Στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ»
Το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας
«Ζωντάνεψε την ποίηση»
με ποικίλες δράσεις
Της Σουζάνας Θεοδωρίδου
Μια ξεχωριστή δράση πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ». Μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του σχολείου, συμμετείχαν στην δράση «Ζωντανεύοντας την ποίηση», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.
Οι μαθητές του σχολείου, έχοντας ως στόχο να κάνουν την ποίηση προσιτή και αγαπητή, προσπάθησαν να την «ζωντανέψουν» με ποικίλους τρόπους, όπως με απαγγελίες ποιημάτων οι οποίες συνοδεύτηκαν από βίντεο και εικόνες, τραγουδώντας μελοποιημένη ποίηση, χορεύοντας και παίζοντας θέατρο.
Η εφημερίδα μας επισκέφθηκε το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας, και μίλησε με την υπεύθυνη της δράσης και φιλόλογο του σχολείου, κα. Λίνα Γραμματίκα.
Οι πρωταγωνιστές του θεατρικού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» Μάξ και Σοφία Χατζησαββίδου
Όπως μας εξήγησε η κα. Γραμματίκα, η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με την συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως μας εξήγησε η κα. Γραμματίκα, οι μαθητές Αλεξία Αθανασίου, Μαρία Αλεξίου, Ελπίδα Λασπά, Αλκιβιάδης Μπάλλας, Χριστίνα Ρηγούλη και Ελένη Αδέμογλου, παρουσίασαν απαγγελίες ποιημάτων τις οποίες συνόδευσαν με βίντεο και εικόνες. Τα ποιήματα ήταν τα ακόλουθα, «Βρες χρόνο» του Γιάννη Ρίτσου, «Στο δάσκαλο» του Κωστή Παλαμά, « Μονόγραμμα» του Οδυσσέα Ελύτη, απόσπασμα από ομιλία του Γιώργου Σεφέρη, « Τα κρυμμένα» του Κωνσταντίνου Καβάφη, «Μόνο γιατί μ’αγάπησες», της Μαρίας Πολυδούρη, « Για τη φιλία» του Χόρχε Λουίς Μπόρχες και «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος» του Τάσου Λειβαδίτη.
Η υπεύθυνη καθηγήτρια της δράσης κα. Λίνα Γραμματίκα
Ακολούθως, μια άλλη ομάδα μαθητών αποτελούμενη από τους μαθητές Ελένη Αδέμογλου και τον Μάξ, τραγούδησαν μελοποιημένη ποίηση, από την «Μπαλάντα του κυρ Μέντιου» σε στίχους Κώστα Βάρναλη, το «Παιδικό» σε στίχους Κώστα Καρυωτάκη, και το «Παράπονο» σε στίχους Οδυσσέα Ελύτη.
Στη συνέχεια, η μαθήτρια Χριστίνα Σακελλαρίου, χόρεψε «Το τι και το ε» από το Μονόγραμμα του Οδυσσέα Ελύτη, ενώ η δράση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση σκηνών από το θεατρικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», στο οποίο συμμετείχαν οι ακόλουθοι μαθητές: Μάξ (Ρωμαίος), Σοφία Χατζησαββίδου (Ιουλιέτα), αφηγήτρια του έργου ήταν η Μαρία Σελμάνη, ενώ μουσικά συνόδευσε την παράσταση παίζοντας βιολί, η Ελένη Αδέμογλου.
«Οι μαθητές έπαιξαν την διάσημη σκηνή στο μπαλκόνι, την σκηνή όπου εξομολογούνται οι δυο νέοι των έρωτά τους. Ακολούθησε η σκηνή που οι δυο νέοι σχεδιάζουν τον γάμο τους και η τελευταία σκηνή του έργου όπου δυστυχώς δεν έχει αίσιο τέλος, καθώς πεθαίνουν οι δυο πρωταγωνιστές.
Η μαθήτρια Χριστίνα Σακελλαρίου, που χόρεψε «Το τι και το ε» από το Μονόγραμμα του Οδυσσέα Ελύτη
Τα παιδιά συμμετείχαν με πολύ χαρά και προθυμία, καθώς αυτές οι δράσεις τους απελευθερώνουν και τους κάνουν πιο δημιουργικούς.
Στο πλαίσιο αυτό θα ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα ουσιαστικά το αφιέρωμα στην ποίηση, ζωγραφίζοντας την ποίηση, όπου τα παιδιά θα εμπνευστούν από κάποιους στίχους ποιημάτων και θα τους ζωγραφίσουν με τον δικό τους τρόπο όπως τους φαντάζονται οι ίδιοι», επεσήμανε μεταξύ άλλων η κα. Γραμματίκα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην θεατρική παράσταση συνέβαλαν αρκετές ειδικότητες του 2ου ΕΠΑΛ ώστε να παρουσιαστεί αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Πιο συγκεκριμένα, το σκηνικό δημιούργησε το Τμήμα Βρεφοκομίας, το Τμήμα Αισθητικής επιμελήθηκε το μακιγιάζ των συμμετεχόντων, και το Τμήμα Κομμωτικής επιμελήθηκε τα χτενίσματα των πρωταγωνιστών.
Το πρόγραμμα «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» είναι ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπάιδευση και δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το «Σχέδιο Δράσης του 2ου ΕΠΑΛ», έχει ως σκοπό την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της κοινωνικότητας, των δεξιοτήτων επικοινωνίας των μαθητών και τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, ενισχύονται δράσεις εξωστρέφειας του σχολείου, οι οποίες παράλληλα προσφέρουν στους μαθητές ευκαιρίες για να βιώσουν επιτυχίες και να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους.
Βασικός στόχος, είναι η ενίσχυση του σχολείου ως κοινότητας, η επαύξηση του κύρους του, η περαιτέρω σύνδεσή του με την τοπική κοινωνία, η ανασκευή προκαταλήψεων της κοινής γνώμης και η βελτίωση της ελκυστικότητας του ΕΠΑΛ, μέσα από τη θεσμική υποστήριξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας, και της κοινωνικής ευθύνης.