Με κλειστό Κοινοβούλιο και με Ξανθιώτη υφυπουργό Οικονομίας!!!
Κι όμως… εν μέσω προεκλογικής περιόδου
υπέγραψαν την κατασκευή κάθετου
άξονα της Εγνατίας Οδού στην Ξάνθη
Και ταυτόχρονα μας δουλεύουν ψιλό γαζί για τον κάθετο άξονα της Δράμας στην Εγνατία οδό!!!
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΕΛΙΚΑ, εδώ ισχύει εκείνο που έλεγε η γιαγιά μας κάποτε, ότι όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει! Είναι ολοφάνερο, ότι όταν κάποιος θέλει να κάνει κάτι, τότε σίγουρα μπορεί να το κάνει αμέσως χωρίς να χρονοτριβεί και να το προωθήσει χωρίς δεύτερες κουβέντες και όχι ν’ αφήσει να σέρνει το ζήτημα για μήνες και για χρόνια!
Βέβαια, προεκλογική περίοδο έχουμε και καλό είναι να υπογράφονται έργα, τα οποία βεβαίως και έχουν τη σημαντική τους αξία, όπως αυτό για το οποίο μιλάμε εδώ. Όπως βέβαια και για την χρηματοδότηση της αποκατάστασης της Καπναποθήκης στη Δράμα, όπου προ ημερών ο κ. Σταθάκης υπέγραψε την έγκριση της χρηματοδότησης ύψους 14.900.0090 ευρώ.
Σαφώς και πρέπει να υπογράφονται έργα, τόσο σημαντικά, έστω και μ’ αυτή τη μέθοδο, εν μέσω μιας από τις σπουδαιότερες προεκλογικές περιόδου της χώρας. Το θέμα είναι όμως ότι, όλα τα έργα έχουν τη δική τους αξία και άρα αυτό σημαίνει, ότι, δεν θα πρέπει να ρίχνεις μια άλλη περιοχή εις βάρος μιας άλλης.
Η αίσθηση που έχουν οι Δραμινοί, είναι ότι έχουν αδικηθεί κατάφορα από πολλές κυβερνήσεις, αλλά και από αυτή την κυβέρνηση που αποχωρεί με παταγώδη τρόπο. Δυστυχώς, αυτή η κυβέρνηση που υποσχέθηκε τόσα πολλά, δεν κατάφερε, δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε, να ολοκληρώσει ένα σοβαρό έργο, όπως είναι ο κάθετος άξονας προς την Εγνατία Οδό, κυρίως προς την πλευρά της Αμφίπολης.
Η κάθετος Ξάνθη – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα
Ας έρθουμε στο θέμα μας, που είναι η υπογραφή από τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στάθη Γιαννακίδη, της ένταξη του έργου: «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας Οδού Ξάνθης – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα: Τμήμα Μελίβοια – Δημάριο», ύψους 40.500.000 ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η Δράμα παρακαλάει χρόνια ολόκληρα για την ολοκλήρωση της μελέτης του άξονα Δράμας – Αμφιπόλεως και μέχρι σήμερα όπως είναι γνωστό, μας προβάλουν χιλιάδες δικαιολογίες για να μην δώσουν ούτε καν το 1 υποτιθέμενο εκατομμύριο που χρειάζεται για την ολοκλήρωση των μελετών. Κι από εκεί και πέρα… έχει ο Θεός θα λέγαμε!
Παρ’ όλα αυτά, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης μπόρεσε να βρει τα 40.500.000 ευρώ για την ένταξη του παραπάνω έργου! Δεν θα αναρωτηθούμε φυσικά για την σημαντικότητα του δρόμου, σαφώς και είναι σημαντικός, σαφώς και χρειάζεται. Οι νέοι δρόμοι, ούτως ή άλλως, οδηγούν πάντα στην ανάπτυξη ενός τόπου.
Αλλά και ο δρόμος Δράμας – Αμφιπόλεως θα μπορέσει να οδηγήσει τη Δράμα στην ανάπτυξη, σε πολλούς τομείς, όπως είναι για παράδειγμα η μεγάλη και τεράστια διευκόλυνση του εμπορίου της περιοχής!
Το φυσικό αντικείμενο του έργου, αφορά συγκεκριμένα στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια – Δημάριο» μήκους 10,64 χλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:
1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.
2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.
Δράμα – Αμφίπολη
Σε αντίθεση με την Ξάνθη, η Δράμα δεν έχει καμιά προοπτική για την ανάπτυξη του εμπορίου της με την έξοδό της προς την Εγνατία Οδό. Στη Δράμα, δεν υπάρχει καμιά προοπτική, για τη διασύνδεσή της με την Εγνατία Οδό, αλλά και προς τη συνοριακή διάβαση με τη Βουλγαρία στην Εξοχή! Αντίθετα, αν υπήρχε ένας καλός οδικός άξονας, το εμπόριο θα μπορούσε να αναπτυχθεί και από την περιοχή των Ελληνοβουλγαρικών Συνόρων προς τη Δράμα. Αλλά ας μην ξεχνάμε, ακόμα και αυτή η συνοριακή διάβαση της Εξοχής, άνοιξε κάποτε με τα χίλια ζόρια!
Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Γιαννκίδης, «Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που έχει κρίσιμη σημασία τόσο για τη σύνδεση της περιοχής της Ξάνθης και της Περιφέρειας ΑΜΘ με την ευρύτερη Βαλκανική, ως τμήμα ενός πανευρωπαϊκού διαδρόμου για τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές, όσο και για τους κατοίκους της Ξάνθης και της ορεινής περιοχής προκειμένου να χρησιμοποιούν ένα ασφαλές και σύγχρονο οδικό δίκτυο».
Αλλά ο κ. Γιαννακίδης έχει καταγωγή από την Ξάνθη. Και έτσι, λίγες μέρες πριν αυτή η κυβέρνηση αποχωρήσει οριστικά, κατάφερε και υπέγραψε την ένταξη για 40.500.000 στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Για ένα κομμάτι της Δράμας προς την Αμφίπολη, μας λένε ότι χρειάζεται μελέτη βιωσιμότητας, να δούνε πόσο σημαντικός είναι ο δρόμος, πόσα αυτοκίνητα θα πρέπει να περνούν κάθε μέρα, για να δουν αν αξίζει να δώσουν τα λεφτά τους για το έργο!