Εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου
Στην τελική ευθεία η ενεργειακή
αναβάθμιση πέντε κτιρίων
στο Δήμο Παρανεστίου
Δημοτικό Κατάστημα Αδριανής και Νικηφόρου, Γυμνάσιο Λύκειο Νικηφόρου, Δημοτικό Σχολείο Παρανεστίου και Νηπιαγωγείο Παρανεστίου
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ευθεία ενός σημαντικού έργου προχωράει ο Δήμος Παρανεστίου, αναβαθμίζοντας ενεργειακά πέντε δημόσια κτίρια σε όλη την περιοχή.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για την ενεργειακή αναβάθμιση των Δημοτικών Καταστημάτων Αδριανής και Νικηφόρου, του Γυμνασίου Λυκείου Νικηφόρου, του Δημοτικού Σχολείου Παρανεστίου και του Νηπιαγωγείο Παρανεστίου.
Στις 26 Μαρτίου, σε έκτακτη κατεπείγουσα συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, πέρασε ομόφωνα η μελέτη του έργου με τίτλο: «Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων Δήμου Παρανεστίου» με συνολικό προϋπολογισμό 1.003.737,05 ευρώ, καθώς και τα τεύχη δημοπράτησης του ίδιου έργου. Η συνέχεια είναι να περάσει και από το Δημοτικό Συμβούλιο και από εκεί το έργο να προχωρήσει προς την τελική του δημοπράτηση.
Όπως τόνισε μιλώντας χθες στον «Πρωινό Τύπο» ο δήμαρχος Παρανεστίου κ. Καγιάογλου, το συνολικό έργο χρηματοδοτείται από κονδύλια του Πράσινου Ταμείου.
Η ταυτότητα των 5 κτιρίων
Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, το έργο αφορά σε πέντε συνολικά κτίρια, τα οποία παρουσιάζονται αναλυτικά παρακάτω:
Α) Δημοτικό Κατάστημα Αδριανής . Το κτίριο έχει συνολικό εμβαδόν 383,50 τ.μ. και κατασκευάστηκε σύμφωνα το 1983. Σήμερα στεγάζει προσωπικό του Δήμου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Αδριανής καθώς και το αγροτικό ιατρείο. Επίσης, στον ισόγειο όροφο βρίσκεται και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων η οποία χρησιμοποιείται για πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Β) Δημοτικό Κατάστημα Νικηφόρου. Το κτίριο έχει συνολικό εμβαδόν 374,44 τ.μ. και κατασκευάστηκε το 1984. Σήμερα στεγάζει προσωπικό του Δήμου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του Νικηφόρου αλλά και γενικά όλων των οικισμών του δήμου.
Γ) Γυμνάσιο Λύκειο Νικηφόρου. Το κτίριο έχει συνολικό εμβαδόν 1.103,16 τ.μ. και κατασκευάστηκε το 1982 από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων. Σήμερα στεγάζει τους μαθητές όλης της Δημοτικής Ενότητας Νικηφόρου.
Δ) Δημοτικό Σχολείο Παρανεστίου. Το κτίριο έχει συνολικό εμβαδόν 411,47 τ.μ. και κατασκευάστηκε προ του 1955. Σήμερα στεγάζει τους μαθητές της Δημοτικής Ενότητας Παρανεστίου.
Ε) Νηπιαγωγείο Παρανεστίου. Το κτίριο έχει συνολικό εμβαδόν 200,00 τ.μ. και νομιμοποιήθηκε με την 13/2011 οικοδομική άδεια. Σήμερα στεγάζει τα νήπια της Δημοτικής Ενότητας Παρανεστίου. Σύμφωνα με τα πιστοποιητικά ενεργειακής απόδοσης η ενεργειακή κλάση των παραπάνω ακινήτων είναι χαμηλότερη της Δ, ενώ με τα προτεινόμενα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας τα κτίρια αναβαθμίζονται τουλάχιστον στην Β ενεργειακή κατηγορία σύμφωνα με τον ΚΕΝΑΚ.
Παρεμβάσεις
Οι παρεμβάσεις οι οποίες πρόκειται να υλοποιηθούν, αφορούν στην τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης, ψευδοροφές, αντικατάσταση εξωτερικών κουφωμάτων με διπλό ενεργειακό με μαλακή επίστρωση, αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων με λαμπτήρες LED εξοικονόμησης ενέργειας, αντικατάσταση υφιστάμενων λεβήτων πετρελαίου με νέους υψηλής συμπύκνωσης και τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες.
Προτάσεις στο «Αντώνης Τρίτσης»
Με την ευκαιρία, μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο δήμαρχος Παρανεστίου κ. Καγιάογλου, σημειώνει ότι η κατάθεση αιτήσεων χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» πήρε παράταση μέχρι 30 Απριλίου.
Ο Δήμος έχει ήδη έτοιμους φακέλους προς κατάθεση, από τα οποία τα σπουδαιότερα αφορούν μια μελέτη για τον προσεισμικό έλεγχο δημοσίων κτιρίων. Η πρόταση χωρίζεται σε τρία στάση: τον οπτικό έλεγχο, το διερευνητικό έλεγχο και στη συνέχεια στην αποκατάσταση ζημιών σε δημόσια κτίρια.
Ένα άλλο σημαντικό έργο αφορά την κατασκευή βιολογικού καθαρισμού στην Κοινότητα Παρανεστίου, ενώ ένα τρίτο έργο αφορά στον τομέα της ύδρευσης. Όπως εξηγεί ο κ. Καγιάογλου, πρόκειται για την αλλαγή του συστήματος ύδρευσης που σήμερα είναι από αμίαντο, στις Κοινότητες Πρασινάδας και Ψηλής Ράχης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, στην Πρασινάδα και την Ψηλή Ράχη «πίνουν λάσπη και θα αλλάξει όλο το σύστημα ύδρευσης». Στην Αδριανή τέλος θα κατασκευαστεί ένα νέο δίκτυο για πόσιμο νερό.