Με έμφαση στα διαδικτυακά μέσα για προβολή της περιοχής
Πεντέμισι εκατομμύρια στον Τουρισμό
από την Περιφέρεια ΑΜΘ για 2019-2022
Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού: Καινοτομία και έμφαση σε νέες τεχνολογίας
Αντιπολίτευση: Μια από τα ίδια, χωρίς καινοτομίες, χωρίς στοχοθεσία
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΕ ΠΕΝΤΕΜΙΣΗ εκατομμύρια ευρώ πριμοδοτεί η διοίκηση της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης, το πρόγραμμα για τον Τουρισμό στην περιοχή, για τα επόμενα τέσσερα χρόνια 2019-2022.
Ήδη, όπως είναι γνωστό, η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης (ΠΑΜΘ), κάνει φιλότιμες προσπάθειες στην ανάπτυξη του Τουρισμού στην περιοχή, δίνοντας κάποια χρήματα, για τα οποία όμως κατηγορείται από την αντιπολίτευση ότι κάνει «σπατάλη χρήματος» και ότι δεν πρόκειται για καινοτόμα προγράμματα, ενώ την κατηγορεί και για έλλειψη στοχοθεσίας.
Το νέο πακέτο ενίσχυσης για τον Τουρισμό στην Περιφέρεια ΑΜΘ τα επόμενα 4 χρόνια, αγγίζει τον προϋπολογισμό των 5,5 εκατομμυρίων ευρώ και πέρασε κατά πλειοψηφία από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Πέμπτης 29 Νοεμβρίου 2018.
Μιλώντας χθες στον «Πρωινό Τύπο» ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Κώστας Αντωνιάδης, σημείωσε αρχικά ότι για πρώτη φορά το πρόγραμμα που αφορά τον τουρισμό ήρθε σε δημόσια διαβούλευση σε δύο συνεδριάσεις που έγιναν με όλους τους αρμόδιους φορείς της περιοχής (σύνδεσμοι ξενοδόχων, δωματίων, επιμελητηρίων, δήμων κτλ.), «με στόχο την αναβάθμιση και ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, τόσο στην εγχώρια αλλά και στη διεθνή αγορά».
Ανοδική τάση
Όπως τονίζει στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Αντωνιάδης, «τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός έχει ανοδική πορεία σε όλη τη χώρα, αλλά και στην Περιφέρεια ΑΜΘ, και γι’ αυτό βρίσκεται στο επίκεντρο του αρχικού σχεδιασμού μας. Θα πρέπει να πούμε ότι ο τουρισμός δεν είναι μόνο η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, αλλά και για την Περιφέρειά μας, μαζί με τον πρωτογενή τομέα».
Όπως μάλιστα είπε για να δείξει την τουριστική άνοδο στην Περιφέρεια, «το 2018 κλείνει με ένα θετικό ισοζύγιο παρ’ όλες τις δυσοίωνες προβλέψεις που είχαμε αρχές του καλοκαιρού, αλλά και την αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Περιφέρειά μας.
Να πω χαρακτηριστικά ότι το 2010 είχαμε μόνο 1 Airbnb, το 2012 είχαμε 3 και το 2018 για το πρώτο εξάμηνο φτάσαμε να έχουμε 2762 Airbnb. Αυτή τη κατακόρυφη άνοδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων, δείχνει και τη δυναμική που έχει ο τουρισμός στην ΠΑΜΘ».
5,5 εκ. ευρώ
Αναφερόμενος στο ποσό που δίνεται για τα επόμενα 4 χρόνια, ο κ. Αντωνιάδης, μας εξηγεί: «Για όλους τους παραπάνω λόγους, επενδύουμε για τα επόμενα 4 χρόνια, ένα ποσό της τάξης των 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις, που στόχο έχουν να προωθήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα, το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας».
Ανάμεσα στις δράσεις αυτές, περιλαμβάνονται «δράσεις καινοτόμος και δράσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ενώ δίνουμε μεγάλη έμφαση στις ψηφιακές εφαρμογές, στα social media, δημιουργούμε προωθητικές δράσεις μέσω του διαδικτύου, ειδικές δράσεις προβολής της Περιφέρειας σε χώρες – στόχους όπως τη Ρωσία, την Τουρκία, τη Ρουμανία, την Αυστρία, πολλά work shop για επαγγελματίες στον τουρισμό. Επίσης, ταξίδια φιλοξενίας δημοσιογράφων από διάφορες χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης στην Περιφέρεια, όπως και διαφήμιση στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Τέλος, θα έχουμε συμμετοχή σε μια σειρά από εκθέσεις, όχι μόνο τουριστικού ενδιαφέροντος, αλλά και σε εκθέσεις που έχουν σχέση με την προώθηση των αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας».
Ορεινός όγκος
Ο κ. Αντωνιάδης αναφέρθηκε ακόμα και στην «αξιοποίηση του Ορεινού Όγκου της Ροδόπης, του Παγγαίου αλλά και του Φαλακρού» ενώ αναφερόμενος στο Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού τονίζει ότι «θα εξειδικευτεί με αντίστοιχες δράσεις και νομίζω ότι δίνουμε έτσι το στίγμα μας στην ανάπτυξη του τουρισμού για τα επόμενα 4 χρόνια».
Η αντιπολίτευση
Έντονες πάντως στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ήταν οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, η οποία τόνισε κυρίως ότι «η διοίκηση έκανε το αυτονόητο» και ότι «καμιά δράση δεν αποτελεί τη μεγάλη καινοτομία», ότι «είναι δράσεις που έχουν γίνει και στο παρελθόν και έχουν χρηματοδοτηθεί και από άλλα εργαλεία» (Π. Δαμιανίδης από την «Κοινωνική Συμμαχία»).
«Δεν μας αρέσει το πολιτικό σας σκεπτικό γι’ αυτό καταψηφίζουμε», είπε εκ μέρους της ΡΙΖΑΣ ΑΜ-Θ ο Σπύρος Τουρτούρης και εξήγησε: «το σκεπτικό σας εδράζεται μόνο και μόνο στο πως θα ξοδευτούν χρήματα κι όχι στο τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε. Εμείς αντίθετα ξεκινάμε βλέποντας το τουριστικό προϊόν που θέλουμε να προβάλλουμε, το οποίο έχει να κάνει με την μεγάλη απόκλιση που παρουσιάζουν περιοχές της ΑΜ-Θ, όπως για παράδειγμα η Θάσος με την Δράμα».
Ο πρωτογενής τομέας συμμετέχει στο 9% του ΑΕΠ ενώ ο τουρισμός στο 5,2%, ανέδειξε από την Λαϊκή Συσπείρωση ο Χρήστος Τρέλλης, σημειώνοντας επίσης πως «δεν υπάρχει καμία ουσιαστική άνοδος στον τουρισμό της ΑΜ-Θ την τελευταία πενταετία» κι εξήγησε: «η όποια αύξηση της τουριστικής κίνησης δεν στήριξε ούτε ανάπτυξε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δεν αύξησε τα μεροκάματα». «Η λογική τους είναι για να δουλέψει η περιφέρεια ως dealer των μεγάλων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων», κατήγγειλε.
«Είναι πολλά τα λεφτά», είπε σχηματικά ο Βασίλης Τραϊφορος (Γνώση και Συνεργασία), ζητώντας απαντήσεις για το πού πηγαίνουν τόσα χρήματα που εγκρίνονται για την τουριστική προώθηση της ΑΜ-Θ κάθε χρόνο.
Πού θα πάνε τα χρήματα!
Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα των 5,5 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει δύο υποέργα που αναλύονται όπως παρακάτω:
– Υποέργο 1: Ενέργειες προώθηση τουριστικού προϊόντος 2,6 εκ ευρώ περίπου.
– Τουριστική επαγγελματική φωτογράφηση 12μηνη αξίας 22.320 ευρώ. 4 εποχές του χρόνου.
– Παραγωγή τουριστικών βίντεο και σποτ αξίας 112.840 ευρώ.
– Διαφημιστικά δώρα αξίας 91.160 ευρώ.
– Panel για προβολή σε αεροδρόμια αξίας 166.720 ευρώ.
– Αναμνηστικό λεύκωμα αξίας 23.560 ευρώ.
– Παραδοσιακή διαφήμιση στην Ελλάδα, αξίας 529.253 ευρώ.
– Διαδικτυακή διαφήμιση αξίας 384.540 ευρώ. Έμφαση σε πασίγνωστες πλατφόρμες όπως facebook και instagram.
– Ειδική προβολή σε χώρες του εξωτερικού, αξίας 180.719 ευρώ.
– Σχεδιασμός και παραγωγή έντυπου πολυσέλιδου οδηγού Περιφέρειας ΑΜ-Θ αξίας 65.050 ευρώ στα Αγγλικά.
– Συμμετοχή σε b2b συναντήσεις, επαγγελματικά ταξίδια παρουσίας, εκδηλώσεις παρουσίασης προορισμού, αξίας 182.400 ευρώ. Τελικός στόχος η ενδυνάμωση του brand name της περιοχής.
– Οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης, αξίας 240.000 ευρώ.
– Ψηφιακές εφαρμογές και εργαλεία, αξίας 455.000 ευρώ.
– Γενικό έντυπο τουριστικής προβολής, αξίας 35.172 ευρώ μαζικής διανομής.
– Έρευνες αξιολόγησης τουριστικής προβολής, αξίας 198.400 ευρώ.
– Υποέργο 2: Συμμετοχή της ΑΜ-Θ σε εκθέσεις εξωτερικού και εσωτερικού 2,9εκ περίπου.
– Αυτόνομη συμμετοχή – Συμμετοχή μέσω Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού
– Αφορά περί των 27 εκθέσεων τουριστικών θεματικών, γενικού περιεχομένου ή στοχευμένες όπως προβολής προϊόντων.