Αυτοκίνητα παρκαρισμένα
πάνω στα πεζοδρόμια παντού
στην πόλη της Δράμας
Μια χαρακτηριστική περίπτωση στην Αγία Βαρβάρα!!!
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΟ ΘΕΜΑ είναι παλιό και γνωστό, αλλά δεν λέει να λυθεί. Κι αυτό, γιατί, όσα πάρκινγκ και αν κάνεις σε μια πόλη, χρειάζεται ιδιαίτερα παιδεία για να μην παρατάς το αυτοκίνητο εκεί που σε βολεύει!
Η αλήθεια είναι ότι, τα αυτοκίνητα αυξάνονται με απίστευτη ταχύτητα στην Ελλάδα. Οι πόλεις της χώρας και φυσικά και η Δράμα, ασφυκτιούν. Και όλοι μας, πηγαίνουμε παντού με το αυτοκίνητο. Πού θα το αφήσω; Θα βρω ένα σημείο και θα το αφήσω, για δυο λεπτά, για δέκα λεπτά για όσες ώρες μπορώ!
Αφορμή αυτού του σημειώματος, τα σχόλια αναγνωστών μας στο ηλεκτρονικό προφίλ του «Πρωινού Τύπου», στο ρεπορτάζ με τίτλο: «Από τις 22 Σεπτεμβρίου εντατικοποιούνται οι έλεγχοι σε δίκυκλα που προκαλούν πρόβλημα στάθμευσης σε πεζοδρόμια», είναι πάρα πολλά.
Επρόκειτο για τη συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει στα μέσα ενημέρωσης ο Διευθυντής Αστυνομίας Δράμας κ. Σέρτης, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Οικονομικών και επί θεμάτων Δημοτικής Αστυνομίας κ. Εφραιμίδη. Το ζήτημα ήταν σχετική εγκύκλιος από το υπουργείο, αναφορικά με τα ελεύθερα πεζοδρόμια και κυρίως τα μηχανάκια που σταθμεύουν εκεί.
Ο «Π.Τ.» είχε σχολιάσει μεταξύ άλλων σε άλλο σημείωμα, ότι η Δράμα δεν αντιμετωπίζει τόσο μεγάλο πρόβλημα με μηχανάκια που σταθμεύουν σε πεζοδρόμια, ενώ αυτό που κυρίως συμβαίνει, είναι τα σταθμευμένα αυτοκίνητα πάνω σε πεζοδρόμια. Από τα σχόλια λοιπόν, επιλέξαμε δύο χαρακτηριστικά. Το ένα είναι του κ. Χ.Τ. που λέει: «Με αφορμή τα δημοσιεύματα για τα δίκυκλα … δηλαδή προτιμούν όσοι έχουν δίκυκλα να τα αφήσουν σπίτι να πάρουν τα αμάξια τους; Πού θα χωρέσουν τα αμάξια όλα μετά; Τους ενοχλούν στα πεζοδρόμια; Να κάνουν παραπάνω χώρους στάθμευσης από έναν που έχουν στην πινακωτή μπροστά. Η Καβάλα έχει 4-5 χώρους για δίκυκλα. Αντί να προωθούν τα δίκυκλα τα κυνηγάνε! Καλά είπα εγώ δεν θα γίνουμε Τρίκαλα ποτέ!»
Το σχόλιο ενός άλλου αναγνώστη μας, του Δ.Χ. είναι το εξής: «Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα που έχουμε στην Δράμα;;;; Το ότι το κάθε αυτοκίνητο σταματά απλά βγάζοντας τα άλαρμ όπου γουστάρει και δεν τον νοιάζει αν εμποδίζει την διέλευση οχημάτων αλλά και πεζών, γιατί πολύ απλά εκεί τον βολεύει για να μην περπατήσει 10 βήματα, δεν σας πειράζει;;;;»
Άλλοι αναγνώστες επίσης σχολιάζουν το γεγονός με τον θόρυβο που παράγουν τα μηχανάκια οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που επικεντρώνονται στην έλλειψη κατάλληλων χώρων πάρκινγκ για μηχανές σε διάφορα σημεία της πόλης.
Εμείς θελήσαμε να επικεντρωθούμε σε ένα μόνο σημείο, σ’ αυτό με τα σταθμευμένα οχήματα πάνω στα πεζοδρόμια. Δημοσιεύουμε σήμερα εδώ μια φωτογραφία από την περιοχή της Αγίας Βαρβάρας. Αυτοκίνητα, κατεβαίνουν προς το κέντρο «Νησάκι» και παρκάρουν άνετα και μάλιστα αρκετά κάθε μέρα… λες και εκεί πρόκειται για χώρο πάρκινγκ! Στο τέλος, σύντομα θα πάνε και παραμέσα, αν αυτό δεν σταματήσει! Το θέμα δεν είναι απλά το ότι εμποδίζουν την κίνηση των πεζών, αλλά πρόκειται για ένα πάρκο το οποίο έχει βραβευθεί ως ένα από τα καλύτερα πάρκα της Ευρώπης, και ο επισκέπτης στην Αγία Βαρβάρα, δεν μπορεί να βλέπει αυτό το χάλι!
Να μιλήσουμε και για άλλα πεζοδρόμια στην πόλη; Δεν μας ενδιαφέρει να στοχοποιήσουμε κανέναν απολύτως, αλλά ούτε και από σήμερα η Τροχαία να πηγαίνει να γράφει εκεί κι εδώ εξαιτίας μας. Το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα δεν είναι ούτε να τοποθετηθούν τα γνωστά πασαλάκια! Όμως κάπως θα πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσει το ζήτημα και να τελειώνουμε μια και καλή με όλα αυτά!
Οι πρασιές των πολυκατοικιών
Παλαιότερα, όταν επί δημαρχίας Θωμά Μαργαρίτη είχαν αλλάξει όψη οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια φάρδυναν στο κέντρο της πόλης, δημιουργήθηκε ένα ζήτημα με τις πρασιές των πολυκατοικιών. Το ζήτημα είχε ξεκινήσει από τις άδειες των τραπεζοκαθισμάτων, τα οποία μπορούσαν να απλώνονται χωρίς πρόβλημα, εφόσον η πολυκατοικία είχε πρασιά.
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκαν και άλλοι συμπολίτες μας, οι οποίοι επωφελήθηκαν και έβγαλαν άδειες, ώστε να παρκάρουν τα οχήματά τους στην πρασιά της πολυκατοικίας. Ως εικόνα όμως, η πρασιά βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το πεζοδρόμιο, δεν είναι περιφραγμένη και δύσκολη ξεχωρίζει. Νομικά, μπορεί αυτό να είναι εφικτό. Τι γίνεται όμως εκεί και πέρα; Βέβαια, ο δημόσιος χώρος του πεζοδρομίου είναι ικανός να φιλοξενήσει τον πεζό!
Λοιπόν, ας μην στοχοποιήσουμε τα μηχανάκια, αν και όντως στις μεγάλες πόλεις υπάρχει έντονο πρόβλημα, όχι όμως στη Δράμα. Και ίσως η Αστυνομία θα πρέπει να κινηθεί διαφορετικά και να κάνει πλέον μια ευρεία ενημέρωση προς όλους! Αλλά και η Δημοτική Αστυνομία, η οποία επίσης θα πρέπει να κινηθεί ανάλογα.