Αναφορά Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή
Ένταξη μαθητών με Διάχυτη Αναπτυξιακή
Διαταραχή και Αυτισμό χωρίς εξετάσεις
σε σχολές Γ’/βάθμιας Εκπαίδευσης
ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ μαθητών με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στον πίνακα του 5% που εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε σχολές Γ’/βάθμιας Εκπαίδευσης, ζητάει με αναφορά της στη Βουλή και στο Υπουργείο Παιδείας, η βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής κα. Κεφαλίδου.
Όπως επισημαίνει στην αναφορά της, «αποτελεί πρώτιστη υποχρέωση ενός κράτους δικαίου να κατοχυρώνει τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία σε όλους τους τομείς, χωρίς διακρίσεις οποιουδήποτε είδους, σήμερα ως μαθητές και φοιτητές, αύριο ως ενήλικες, στους οποίους οφείλεται η ισότιμη πρόσβαση στην γνώση, στην εκπαίδευση και σε πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και οποιοδήποτε άλλο πεδίο για την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή και ένταξή τους στην κοινωνία».
Αναλυτικότερα, στην ερώτησή της η κα. Κεφαλίδου αναφέρει τα εξής:
[Με επιστολή τους, 58 φορείς και συλλογικότητες της Ειδικής Αγωγής, ζητούν από την Υπουργό την ένταξη των μαθητών με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στον πίνακα του 5% με τις κατηγορίες αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τους Ν.4074/2012 και Ν. 4488/2017 «Διατάξεις για την υλοποίηση της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία», τα Συμβαλλόμενα Κράτη πρέπει να διασφαλίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελεύθερη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σε όλους τους τομείς της κοινωνίας και επίσης να διασφαλίζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης σε όλα τα επίπεδα και τη δια βίου μάθηση.
Αποτελεί πρώτιστη υποχρέωση λοιπόν ενός κράτους δικαίου να κατοχυρώνει τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία σε όλους τους τομείς, χωρίς διακρίσεις οποιουδήποτε είδους, σήμερα ως μαθητές και φοιτητές, αύριο ως ενήλικες, στους οποίους οφείλεται η ισότιμη πρόσβαση στην γνώση, στην εκπαίδευση και σε πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και οποιοδήποτε άλλο πεδίο για την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή και ένταξή τους στην κοινωνία.]