Περιμένοντας τη δημιουργία κυκλικού κόμβου…
Δεν λειτουργούν τα φανάρια
επί της 1ης Ιουλίου στον «Αίμο»
Αναμένεται να αποκατασταθεί η βλάβη το Σαββατοκύριακο
Του Θανάση Πολυμένη
ΠΡΟΒΛΗΜΑ στη λειτουργία των φαναριών, έχουμε εδώ και μια εβδομάδα περίπου, στους φωτεινούς σηματοδότες επί της οδού 1ης Ιουλίου, στο ύψος του «Αίμου».
Τα φανάρια έχουν χαλάσει και απαιτείται η ύψιστη προσοχή από τους διερχόμενους οδηγούς, καθώς πρόκειται για μια δύσκολη διασταύρωση. Πολλές φορές στο σημείο έχουν γίνει ατυχήματα για πολλούς λόγους. Παλαιότερα μάλιστα, ένα φορτηγό είχε πέσει επάνω σε έναν από τους στύλους φωτισμού και πήρε αρκετό καιρό για να επισκευαστεί όλο το σύστημα.
Αυτό που πρέπει όλοι να γνωρίζουμε σε κάθε περίπτωση, όταν συναντάμε φανάρια που δεν είναι σε λειτουργία, ακολουθούμε αυστηρά τον γνωστό σε όλους μας Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ανάλογα με τις προτεραιότητες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή. Έτσι λοιπόν, και στο συγκεκριμένο σημείο, οι οδηγοί όλων των οχημάτων, οφείλουν να σέβονται τον Κ.Ο.Κ. και την προτεραιότητα των οχημάτων.
Όσον αφορά το ζήτημα της βλάβης στα συγκεκριμένα φανάρια, αν και αυτά βρίσκονται επί της οδού 1ης Ιουλίου, η οποία είναι χαρακτηρισμένη ως Εθνική Οδός, την ευθύνη για τη λειτουργία τους έχει ο Δήμος Δράμας. Επίσης, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι, όσον αφορά τα φανάρια στη διασταύρωση «Σκλαβενίτη», την ευθύνη έχει η εταιρεία, καθώς αυτά είχαν τοποθετηθεί για να διευκολύνουν τη διέλευση των οχημάτων προς και από το πολυκατάστημα.
Η βλάβη
Όσον αφορά τη συγκεκριμένη βλάβη, ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε με τον προϊστάμενο Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων του Δήμου Δράμας κ. Βασίλη Σπανίδη, ο οποίος εξήγησε ότι υπάρχει μια βλάβη εκεί, εδώ και ένα περίπου. Κατά τη διάρκεια της βλάβης, για ένα διάστημα τα φανάρια σβήνουν εντελώς και ένα άλλο διάστημα επανέρχονται σε κανονική λειτουργία. Όταν όμως σβήνουν, για κάποιο λόγο δεν βγάζουν το γνωστό παλλόμενο πορτοκαλί σήμα.
Όπως εξηγεί ο κ. Σπανίδης ο Δήμος προσπάθησε να βρει τεχνικούς, καθώς η SIEMENS έχει κλείσει και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει με τους τεχνικούς ή και με τα απαραίτητα τεχνικά μέσα. Ένας τεχνικός που βρέθηκε, προσπάθησε να βοηθήσει μέσω τηλεδιάσκεψης, παρ’ όλα αυτά δεν έγινε εφικτό. Με τα πολλά, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο αναμένεται να έρθουν δύο νέες πλακέτες, με τις οποίες θα λυθεί το πρόβλημα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, οι πλακέτες αυτές έρχονται από το εξωτερικό γι’ αυτό και υπάρχει μια σχετική καθυστέρηση.
Οι κυκλικοί κόμβοι στη Δράμα
Παρόμοια προβλήματα σε μεγάλες διασταυρώσεις, τόσο εντός πόλεως όσο και εκτός, είναι συχνά. Συγκεκριμένα, τέτοια προβλήματα έχουν υπάρξει στο παρελθόν αρκετά συχνά, τόσο στη διασταύρωση Ξηροποτάμου, όσο και στη διασταύρωση Κουδουνίων στο νότιο περιφερειακό.
Τα προβλήματα με τους φωτεινούς σηματοδότες, λύνονται πλέον μόνο με την κατασκευή νέων κυκλικών κόμβων. Εκεί υπάρχει μια συνεχής κυκλική ροή των οχημάτων με ήπιες ταχύτητες, και το κάθε οδηγός μπορεί να κατευθυνθεί προς όποια κατεύθυνση θέλει.
Ο πρώτος κυκλικός κόμβος που απέκτησε η Δράμα στην ανατολική έξοδο της πόλης στη συμβολή με το νότιο περιφερειακό στο δρόμο προς Αδριανή, μέχρι σήμερα λειτουργεί άψογα. Η κατάργηση των φαναριών διευκόλυνε σε μεγάλο βαθμό τους οδηγούς.
Ο δεύτερος κυκλικός κόμβος στη γνωστή μας διασταύρωση Ξηροποτάμου, είναι πλέον έτοιμος και δόθηκε και αυτός στην κυκλοφορία πριν από μερικές ημέρες. Και εκεί είχαμε συχνές βλάβες των φαναριών με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται σημαντικά η κυκλοφορία.
Αυτή την ώρα, η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Π.Ε. Δράμας ολοκληρώνει τις μελέτες για νέο κυκλικό κόμβο στη διασταύρωση Κουδουνιών, όπου συχνά παρουσιάζονται και εκεί τροχαία ατυχήματα.
Τέλος, νέος κυκλικός κόμβος αναμένεται να δημιουργηθεί στο συγκεκριμένο σημείο της διασταύρωσης στο ύψος του «Αίμου» όπου σήμερα έχουμε τα χαλασμένα φανάρια. Το συγκεκριμένο έργο αφορά στη νέα διαμόρφωση της ανατολικής εισόδου της Δράμας, όπου θα δημιουργηθεί επίσης και ανισόπεδη διάβαση στη διασταύρωση με τη σιδηροδρομική γραμμή και στην κατεύθυνση προς Καβάλα και Καλλίφυτο. Με το ίδιο έργο, θα δημιουργηθεί επίσης κυκλικός κόμβος και στα φανάρια «Σκλαβενίτη», καταργώντας και εκεί τους φωτεινούς σηματοδότες.
Πρόκειται συνολικά για ένα έργο ύψους 19 εκατ. ευρώ. Η συνολική διαδρομή από την περιοχή του Αίμου μέχρι και τον υφιστάμενο κυκλικό κόμβο του «Κούρου» όπου γίνεται η σύνδεση με το νότιο περιφερειακό της πόλης, είναι 1.260 μέτρα, θα περιλαμβάνει τρεις κυκλικούς κόμβους και μία γέφυρα στη σιδηροδρομική γραμμή, ενώ έχει προβλεφθεί και παράλληλος δρόμος για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και κατοικιών της περιοχής.
Το έργο έχει ολοκληρωμένες μελέτες και βρίσκεται στη φάση προς την δημοσίευση των διακηρύξεων.