Από το 1ο και το 3ο ΓΕΛ Δράμας
Δυο Δραμινές μαθήτριες στην
έδρα του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο
Έπειτα από διάκρισή τους σε διαγωνισμό όπου
συμμετείχαν 219 μαθητές από 32 σχολεία της ΠΑΜΘ
Της Σουζάνας Θεοδωρίδου
Την ευκαιρία να γνωρίσουν τον χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις απόψεις τους για την ευρωπαϊκή οικοδόμηση, θα έχουν στις 11 Απριλίου, δυο μαθήτριες του Νομού Δράμας, οι οποίες πέτυχαν στον γραπτό διαγωνισμό του προγράμματος «Euroscola».
Οι Δραμινές μαθήτριες που θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Στρασβούργο, είναι η Αθηνά Αγγελοπούλου μαθήτρια του 3ου Γενικού Λυκείου Δράμας, και η Δόμνα-Μαρία Σκαπέτη μαθήτρια του 1ου Γενικού Λυκείου Δράμας.
Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, συμμετείχαν 219 μαθητές και μαθήτριες από 32 σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες που επιλέχθηκαν να εκπροσωπήσουν την ΠΑΜΘ στην ημερίδα «Euroscola» βάσει της τελικής τους βαθμολογίας και έπειτα από συνεκτίμηση των κριτηρίων που απαιτούνται, είναι είκοσι πέντε (25).
Οι μαθητές που διακρίνονται, προσκαλούνται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Euroscola», με επιχορήγηση που καλύπτει τα έξοδα ταξιδιού και διαμονής για κάθε μαθητή. Η αποστολή στο Στρασβούργο, θα διαρκέσει δύο με τρεις ημέρες και τους μαθητές θα συνοδεύουν καθηγητές ή λειτουργοί του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.
Το σύνολο των μαθητών και μαθητριών, που συμμετείχαν στον διαγωνισμό από τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, είναι: 1ο ΓΕΛ: 12, 2ο ΓΕΛ: 2, 3ο ΓΕΛ: 4, και 4ο ΓΕΛ: 8.
Το πρόγραμμα Euroscola
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιθυμώντας να δώσει στους νέους της Ευρώπης ηλικίας 16-18 ετών, τη δυνατότητα να συναντηθούν, να ανταλλάξουν απόψεις πάνω στις εμπειρίες τους, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να εκφράσουν τις προσδοκίες και τα σχέδιά τους για την ευρωπαϊκή οικοδόμηση, διοργανώνει από το 1992, τις ημερίδες «Euroscola» στο Στρασβούργο της Γαλλίας.
Οι ημερίδες αυτές, γίνονται στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ολομέλειας, στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και παίρνουν τη μορφή ενός Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων. Οργανώνονται πολλές φορές το χρόνο, με τη συμμετοχή 500 περίπου μαθητών Λυκείου από τα 28 κράτη μέλη της Ένωσης και ορισμένες φορές λαμβάνουν μέρος και μαθητές, οι οποίοι προέρχονται από υποψήφια για ένταξη κράτη.
Ο μηχανισμός του προγράμματος, επιτρέπει σε παιδιά από διαφορετικές χώρες να έρθουν σε επαφή. Από τη στιγμή που θα εισέλθουν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, παύουν να αντιπροσωπεύουν το σχολείο τους και εντάσσονται σε πολύγλωσσες ομάδες των 100 περίπου μαθητών. Έτσι, οι συμμετέχοντες προκειμένου να επικοινωνήσουν με τους ομολόγους τους από τις άλλες χώρες, καλούνται να χρησιμοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις γλωσσικές τους γνώσεις.
Στόχος του προγράμματος είναι, η εξοικείωση των νέων με τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών, η ευαισθητοποίηση τους στο ρόλο που θα κληθούν να παίξουν στη μελλοντική οργάνωση της Ευρώπης, και η συνειδητοποίηση της ανάγκης προάσπισης της δημοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Επιπροσθέτως, στόχο του προγράμματος αποτελεί η κατανόηση πως η μάθηση και η χρήση ξένων γλωσσών βοηθάει στην προσέγγιση, στην επίλυση των προβλημάτων, στην κατανόηση των απόψεων και των προσδοκιών του άλλου, καθώς και η εξοικείωση και εξεύρεση μέσων που θα επιτρέψουν στους νέους να εκφράσουν τις προσωπικές τους απόψεις και να αξιοποιήσουν την επιθυμία τους για προσφορά.