Περίπου σε ένα χρόνο θα εγκατασταθεί ο εργολάβος!
Την κατασκευή του οδικού άξονα
Δράμας – Καβάλας ανακοίνωσε χθες
ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Μέτιος
– Δέσμευση ποσού 75 εκ. ευρώ με ΦΠΑ από το ΠΕΠ της Περιφέρειας ΑΜΘ
– Εντός Μαρτίου η προκήρυξη για την ανάληψη των δημοπρασιών από την «Εγνατία ΑΕ»
– Η κατασκευή ξεκινάει από Αγ. Αθανάσιο μέχρι Κρηνίδες – Από τις εκπτώσεις αργότερα το Δράμα – Αγ. Αθανάσιος
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ του δρόμου Δράμα – Καβάλα ανακοίνωσε χθες το μεσημέρι από την πόλη της Δράμας, ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος. Ο κ. Μέτιος, συνοδευόμενος από τον προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας κ. Αναστάσιο Παράσχου, βρέθηκε στη Δράμα, και παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, από την αίθουσα «Ανδρέας Παπανδρέου» της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.
Παρόντες στην αίθουσα ήταν ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Κυριαζίδης, ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ.κ. Γεωργιτσόπουλος και Κινατζίδης, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Δήμου Δράμας κ. Γ. Παπαδόπουλος, ο υποψήφιος δήμαρχος κ. Χαρακίδης, όπως και υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι με την παράταξη του κ. Μέτιου.
Μιλώντας μπροστά από χάρτες, που είχαν απλωθεί τόσο επάνω στο τραπέζι όσο και σε διαφάνεια στον τοίχο, ο κ. Μέτιος ανακοίνωσε το ξεκίνημα της κατασκευής του δρόμου Δράμα – Καβάλα, επισημαίνοντας ότι ήδη έχουν δεσμευθεί 75 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης μαζί με τον ΦΠΑ, για το πολύ συγκεκριμένο τμήμα Άγ. Αθανάσιος – Κρηνίδες.
Ο οδικός άξονας
Όπως είπε συγκεκριμένα ο κ. Μέτιος, «το Καβάλα – Δράμα είναι τμήμα του ευρωπαϊκού δικτύου Ε61. Από το σημείο του κυκλικού κόμβου από το νότιο περιφερειακό της πόλης, έχει μήκος 28,5 χλμ. Τα πρώτα δυόμισι χιλιόμετρα που αφορούν τον Άγιο Σύλλα μέχρι τον κόμβο του Σταυρού, βρίσκονται μέσα στο αισθητικό δάσος, για τα οποία υπάρχει εμπλοκή από το Δασαρχείο Καβάλας, για τα οποία σήμερα δεν μπορούμε να πούμε τίποτα περισσότερο. Συνεπώς, από τον Σταυρό μέχρι την περιμετρική της Δράμας, τα υπόλοιπα 26 χλμ., είναι αυτά για τα οποία θα μιλήσουμε».
Στη συνέχεια ο κ. Μέτιος, εξήγησε ότι το τμήμα Αγ. Αθανάσιος μέχρι τον Σταυρό, 14,2 χλμ., έχει πλήρη μελετητική ωριμότητα και για το τμήμα αυτό ξεκινάει η κατασκευή του έργου. Για το τμήμα Αγ. Αθανάσιος μέχρι την περιμετρική της Δράμας (κυκλικός κόμβος), μήκους 11 χλμ., η μελέτη προχωράει ικανοποιητικά.
«Είμαστε σε συνεννόηση με την Εγνατία Οδό που έχει την ευθύνη από το 2010 για όλες τις μελέτες και το έργο. Γίνεται μια προσπάθεια από την Εγνατία Οδό να βρει τις 400.000 ευρώ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της μελέτης». Ο κ. Μέτιος διαβεβαίωσε, όπως είπε, την Εγνατία Οδό ότι, «αν δεν βρεθούν τα χρήματα, θα αναλάβει η Περιφέρεια ΑΜΘ αυτό το ποσό».
Αναφερόμενος σε λεπτομέρειες του έργου, ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος τόνισε ότι, στο τμήμα από Αγ. Αθανάσιο μέχρι Κρηνίδες, θα ακολουθηθεί ο υφιστάμενος δρόμος στον οποίο θα γίνει διαπλάτυνση. Όπως είπε, «πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο 17 μέτρων πλάτους, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και προστατευτικό διάζωμα στη μέση». Για το δρόμο Κρηνίδες μέχρι και τον Σταυρό θα υπάρξει νέα χάραξη έξω από τους οικισμούς.
Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό του έργου, τόνισε ότι απαιτούνται περίπου 5 εκατ. ανά χιλιόμετρο και αγγίζει τα 75 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Η περιβαλλοντική μελέτη
Όπως είπε σε άλλο σημείο, στις 31 Ιανουαρίου 2019, ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος κ. Φάμελλος, υπέγραψε τη μελέτη περιβαντολογικών επιπτώσεων. «Μια προσπάθεια που διήρκησε πάνω από 3 χρόνια και μετά από επανειλημμένες συζητήσεις, συνεργαστήκαμε πολύ καλά με τον κ. Φάμελλο, συμφώνησε στην αναγκαιότητα του έργου και βοήθησε να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα υπήρξαν με τα Δασαρχεία».
Στη συνέχεια, ο κ. Μέτιος ανακοίνωσε τη δέσμευση του ποσού των 75 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας ΑΜΘ για να προχωρήσει η κατασκευή του έργου Αγ. Αθανάσιος – Σταυρός, μήκους 14,2 χλμ.
Αναφερόμενος στο τμήμα από την περιμετρική της Δράμας μέχρι τον Αγ. Αθανάσιο, 11 χλμ., θα απαιτηθούν άλλα 55 εκατ. ευρώ περίπου και είπε ότι θα βγουν από τις εκπτώσεις του πρώτου έργου και θα μπορέσει να προχωρήσει και αυτό.
Θα πρέπει να αναφερθεί επίσης, ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η κατασκευή του έργου θα κρατήσει περίπου δυόμισι χρόνια.
Δράμα – Αμφίπολη
Αναφερόμενος στον άξονα Δράμα – Αμφίπολη, και το τμήμα που βρίσκεται στη δικαιοδοσία της Περιφέρειας ΑΜΘ, την ευθύνη της μελέτης έχει η Εγνατία Οδός ΑΕ. «Η επίσημη ενημέρωση από την Εγνατία, είναι ότι απαιτούνται περίπου 650.000 ευρώ για την ολοκλήρωση της μελέτης. Έχω διαβεβαιώσει ότι για τα τμήματα που είναι στα όρια της δικής μας Περιφέρειας, θα συμβάλλουμε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αν μας ζητηθεί, για την ολοκλήρωση των μελετών».
«Όσον αφορά το τμήμα από Ν. Μπάφρα μέχρι και Παλαιοκώμη, την ευθύνη για τη μελέτη έχει το Υπ. Υποδομών και δεν μπορώ να έχω πλήρη εικόνα σε ποιο σημείο βρίσκεται. Από τις πληροφορίες μου όμως, έχω την αίσθηση όμως, ότι απέχει πάρα πολύ από το να είναι ώριμο».
Σε άλλο σημείο ο κ. Μέτιος είπε ότι μέχρι σήμερα, και από προηγούμενες διοικήσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ, «έχουμε διαθέσει 2,5 εκατ. ευρώ για μελέτες. Συνεπώς είναι έργο που ωριμάζει εδώ και καιρό».
Μιλώντας για το δρόμο Δράμα – Αμφίπολη, σημείωσε ο περιφερειάρχης, ότι είχε συνεννοηθεί με τον περιφερειάρχη της Δυτικής Μακεδονίας κ. Τζιτζικώστα, να δοθεί από 1 εκατ. ευρώ από τις δύο Περιφέρειες από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων «ώστε να γίνουν κάποιες βασικές συντηρήσεις στον άξονα αυτό, αλλά η διαδικασία που υπάρχει στο Υπουργείο και ο τρόπος που έπρεπε αυτό να λυθεί, δεν κατέστη δυνατό μέχρι σήμερα να γίνει κατορθωτό. Προσπαθούν να βρουν μια λύση και υπάρχουν τεχνικά ζητήματα».
Ερωτήσεις «Π.Τ.»
Σε σχετική ερώτηση του «Π.Τ.», διευκρινίστηκε ότι στο τμήμα από Δράμα μέχρι Αγ. Αθανάσιο θα υπάρξουν μεγάλα τμήματα νέας χάραξης του δρόμου, ενώ φυσικά θα περνάει έξω από τον Άγ. Αθανάσιο, όπως και έξω από όλους τους οικισμούς. Ο κ. Παράσχου μάλιστα εξήγησε ότι, ο δρόμος θα έχει εξόδους στα χωριά και σε διάφορα άλλα σημεία, όπως και ότι θα περνάει έξω από όλους τους οικισμούς.
Σε ερώτηση του «Π.Τ.» επίσης για ζήτημα των απαλλοτριώσεων, απάντησε ο προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας κ. Παράσχου, ο οποίος σημείωσε ότι «υπάρχει Κτηματολόγιο, υπάρχει έτοιμη μελέτη και θα ακολουθηθεί η σχετική διαδικασία».
Τέλος, ζητώντας κάποιο χρονοδιάγραμμα για το έργο, ο κ. Παράσχου απάντησε ότι «η εκτίμηση είναι ότι ο διαγωνισμός είναι εφικτό να γίνει το καλοκαίρι του 2019, ο διαγωνισμός κρατάει περίπου 5-6 μήνες, επομένως και εφόσον υπάρξει ομαλή διαγωνιστική διαδικασία, τον Μάρτιο του 2020 θα μπορεί να εγκατασταθεί και ο εργολάβος».
Μέτιος: «Είμαι ικανοποιημένος»
Αργότερα, σε δηλώσεις που παραχώρησε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο κ. Μέτιος, είπε ότι αισθάνεται ικανοποιημένος για το έργο, ενώ σε ερώτηση του «Π.Τ.», ότι αυτό ανακοινώνεται δυόμισι μήνες πριν τις εκλογές και αν αυτό είναι τυχαίο ή όχι, καθώς κάποιοι μπορεί να το εκλάβουν ως προεκλογικές εξαγγελίες, απάντησε:
«Όπως ανέφερα και στις ανακοινώσεις μου, για να δεσμευθεί το ποσό – από την στιγμή που ο προϋπολογισμός είναι τόσο μεγάλος – θα έπρεπε να εγκριθεί η μελέτη των περιβαντολογικών επιπτώσεων. Αυτό συνέβη στις 31 Ιανουαρίου. Δεν συνέβη νωρίτερα. Συνεπώς περιμέναμε. Ο κ. Φάμελλος έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία και κατανόηση για να δρομολογηθεί η μελέτη αυτή. Από τη στιγμή που συνέβη αυτό τέλος Ιανουαρίου, δεν είχαμε παρά να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες και σήμερα, ένα μήνα μετά, ανακοινώνουμε την έναρξη κατασκευής αυτού του μεγάλου έργου».