Η ανθρώπινη θυσία στην άσφαλτο απαριθμεί χιλιάδες ζωές!
Ιαβέρης: Εθνική γενοκτονία τα τροχαία
στην Ελλάδα οι 120.000 νεκροί σε 50 χρόνια
Ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων στη Δράμα και την Περιφέρεια ΑΜΘ
ΕΙΤΕ φταίει ο κακός μας ο καιρός, είτε φταίει ο κακός ο δρόμος, είτε φταίει η απροσεξία η δική μας και των άλλων, είτε φταίει αυτό το άτιμο το αλκοόλ, είτε φταίει η ταχύτητά μας, θα συνεχίσουμε να θρηνούμε νεκρούς στους ελληνικούς δρόμους.
Η κατάσταση εντείνεται λίγο περισσότερο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, είτε γιατί όλοι νιώθουμε περισσότερο χαλαροί, είτε γιατί είμαστε σε διακοπές και είμαστε ανέμελοι και για πολλούς άλλους λόγους. Κάποια τροχαία δυστυχήματα περνούν στα ψιλά των εφημερίδων και του ηλεκτρονικού Τύπου, κάποια άλλα γίνονται πρώτη είδηση.
Οι νεκροί, μπορεί να είναι άνθρωποι κάθε ηλικίας. Ο θάνατος και η κακιά στιγμή δεν κάνουν διακρίσεις. Όμως σαφώς, η είδηση του νεκρού σε ένα τροχαίο σε νεαρή ηλικία, συγκλονίζει ακόμα περισσότερο. Και κυρίως, όταν πρόκειται για μικρά παιδιά, για νιόπαντρους, για νεαρούς και νεαρές που γυρνούσαν από τη νυχτερινή διασκέδαση.
Παρόμοια δυστυχήματα έχουν γίνει και στη Δράμα και σε όλη την περιοχή της Αν. Μακεδονίας – Θράκης και πολλές φορές μας έχουν συγκλονίσει. Όταν όμως η είδηση μετά από μια – δυο μέρες χάσει την τραγική αίγλη της, περνάμε και πάλι στην καθημερινότητα. Και το πρόβλημα δεν λύνεται, μιας και φαίνεται να μην μας αφορά πλέον. Άλλωστε, ο άνθρωπος είναι εφήμερο ον, που συχνά ξεχνάει, ότι κάποια στιγμή στο μέλλον μπορεί να είναι το επόμενο θύμα της ασφάλτου!
Εθνική γενοκτονία
Ο γνωστός Έλληνας οδηγός και ειδικός επί θεμάτων τροχαίων ατυχημάτων Τάσος Μαρκουίζος ή Ιαβέρης, συγκλονίζει με τις πρόσφατες δηλώσεις στον ελληνικό Τύπο: «Τα τελευταία χρόνια είχαμε 250 θύματα από σεισμούς, 250 από τυφώνες και κεραυνούς και άλλους 250 από δασικές πυρκαγιές. Όμως, στους ελληνικούς δρόμους έχουν χαθεί 120.000 ψυχές. Κάθε μέρα, θρηνούμε 3-4 νεκρούς και άλλοι τόσοι καθημερινά μένουν ανάπηροι. Πόσο ακόμη θα γιγαντωθεί το πρόβλημα για να ασχοληθούν σοβαρά οι αρμόδιοι;», αναρωτιέται.
Στη Δράμα
Τα στοιχεία για τη Δράμα αλλά και την περιοχή της Αν. Μακεδονίας – Θράκης, παραμένουν τραγικά. Αν και αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να έχουμε άμεσα στοιχεία, εντούτοις δανειζόμαστε τα στοιχεία για τα τροχαία στο Ν. Δράμας, που είχαν αναφερθεί πέρυσι τον Σεπτέμβριο στην 5η Νοσηλευτική Διημερίδα στη Δράμα. (Βλέπε και «Πρωινό Τύπο» 28 Σεπτεμβρίου 2018).
Σ’ εκείνη τη διημερίδα, ο Υπαστυνόμος Α΄ του Τμήματος Τροχαίας Δράμας κ. Αλ. Ακούτας, είχε αναφερθεί σε στατικά στοιχεία στη Δράμα και μιλώντας στον «Π.Τ.», τόνισε ιδιαίτερα ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι η τρίτη αιτία θανάτου μετά τις καρδιοπάθειες και τις νεοπλασματικές ασθένειες.
Αναφερόμενος στην περιοχή του Ν. Δράμας και δίνοντας ορισμένα στοιχεία, είχε πει ότι, το 2016 στη Δράμα είχαμε 4 θανατηφόρα τροχαία, 7 σοβαρά και 53 ελαφρά. Το 2017 είχαμε 6 θανατηφόρα, 3 σοβαρά και 52 ελαφρά.
Όπως σημείωνε μάλιστα ο ίδιος, χαρακτηριστικό των παραπάνω περιπτώσεων, είναι ότι κατά πλειοψηφία, τα ατυχήματα οφείλονται κυρίως στη μέθη, την προσοχή του οδηγού και την παραβίαση προτεραιότητας.
Στην Περιφέρεια ΑΜΘ
Τα στοιχεία στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, είναι ακόμα πιο τραγικά. Για παράδειγμα, μόνο το Νοέμβριο του 2018 είχαμε 10 νεκρούς σε 7 τροχαία, απ’ όπου επίσης είχαμε 4 βαριά τραυματίες και 38 ελαφρά.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι ο Ιούνιος του 2019, όπου είχαμε συνολικά 41 τροχαία, εκ των οποίων τα 7 ήταν θανατηφόρα, με αποτέλεσμα να έχουμε 7 νεκρούς, 5 βαριά και 44 ελαφρά τραυματίες.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μόνο τον Ιούνιο του 2019, είχαμε 7.575 παραβάσεις, εκ των οποίων 1.304 για υπερβολική ταχύτητα, 213 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, 167 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, 41 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 255 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση, 189 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση, 55 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, 26 για αντικανονικό προσπέρασμα, 19 για φθαρμένα ελαστικά, 12 για αντικανονικούς ελιγμούς, 3 για παραβίαση προτεραιότητας.
Μπορεί όλα αυτά να μοιάζουν κάποιες φορές ως απλά και βαρετά στατιστικά στοιχεία, όμως το καθένα από αυτά, θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί με διαφορετικό τρόπο. Στο καθένα από αυτά, θα μπορούσαμε να συμμετάσχουμε, εν δυνάμει όλοι μας, είτε ως οδηγοί, είτε ως συνεπιβάτες, είτε οδηγοί άλλων οχημάτων, είτε ως πεζοί που θα δεχόμασταν τα αποτελέσματα των τροχαίων ατυχημάτων.
Η οδηγική παιδεία για τον Έλληνα και τον εκάστοτε οδηγό φαίνεται στο πορτοκαλί φανάρι. «Αρκετοί Έλληνες μόλις βλέπουν πορτοκαλί, αντί να σταματήσουν, πατούν γκάζι. Και το πορτοκαλί γίνεται κόκκινο και το ατύχημα είναι προ των πυλών. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Ζώνες και κράνη σώζουν ζωές. Η συνέπεια, η υπομονή και η σύνεση στην οδήγηση είναι καθοριστικά στοιχεία ενός οδηγού», λέει ο «Ιαβέρης» και τονίζει ιδιαίτερα, ότι «τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν τον σωστό τρόπο με τον οποίο πρέπει να οδηγούν. Οι ελληνικοί δρόμοι δεν είναι και οι καλύτεροι. Θα πρέπει να μάθουν να οδηγούν σε αυτές τις καταστάσεις».