Home > νέα > Η χρήση των τεχνολογιών του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία-Ο κ. Τοζακίδης μιλάει στον «Π.Τ.»

Η χρήση των τεχνολογιών του διαδικτύου στην εκπαιδευτική διαδικασία-Ο κ. Τοζακίδης μιλάει στον «Π.Τ.»

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κ. Τοζακίδης μιλάει στον «Π.Τ.»

Η χρήση των τεχνολογιών του διαδικτύου

στην εκπαιδευτική διαδικασία

► Αν και υπάρχει σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών η χρήση του διαδικτύου είναι ελάχιστη

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου, οι πέντε ενημερωτικές ημερίδες που είχαν διοργανωθεί από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) Ν. Δράμας υπό τον κεντρικό τίτλο: «Ελάτε να μιλήσουμε για μας και παιδιά μας».

Τίτλος της τελευταίας ενημερωτικής ημερίδας, ήταν: «Ευαισθητοποίηση γονέων και εκπαιδευτικών στην ασφαλή χρήση της τεχνολογίας» με ομιλητή τον κ. Τοζακίδη Ανανία, Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (ΠΕΚΕΣ ΑΜΘ) ΠΕ 70.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, ο κ. Τοζακίδης πληροφόρησε τους παρευρισκόμενους σχετικά με κάποιες ιστοσελίδες και ηλεκτρονικές πλατφόρμες γύρω από την εκπαίδευση, όπως για παράδειγμα το http://photodentro.edu.gr/, το http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/, το https://new.edmodo.com, ενώ μίλησαν για τους κινδύνους που υπάρχουν στο διαδίκτυο.

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Τοζακίδης, σημείωσε ότι «το διαδίκτυο είναι μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις του ανθρώπου, παράλληλα όμως χρειάζεται μια ορθολογική διαχείριση».

Όπως τόνισε, «αυτό που φάνηκε τόσο από την εισήγησή μου, αλλά και από τη συζήτηση που έγινε με το κοινό, εμείς σαν Έλληνες, σαν κοινωνία αλλά και σαν εκπαίδευση, είμαστε λίγο αναλφάβητοι» και συμπλήρωσε: «Αυτός ο αναλφαβητισμός μας οδηγεί στη μη χρηστή διαχείριση κατά κάποιο τρόπο του διαδικτύου. Μπορεί να είμαστε πρώτοι όσον αφορά τα κοινωνικά δίκτυα, από την άλλη όμως δεν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με τον τρόπο που το χρησιμοποιούν οι Ευρωπαίοι.

Συγχρόνως, ένα άλλο θέμα είναι το χάσμα των γενεών. Υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα στους γονείς με τα παιδιά. Πρόκειται για τα παιδιά της νέας εποχής, της εποχής του διαδικτύου. Από την άλλη, οι γονείς, πολλές φορές δαιμονοποιούν το διαδίκτυο. Δεν ασχολούνται με αυτά που αρέσουν στα παιδιά».

Tozakidis Ananias

Σε άλλο σημείο αναφέρει ο κ. Τοζακίδης, ότι «σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι καλό να δίνουν σημασία σ’ αυτό που τους δείχνουν τα παιδιά στο διαδίκτυο, ούτως ώστε να έχουν μια συναλλαγή μ’ αυτό που βλέπουν και μ’ αυτό που κάνουν».

Σε ερώτηση για το ποιος είναι ο διαφορετικός τρόπος που οι Έλληνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σε σχέση με τους Ευρωπαίους, ο κ. Τοζακίδης απάντησε: «Η διαφορά είναι ότι, ενώ εμείς χρησιμοποιούμε πολλές φορές τα κοινωνικά δίκτυα (Facebook και Instagram), δεν χρησιμοποιούμε με τον ανάλογο τρόπο σχετικές πλατφόρμες για διάφορα άλλα ζητήματα. Για παράδειγμα, στο Δήμο Βόλου υπάρχει μια ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου οι πολίτες μπορούν να καταθέτουν αιτήματα.

Όπως επίσης τα μητρώα που ζητάμε από το Δήμο, θα έπρεπε πλέον να είναι άμεσα εφικτά μέσω διαδικτύου από τους Δήμους προς όλους. Όλα αυτά, λίγο – πολύ, όλοι εμείς, ως κοινωνία αλλά και ως εκπαιδευτικό σύστημα, δεν τα χρησιμοποιούμε. Πολλές φορές έχουμε πεπαλαιωμένους υπολογιστές. Οι εκπαιδευτικοί έχουν μια φοβία να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο και ενδεχομένως δεν έχουν και την ανάλογη επιμόρφωση.

Με αποτέλεσμα, κάποιες εφαρμογής για παράδειγμα όπως είναι το edmodo, που είναι μια εφαρμογή που επικοινωνεί ο εκπαιδευτικός εξ αποστάσεως με τον μαθητή. Μπορεί να του δώσει εργασία, να του δώσει μια συνεργασία. Είναι μια ασφαλής συνεργασία. Όχι ότι δεν χρησιμοποιείται από εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα, αλλά οι γονείς και πολλοί εκπαιδευτικοί δεν το γνωρίζουν. Γενικά σαν κοινωνία απέχουμε από όλα αυτά».

Ερωτώμενος για το ποια είναι η κατάσταση στη Δράμα και γενικότερα στην Περιφέρεια ΑΜΘ, ως Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, ο κ. Τοζακίδης σημείωσε: «Εμείς ως Περιφέρεια ΑΜΘ, έχουμε συνδεθεί με ένα περιφερειακό δίκτυο Αν. Μακεδονίας,  Κεντρικής Μακεδονίας, απ’ όπου αντλούνται κάποιες πρωτοβουλίες για δράσεις. Από την άλλη πλευρά, έχουμε αναλάβει και ως συντονιστές, κάποιες δράσεις σχετικά με την ενημέρωση για τις νέες τεχνολογίες, τις χρήσιμες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες που υπάρχουν. Οι εκπαιδευτικοί ήδη γνωρίζουν κάποια πράγματα. Αλλά αυτό που λείπει  πολλές φορές, είναι η υλικοτεχνική υποδομή.  Δεν υπάρχουν οι ανάλογες αίθουσες, οι υπολογιστές είναι πεπαλαιωμένοι, οι προτζέκτορες και αυτοί έχουν προβλήματα, δεν υπάρχουν τα ανάλογα κονδύλια για να αντικατασταθούν. Γίνονται βήματα, αλλά σε σχέση μ’ αυτή, όπως και στη Δράμα, υστερούμε.

Για παράδειγμα, η βαθμολογία, δίνεται ακόμα σε φύλλα ελέγχου. Αυτό, εδώ και χρόνια στο εξωτερικό, έχει καταργηθεί. Ο γονέας έχει ένα κωδικό, μπαίνει στην πλατφόρμα του σχολείου και βλέπει την βαθμολογία. Εμείς ακόμα σ’ αυτά τα πράγματα υστερούμε».

Στην ερώτηση αν γίνονται συχνές επιμορφώσεις προς εκπαιδευτικούς σχετικά με τα παραπάνω για το διαδίκτυο και τις διάφορες εκπαιδευτικές πλατφόρμες, ο κ. Τοζακίδης επισημαίνει: «Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν γίνει συγκροτημένες επιμορφώσεις. Κατά καιρούς γίνονται και από τους συντονιστές της πληροφορικής διάφορες επιμορφώσεις. Κι εγώ σαν Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής έκανα κάποιες επιμορφώσεις. Από την άλλη υπάρχει και ένα μείζον πρόγραμμα επιμόρφωσης των νέων τεχνολογιών όπου οι εκπαιδευτικοί εθελοντικά παίρνουν μέρος και επιμορφώνονται τα απογεύματα και παίρνουν κάποιο ανάλογο πτυχίο. Παρ’ όλες τις προσπάθειες που γίνονται, συνεχίζουμε να είμαστε λίγο φοβισμένοι ακόμα για τις νέες τεχνολογίες».