Στο πλαίσιο του 4ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας
Οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας
παρέδωσαν ψήφισμα κατά του σχολικού εκφοβισμού σε φορείς της πόλης
Της Σουζάνας Θεοδωρίδου
Ψήφισμα κατά του σχολικού εκφοβισμού παρέδωσαν οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας στους αρμόδιους κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς της πόλης μας. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές με την συνοδεία των δασκάλων τους, επισκέφθηκαν το στέλεχος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και υπεύθυνο για τις σχολικές δραστηριότητες, κ. Σάββα Δημητριάδη, και τον περιφερειακό σύμβουλο Δράμας, κ. Κώστα Κινατζίδη. Η δράση αυτή, υλοποιείται στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (bullying), και του 4ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας, που πραγματοποίησε το σχολείο στις 6, 7 και 8 Μαρτίου.
Στη συνέχεια οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείου τους, και συμμετείχαν στη διεξαγωγή καλλιτεχνικών και μουσικοχορευτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο προαύλιο του σχολείου.
Το Φεστιβάλ, διοργάνωσαν ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Π.Ε. Ν. Δράμας και άλλους φορείς.
Με αφορμή τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, η εφημερίδα μας μίλησε με τον διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, κ. Αλκιβιάδη Σαλπιγκτή.
Στο πλαίσιο της ημέρας κατά της σχολικής βίας, το σχολείο πραγματοποίησε το Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας, το οποίο περιελάμβανε βιωματικές, καλλιτεχνικές, και μουσικές δραστηριότητες και κορυφώθηκε με το ψήφισμα των μαθητών εναντίον της βίας, το οποίο παραδόθηκε στους φορείς της πόλης μας. Ακόμη, κοινοποιήθηκε και μοιράστηκε και το Κοινωνικό Συμβόλαιο της Μαθητικής Κοινότητας του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, το οποίο μεταφέρθηκε στους γονείς των μαθητών αλλά και στο γενικότερο σύνολο των Δραμινών πολιτών, προκειμένου να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στη βία.
Η βία, όπως μας εξήγησε ο κ. Σαλπιγκτής, δεν είναι μόνο σχολική, αλλά έχει πολλές πτυχές και εξαιτίας της βίας η ανθρωπότητα έχει υποφέρει από δυο μεγάλους Παγκοσμίους Πολέμους. Για τον λόγο αυτό το μότο του φετινού Φεστιβάλ είναι: «Φιλία, Συνεργασία, Αλληλεγγύη».
«Αυτά θέλουμε να προβάλουμε μέσα από τους μαθητές μας. Θέλουμε να διαμορφώσουμε στάσεις αξίας και συμπεριφορές και έναν κόσμο καλύτερο ενάντια στον ρατσισμό, στον κοινωνικό αποκλεισμό, τη βία και την προβολή των ιδανικών και ανθρώπινων αξιών», υποστήριξε ο διευθυντής του σχολείου.
Σε ερώτησή της εφημερίδας μας για το αν οι δράσεις που υλοποιούνται στη σχολική κοινότητα έχουν θετική επίδραση στη συμπεριφορά των μαθητών, ο κ. Σαλπιγκτής υποστήριξε ότι χρειάζεται χρόνος, κόπος και συνετή συμπεριφορά. «Οι μαθητές, περνούν ένα κομμάτι της ζωής τους στο σχολείο. Προσπαθούν σε αυτά που ήδη διαμορφώνουν που γι’ αυτούς είναι αξίες του σχολείου, να τις μεταφέρουν και έξω. Η προσωπικότητα ενός παιδιού είναι συνδιαμόρφωση πολλών παραγόντων, όπως είναι οι οικογενειακοί, οι κοινωνικοί, και οι πολιτικοί. Οι μαθητές ενθουσιάζονται και μαθαίνουν πρωτόγνωρα πράγματα μέσα από τις δράσεις, ενώ δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον».
Όπως επεσήμανε ο κ. Σαλπιγκτής, κανένας δεν μπορεί να κρύψει ότι υπάρχει βία και στον χώρο του σχολείου, χωρίς να μιλάμε βέβαια για ακραίες συμπεριφορές. «Ασφαλώς και στον χώρο του σχολείο υπάρχουν συμπεριφορές για τις οποίες δεν είμαστε περήφανοι. Και εμείς ως εκπαιδευτικοί είμαστε συνυπεύθυνοι στο να εξαλειφθούν αυτές οι συμπεριφορές μέσα στον χώρο του σχολείου. Τα παιδιά αντιδρούν όπως αντιδρούνε και εκτός σχολείου και μεταφέρουν αυτές τις αντιδράσεις και εντός σχολείου και είναι δύσκολο από την μια στιγμή στην άλλη να αλλάξουν αυτές οι συμπεριφορές».
Από την πλευρά του ο υποδιευθυντής του σχολείου κ. Γιάννης Χατζηκυριάκου, αναφέρθηκε στις εκδηλώσεις που υλοποιήθηκαν στο σχολείο οι οποίες ήταν βιωματικές για τους μαθητές.
«Απώτερη επιδίωξη μας είναι τα παιδιά να εμπλακούν και να μπορέσουν να βιώσουν αυτές τις καταστάσεις για να μπορούν στο τέλος να καταλάβουν το μήνυμα της όλης δράσης. Ότι είμαστε μακριά από την βία και υιοθετούμε τις αρχές της φιλίας, της συνεργασίας και της αλληλεγγύης. Οι δράσεις είναι αρκετά σημαντικές γιατί εμπλέκουν και τους γονείς στην όλη διαδικασία. Οι γονείς, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Χωρίς την συνδρομή των γονέων δεν μπορούμε να πετύχουμε τίποτα εμείς οι εκπαιδευτικοί μόνοι μας».