσον αφορά το ζήτημα των νέων αδειών, η ίδια επιβεβαιώνει ότι «είναι υπεράριθμα τα ΤΑΞΙ στη Δράμα και νέες άδειες δεν εκδίδονται πλέον», ενώ επισημαίνει ότι «πλέον οι περισσότεροι είναι ιδιοκτήτες, έμειναν πολύ λίγοι εργαζόμενοι οδηγοί και ακόμα λιγότεροι εκείνοι που τα ενοικιάζουν».
Η ΤΑΧΙBEAT
Η κα. Αράπογλου, αναφέρεται και στην TaxiBeat, για την οποία ουσιαστικά γίνεται και αυτή η απεργιακή κινητοποίηση. Όπως μας λέει, «η TaxiBeat, δουλεύει κυρίως στην Αθήνα. Πρόκειται για μια εφαρμογή στο ίντερνετ, και μέσω αυτής από τάμπλετ ή κινητά τηλέφωνα, μπορείς να ειδοποιήσεις ένα ΤΑΞΙ. Η συγκεκριμένη εταιρεία, η TaxiBeat, δεν είναι ΤΑΞΙ, εκμεταλλεύεται τα ΤΑΞΙ και κερδίζει από εκεί. Μάλιστα, κάποιοι συνάδελφοι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη κάνουν δρομολόγια μ’ αυτό τον τρόπο». Στη Δράμα δεν υπάρχει η TaxiBeat, αλλά ούτε και κάποια άλλη εφαρμογή.