Τραβάνε πίσω άλλο ενάμιση χρόνο
τη μελετητική ωριμότητα του οδικού
άξονα Δράμας – Αμφιπόλεως
Με απάντηση της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» μέσω του Υπ. Υποδομών κ. Σπίρτζη
ΜΕ ΤΟΝ πλέον δεικτικό τρόπο, ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Δ. Κυριαζίδης, χαρακτηρίζει την απάντηση που δίνει στη δημοσιότητα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζης μέσω της Εγνατίας Οδού ΑΕ, ως ένα Πρωταπριλιάτικο ψέμα της κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, σε παλαιότερη ερώτηση που είχε κάνει ο βουλευτής Δράμας κ. Κυριαζίδης, ο υπουργός κ. Σπίρτζης, έδωσε στη δημοσιότητα έγγραφο της Εγνατίας Οδού ΑΕ, με το οποίο γίνεται γνωστό ότι πλέον απαιτείται νέο χρονικό διάστημα 1,5 έτους, όσον αφορά το ζήτημα μελετητικής ωριμότητας. Και όταν τελειώσει αυτό, θα υπάρχει η δυνατότητα να προκηρυχθεί μειοδοτικός διαγωνισμός για την κατασκευή του οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη.
Με σχετική ανακοίνωση που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο κ. Κυριαζίδης, αναφέρεται στις μέχρι σήμερα κυβερνητικές υποσχέσεις για το συγκεκριμένο έργο θυμίζοντάς μας τι είχε πει ο ίδιος ο πρωθυπουργός [Μάρτιος 2018: “Η ωρίμανση του έργου Δράμα-Αμφίπολη θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου”], αλλά και ο υπουργός κ. Σπίρτζης: (Μάρτιος 2018: “Ολοκληρώνονται οι μελέτες ως το τέλος του 2018, κατόπιν σχετικής χρηματοδότησης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών”.]
Ο κ. Κυριαζίδης πηγαίνει ακόμα πιο πίσω, στα λεγόμενα του κυβερνητικού βουλευτού Δράμας κ. Καραγιαννίδης, ο οποίος επεσήμαινε τον Αύγουστο του 2017: [“Μέσα στο 2018, με βάση την πολιτική βούληση από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής του τμήματος Μαυρολεύκη – Ν. Μπάφρα, αφού θα έχουν βρεθεί τα 45 εκ. ευρώ που απαιτούνται για τη δημοπράτηση του έργου”] καθώς και αργότερα το Δεκέμβριο του 2017: [Οι μελέτες θα είναι έτοιμες το Φθινόπωρο του 2018, προσδοκώντας να γίνει η δημοπράτηση του έργου των 30 χλμ μέχρι το τέλος του 2018. ”]
Η νέα απάντηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ
Με έγγραφό της, η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ, στις 6 Μαρτίου 2019 και σε απάντησή της σε ερώτηση του κ. Κυριαζίδη από 21 Ιανουαρίου 2019, σημειώνει μεταξύ άλλων:
[Για το υποτμήμα «Νοτιοανατολικά Παράκαμψη Δράμας», μήκους 6,0 χλμ. περίπου, με ευθύνη της «Εγνατία Οδό ΑΕ», εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν προκαταρκτικές μελέτες ανισόδεπων κόμβων και παράπλευρου δικτύου για την σύνδεση της παράκαμψης Δράμας με τους άξονες «Δράμα – Αμφίπολη» και «Δράμα – Καβάλα» αντίστοιχα, μέσω Συμφωνίας – Πλαίσιο. Προϋπόθεση για την προκήρυξη των υπολειπόμενων διαγωνισμών μελετών, προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), είναι η εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης. Για την μελετητική ωρίμανση του έργου εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα πέραν του 1,5 έτους, μετά την έγκριση της χρηματοδότησης.
Για το υποτμήμα «Παράκαμψη Δράμας – Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη», μήκους 39,1 χλμ. περίπου, εκπονήθηκαν υπό την ΔΔΕ της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης, ενώ στο Τμήμα «Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη», μήκους 30,4 χλμ., οι μελέτες εκπονούνται με ευθύνη της ΔΜΕΟ.
Ειδικότερα: – Σε ό,τι αφορά το υποτμήμα «παράκαμψη Δράμας – Μαυρολεύκη», μήκους 8,7 χλμ., (διατομής 17 μ. χωρίς ΛΕΑ), έχει παραδοθεί στην Ε.Ο.Α.Ε. ήδη μέρος των απαιτούμενων μελετών, οι οποίες είναι εγκεκριμένες από τη ΔΔΕ της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης. Απαιτούνται υπολειπόμενες μελέτες προϋπολογισμού της τάξης των 650.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Διερευνάται η δυνατότητα να εκπονηθούν οι μελέτες με τη διαδικασία του άρθρου 128 του Ν. 4412/2016, ήτοι «Σύμβαση Υπηρεσιών Συμβούλου» με συνολική αμοιβή μέχρι το ποσό των 135.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ώστε να εκπονηθούν οι υπολειπόμενες μελέτες υπό την προϋπόθεση ένταξης της σχετικής δαπάνης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
– Σε ότι αφορά το υποτμήμα «Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη» μήκους 30,4 χλμ., μεγάλο μέρος των μελετών (9 μελέτες) που εκπονήθηκαν έως τότε με ευθύνη της ΔΜΕ, παραδόθηκαν στην ΕΟΑΕ (έγγραφο με αρ. πρωτ. ΔΟΥ/3898 π.ε./08-03-2018) προκειμένου, λόγω της αρμοδιότητας που έχει με το ανωτέρω ΦΕΚ, να αναθέσει νέες συμβάσεις για την επικαιροποίηση / ολοκλήρωση όλων τα απαιτούμενων μελετών. Έχει εγκριθεί από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών δέσμευση ποσού 178.560 ευρώ με ΦΠΑ και διάθεση πίστωσης (…) για την κάλυψη της δαπάνης της παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Δ/νσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου στις διαδικασίες ωρίμανσης για τη δημοπράτηση του εν λόγω οδικού υποτμήματος.
– Το τελευταίο υποτμήμα, «Παλαιοκώη – Αμφίπολη», μήκους 10 χλμ., περίπου, είναι ανώριμο μελετητικά. Εάν εξασφαλισθεί χρηματοδότηση, θα ανατεθεί μέσω διαγωνισμου΄, αναγνωριστική μελέτη οδποιίας που θα αφορά σε νέα χάραξη ανατολικότερα της υφιστάμενης οδού, προς υπώρειες του όρους Παγγαίου (κτλ.) (…)
Εκ των ως άνω είναι προφανές ότι απαιτείται περαιτέρω μελετητική ωρίμανση του έργου υπό την προϋπόθεση εξασφαλισμένης και απαιτούμενης χρηματοδότησης, όπως ρητά προαναφέρθηκε.]
Τίποτα πιο ξεκάθαρο από τα παραπάνω για την πορεία του έργου, με την υπογραφή του διοικητικού συμβουλίου της Εγνατίας Οδού ΑΕ.