Home > Πρώτο Θέμα > Ορίστηκε επιτροπή για επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη της Δράμας

Ορίστηκε επιτροπή για επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη της Δράμας

Μετά από επιλογή μιας από τις 10 προτάσεις του Ε.Μ.Π. μέσω του ΣΒΑΚ

Ορίστηκε επιτροπή για επέκταση

της ελεγχόμενης στάθμευσης

στην πόλη της Δράμας

► Εφραιμίδης: Στόχος να λειτουργήσει από το νέο χρόνο

► Τάσσου: Μελετάμε προτάσεις για έξυπνη στάθμευση

με χρηματοδότηση από το «Αντ. Τρίτσης»

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ της ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη της Δράμας, προσανατολίζεται πλέον ο Δήμος Δράμας και για το λόγο αυτό έχει οριστεί ομάδα εργασίας από έξι μέλη.

Το σχέδιο της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης, θα πρέπει να εναρμονίζεται με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο έχει εκπονήσει παλαιότερα το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, ότι, το ΕΜΠ έχει προτείνει 10 σενάρια για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πόλη της Δράμας, και ένα από αυτά θα επιλεγεί στην τελική φάση, μετά από σχετική διαβούλευση που θα υπάρξει.

Αναλυτικότερα, η ομάδα εργασίας που έχει συγκροτηθεί, αποτελείται από τους:

Τον κ. Ιωάννη Κιοσσέ, προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών.

Την κα. Ιωάννα Παπαδοπούλου, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δόμησης.

Τον κ. Ιωάννη Τσαμπαλάκη, προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας.

Τον κ. Ιωάννη Εφραιμίδη, αντιδήμαρχο καθ’ ύλην αρμόδιο σε θέματα Οικονομικών Υπηρεσιών, Δημοτικής Αστυνομίας και Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης.

Τον κ. Ιωάννη Καψημάλη, αντιδήμαρχο καθ’ ύλην αρμόδιο σε θέματα της Τεχνικής Υπηρεσίας και της Υπηρεσίας Δόμησης.

Τον κ. Μιχάλη Τάσσου, αντιδήμαρχο καθ’ ύλην αρμόδιο σε θέματα των Διοικητικών Υπηρεσιών και σε θέματα Διεύθυνσης Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής.

EFRAIMIDHS GIANNHS

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο αρμόδιος αντιδήμαρχο κ. Εφραιμίδης, επισημαίνει ότι «έχει μελετηθεί γενικότερα το κυκλοφοριακό ζήτημα και μέσα από το πρόγραμμα του ΣΒΑΚ από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο θα προχωρήσουμε στην επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης».

Όπως επισημαίνει σε σχετική ερώτηση, «περιμένουμε να καταλήξουμε στο τι θα γίνει μέχρι τέλος του χρόνου και να περάσει και από το Δημοτικό Συμβούλιο. Στόχος είναι να μπορέσουμε να προβούμε στις παρεμβάσεις μέχρι τέλος του 2020 και από το νέος έτος να μπορέσει να λειτουργήσει».

Στην ερώτηση αν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο, ο κ. Εφραιμίδης απαντάει ότι, «η Τεχνική Υπηρεσία έχει προβεί σε κάποιες προτάσεις μαζί με τη Δημοτική Αστυνομία, αλλά είναι και ανάλογα και ποιο σενάριο θα επιλεγεί τελικά από το ΣΒΑΚ».

TASSOU

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Τάσσου, επισημαίνει ότι, «Το κομμάτι της ελεγχόμενης στάθμευσης, ορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις κυκλοφοριακές συνθήκες που θα υπάρχουν στη Δράμα που προβλέπονται για το επόμενο μακρόπνοο διάστημα, γι’ αυτό και υπολογίζουμε και τα ΣΒΑΚ, γι’ αυτό και θα πρέπει να υπολογίσουμε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αλλαγές που θα φέρει η εφαρμογή του ΒΑΑ επί της 19ης Μαΐου».

Όπως επισημαίνει, «υπάρχει μια σκέψη από το αντίστοιχο τμήμα της Δημοτικής Αστυνομίας, με τον προϊστάμενό της τον κ. Τσαμπαλάκη και τον αντιδήμαρχο κ. Εφραιμίδη και έχει διαπιστωθεί η ανάγκη για την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης. Έχει κάνει μια εξαιρετική έκθεση η Δημοτική Αστυνομία και το αντίστοιχο τμήμα. Αυτό που διάβασα και συγκράτηση, είναι ότι ο μέσος χρόνος που ένας πολίτης αναζητά με το αυτοκίνητό του θέση στάθμευσης, αντιστοιχεί περίπου σε 17 λεπτά για το κάθε αυτοκίνητο. Αυτό δείχνει ότι, κατά μέσο όρο 17 λεπτά το κάθε αυτοκίνητο, αναζητά θέση στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Δεν είναι βέβαια εξατομικευμένη για τη Δράμα η έρευνα, αλλά γενική. Μ’ αυτό καταλαβαίνουμε και κατά πόσο επηρεάζει αυτό στην ατμοσφαιρική κίνηση, αλλά επηρεάζει και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων, οι οποίοι στην τελική θα το αφήσουν και πάνω σ’ ένα πεζοδρόμιο, θα κλείσουν και μια ράμπα και όλο αυτό θα έχει αλυσιδωτές αντιδράσεις».

Όπως εξηγεί ο κ. Τάσσου, «το κομμάτι της επέκτασης το χειρίζεται αποκλειστικά το αντίστοιχο τμήμα με προϊστάμενο τον κ. Εφραιμίδη, αυτό που είναι και συνεργαζόμαστε προς τούτο, είναι κατά μπορούμε να υπαγάγουμε αυτές τις σκέψεις – όχι μόνο στην επέκταση της στάθμευσης – αλλά και στην έξυπνη στάθμευση. Μάλιστα η όγδοη πρόσκληση του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» έχει να κάνει με την προσβασιμότητα και είναι κάτι για το οποίο κινούμαστε προς την κατεύθυνση για χρηματοδότηση σ’ αυτό το κομμάτι».

Αναφορικά με την έξυπνη στάθμευση, ο κ. Τάσσου διευκρινίζει ότι «πρόκειται για μηχανήματα που λειτουργούν με αισθητήρες οι οποίοι δείχνουν ποιες θέσεις είναι κατειλημμένες, που δείχνουν πότε κάποιο όχημα παρκάρει σε παράνομη στάθμευση κτλ. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πόλεις, στις οποίες βλέπεις με το κινητό σου τηλέφωνο ποιες θέσεις στάθμευσης είναι ελεύθερες στην παρόδια στάθμευση και μπορεί να κλείσεις θέση με το κινητό σου εκείνη την στιγμή. Επεξεργαζόμαστε τέτοια σενάρια και θέλουμε αν δούμε να μπορούμε μέσω της πρόσκλησης αυτής, να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο».

Το ΣΒΑΚ στο Δήμο Δράμας

Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, ότι, η συνεργασία του Δήμου Δράμας με τον Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ξεκίνησε από το 2017, με την πρώτη μεγάλη εκδήλωση στο πλαίσιο του προγράμματος για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πόλη της Δράμας.

Το πρόγραμμα αφορούσε στη μελέτη της πόλης της Δράμας, με σκοπό τον επανασχεδιασμό της κυκλοφορίας των οχημάτων και πεζών, τη βελτίωση της προσβασιμότητας και άλλα θέματα. Στόχος, η πόλη να γίνει περισσότερο προσιτή στον πολίτη, λιγότερο ρυπογόνα, ποιο σύγχρονη στα πλαίσια των ευρωπαϊκών πόλεων.

Αν και οι προτάσεις του ΕΜΠ έχουν ολοκληρωθεί και η μελέτη έχει παραδοθεί εδώ και πολύ καιρό στο Δήμο Δράμας, μέχρι σήμερα πάντως δεν έχουν βγει σε διαβούλευση. Πρόκειται για 10 διαφορετικά σενάρια, από τα οποία μετά από διαβούλευση, θα επιλεγεί ένα από αυτά.