Ξεκινάει επίσημα από τον ερχόμενο Μάρτιο…
Στην ελεγχόμενη στάθμευση
οι οδοί Γ. Παπανδρέου,
Βεργίνας και Σκρά
Εντός του 2017 η τοποθέτηση μηχανημάτων που θα δίνουν απόδειξη στάθμευσης
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ της ελεγχόμενης στάθμευσης μπαίνουν πλέον και επίσημα από τον ερχόμενο Μάρτιο, τρεις νέες οδοί: η Γ. Παπανδρέου, η Βεργίνας και η οδός Σκρά. Ήδη, με ευθύνη του Δήμου Δράμας, έχουν γίνει οι σχετικές λευκές διαγραμμίσεις και έχουν τοποθετηθεί οι σχετικές σημάνσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης στην αρχή και στο τέλος των οδών, προς το παρόν καλυμμένες.
Ήδη, από αυτό το μήνα, το μέτρο θα λειτουργήσει δοκιμαστικά και προειδοποιητικά και από τον ερχόμενο Μάρτιο θα ανοίξει πλέον και επίσημα. Η ελεγχόμενη στάθμευση θα λειτουργήσει σ’ αυτές τις τρεις νέες οδούς, όπως και στις άλλες, με την γνωστή ξυστή κάρτα που πωλείται σε περίπτερα και διάφορα καταστήματα της πόλης μας.
Αυτόματα μηχανήματα
Πρόθεση του Δήμου είναι, να τοποθετηθούν σύντομα μέσα στο 2017, αυτόματα μηχανήματα έκδοσης καρτών, πράγμα που θα βοηθήσει σημαντικά στη λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης. Αυτό σημαίνει ότι όταν αναπτυχθεί πλήρως το σύστημα των μηχανημάτων, θα καταργηθούν οι ξυστές κάρτες.
Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Σολάκης, μας εξηγεί ότι, η τοποθέτηση των μηχανημάτων θα πρέπει να περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο. Αρχικά θα τοποθετηθούν δοκιμαστικά δύο μηχανήματα και στη συνέχεια θα επεκταθούν και στις άλλες οδούς, από ένα τουλάχιστον στην αρχή της κάθε οδού που είναι στο μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ο οδηγός, θα ρίχνει ένα κέρμα στο μηχάνημα, θα ζητάει τον χρόνο που θέλει και θα παίρνει απόδειξη την οποία θα τοποθετεί στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Το μηχάνημα θα μπορεί να δίνει ρέστα σε κέρματα, ενώ στην απόδειξη θα αναφέρεται ο ακριβής χρόνος στάθμευσης.
«Μ’ αυτό το μέτρο, θα αποφύγουμε κατ’ αρχάς την λαθροστάθμευση», λέει ο κ. Σολάκης, «που σήμερα φαίνεται ότι γίνεται κατά κόρον. Αρκετοί είναι εκείνοι που όταν ξύνουν την κάρτα χρόνου που αγοράζουν, προσπαθούν να κερδίσουν πέντε δέκα λεπτά παραπάνω χρόνου, με αποτέλεσμα να έχουμε την λεγόμενη λαθροστάθμευση».
Αναφορικά με τα μηχανήματα, υπήρχε η σκέψη να αγοραστούν αυτά στα οποία θα έπρεπε να αναφέρεται και το νούμερο του οχήματος, όμως αυτό έρχεται σε αντίθεση με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, και τελικά θα τοποθετηθούν τα πιο απλά, μόνο αυτά που καταγράφουν τον χρόνο στάθμευσης.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, θα τοποθετηθούν τουλάχιστον πέντε μηχανήματα, ένα σε κάθε οδό, το κόστος των οποίων ανέρχεται στις 100.000 €.
Το πρόβλημα με τα κέρματα
Το ζήτημα με τα μηχανήματα, είναι ότι πιθανόν να υπάρξουν ορισμένα προβλήματα όσον αφορά τα κέρματα. Που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει σχηματιστεί κάποια επιτροπή η οποία θα συγκεντρώνει τα κέρματα και θα κάνει την καταμέτρηση η οποία θα πρέπει να αντιστοιχεί με τους χρόνους που αγόρασαν οι πολίτες, ενώ υπάρχει και ένα πρόβλημα της μη αναγνώρισης ορισμένων κερμάτων. Το μηχάνημα αναγνωρίζει για παράδειγμα το βουλγάρικο λέβα, ενώ υπάρχουν κέρματα άλλων καρτών, τα οποία δεν αναγνωρίζει και δέχεται σαν ευρώ.
Τα προβλήματα με τις κάρτες
Όπως επισημαίνει ο κ. Σολάκης προς τον «Πρωινό Τύπο», το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης λειτούργησε πολύ καλά και αποσυμφόρησε σταδιακά την κυκλοφορία των οχημάτων σε πολλά κεντρικά σημεία, αποτρέποντας μ’ αυτόν τον τρόπο την άσκοπη κίνησή τους μέσα στο κέντρο.
«Παρ’ όλα αυτά, έχουν προκύψει αρκετά σοβαρά προβλήματα με τα καταστήματα προμήθειας καρτών, τα οποία τις περισσότερες φορές δεν προμηθεύονται κάρτες, πριν αυτές εξαντληθούν, γεγονός που αναγκάζει τους οδηγούς να απομακρυνθούν από τα οχήματά τους και να αναζητήσουν σε παραπλήσιες οδούς ανάλογα καταστήματα. Αποτέλεσμα των παραπάνω, είναι άλλοτε να βεβαιώνονται παραβάσεις εξαιτίας της απουσίας της κάρτας από το όχημα και άλλοτε να συμπληρώνονται λανθασμένα», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.