Συνέντευξη Τύπου του βουλευτή Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θ. Ξανθόπουλου
Να πιέσουμε όλοι μαζί ώστε εντός του 2021
να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα
του δρόμου Δράμας – Αμφίπολης
Ξανθόπουλος: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επανεκκίνησε το έργο των φυλακών και ολοκληρώθηκε
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, παραχώρησε το μεσημέρι της Τετάρτης 10 Μαρτίου, ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος. Ο κ. Ξανθόπουλος, αναφέρθηκε αρχικά στα θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας που αφορούν το πανελλήνιο, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε και σε τοπικά ζητήματα, όπως στο ζήτημα των προσλήψεων στις Φυλακές Νικηφόρου Δράμας, αλλά και στο ζήτημα του οδικού άξονα Δράμας – Μαυρολεύκης – Αμφίπολης.
Φυλακές Νικηφόρου
Αναφερόμενος στο ζήτημα των προσλήψεων των Φυλακών Νικηφόρου, ο κ. Ξανθόπουλος σημείωσε ότι, ο ΣΥΡΙΖΑ Δράμας «έχει μεγάλη αγωνία για την εξέλιξη στο θέμα των Φυλακών. Οι Φυλακές του Νικηφόρου είναι ένα έργο το οποίο είχε πραγματικά κολλήσει και ένα έργο το οποίο μας απασχόλησε πάρα πολύ ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ».
Όπως εξήγησε ο κ Ξανθόπουλος, «κατορθώσαμε να το επανεκκινήσουμε με πάρα πολύ κόπο και προσπάθεια. Ενδεικτικό είναι ότι στο έργο, αν και είχε προβλεφθεί, δεν είχε ξεκινήσει καν η κατασκευή του χώρου ημερήσιας εκπαίδευσης των κρατουμένων. Έγινε επιτέλους με πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσφατα παραδόθηκε στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη».
Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ, σημείωσε ότι «είναι ένα έργο το οποίο είχε βαλτώσει και με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε» και τόνισε ότι «είχαμε κατορθώσει να αυτονομήσουμε το διαγωνισμό για την πλήρωση των θέσεων μέσω του ΑΣΕΠ, από το διαγωνισμό για την πλήρωση θέσεων στα Καταστήματα Κράτησης σε όλη την Ελλάδα». Διευκρίνισε εδώ ότι, «ήταν έτοιμος ο διαγωνισμός. Εγώ προσωπικά επικοινώνησα με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ κ. Καραβοκύρη για το θέμα αυτό. Και αντί η κυβέρνηση να υλοποιήσει και να προωθήσει το διαγωνισμό που είχαμε ετοιμάσει, πέρασε ένα νέο νόμο ότι η διαδικασία για την πλήρωση θέσεων στα Καταστήματα Κράτησης θα διεξάγεται μέσω ΑΣΕΠ. Για την κυβέρνηση τώρα ανοίγει η διαδικασία. Και αναρωτιόμαστε, επί ενάμιση χρόνο με έτοιμο κανονισμό ΑΣΕΠ, τι ακριβώς έκαναν και πού ακριβώς είχαν στοχεύσει;»
Καταλήγοντας για το θέμα, ο κ. Ξανθόπουλος τονίζει ότι «υπάρχει μια πολύ βασική ευθύνη για την καθυστέρηση και πρέπει να δούμε πως και με ποιο τρόπο θα επισπευτεί αυτή η διαδικασία».
Δρόμος Δράμας – Αμφίπολης
Όσον αφορά το ζήτημα του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, ο κ. Ξανθόπουλος αναφέρθηκε στην απάντηση του κ. Καραμανλή στην ερώτηση του κυβερνητικού βουλευτή κ. Μπλούχου και τόνισε ότι «δεν έγινα σοφότερος».
Όπως είπε, «κράτησα τη δέσμευση του υπουργού ότι μέσα στο 2021 θα δημοπρατηθεί το έργο. Το κομμάτι Μαυρολεύκης – Παλαιοκώμης σχεδόν 30 χλμ., είναι έτοιμο από κάθε άποψη μελετητική. Είναι μια δουλειά που είχαμε κάνει εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ, πλην ενός μικρού τμήματος της μελέτης 150.000 ευρώ που αφορούσε το κομμάτι της σηματοδότησης. Όλο το άλλο ήταν πλήρως έτοιμο. Το παίρνει η κυβέρνηση τώρα και διατείνεται ότι θα προχωρήσει σε δημοπράτηση μέσα στο 2021».
Ο κ. Ξανθόπουλος, διευκρίνισε ότι υπάρχει μια μελέτη σκοπιμότητας, «έτσι ώστε να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως έγινε και με τον Ε-65 και με το κομμάτι της Έδεσσας, που είναι η μόνη πόλη με τη Δράμα που επίσης δεν συνδέεται με την Εγνατία».
Σε άλλο σημείο, τόνισε ότι «είναι σημαντικό το πρώτο κομμάτι που έχει ελάχιστη μελετητική ωριμότητα πέρασε στην αρμοδιότητα της Αντιπεριφέρειας Δράμας, αρκεί να υπάρξει μια επιλογή τέτοια ώστε να μπορέσει να προταχθεί και να μπορέσει να συμβαδίσει με την εξέλιξη του πρώτου έργου».
Σημείωσε τέλος, ότι, πρόκειται για ένα έργο «με βαρύ συμβολισμό, και αναπτυξιακού χαρακτήρα» και ότι θα πρέπει όλοι οι φορείς να πιέσουν ώστε «η υπουργική εξαγγελία για δημοπράτηση εντός του 2021 να γίνει πραγματικότητα».