Συνέντευξη Τύπου του βουλευτή Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θ. Ξανθόπουλου
«Ακόμα μια εξαγγελία» οι ανακοινώσεις
του πρωθυπουργού για τον κάθετο
άξονα Δράμας – Αμφίπολης
«Δομική ανισορροπία του συστήματος εμβολιασμού στη Δράμα»
Σήμερα και ώρα 11.00 συγκέντρωση στο άγαλμα της Ελευθερίας για τα εργασιακά
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τύπου για θέματα που απασχολούν τη Δράμα, παραχώρησε χθες το μεσημέρι στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος. Τα θέματα στα οποία κινήθηκε ο κ. Ξανθόπουλος, ήταν αρχικά ο εμβολιασμός στην περιοχή μας και το Νοσοκομείο Δράμας, τα εργασιακά ζητήματα και η συγκέντρωση που διοργανώνει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και στα γνωστά ζητήματα του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης και της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Εμβολιασμός στη Δράμα
Αναφερόμενος στον εμβολιασμό των Δραμινών, ο κ. Ξανθόπουλος επεσήμανε ότι το πρόβλημα της πανδημίας εξακολουθεί να ταλανίζει τη χώρα, μολονότι ότι άνοιξε η εστίαση. Όπως είπε, «τα κρούσματα εξακολουθούν να είναι αυξημένα και σε τοπικό και σε πανελλαδικό επίπεδο», λέγοντας ότι, «αυτό που είναι ανησυχητικό, είναι ότι οι ρυθμοί εμβολιασμού είναι χαμηλοί, ειδικά στη Δράμα, όπου παρατηρείται μια δομική ανισορροπία του συστήματος, διότι έχουμε τρεις γραμμές εμβολιασμού στην πόλη της Δράμας (2 στο Νοσοκομείο και μία στο Κέντρο Υγείας) και έχουμε τρεις γραμμές εμβολιασμού στον υπόλοιπο Νομό (Νευροκόπι , Προσοτσάνη, Παρανέστι)».
Συνεχίζοντας, είπε ότι «αν σκεφτείτε ότι το 70% του νομού κατοικεί πέριξ του αστικού κέντρου, καταλαβαίνετε ότι οι ρυθμοί του εμβολιασμού υστερούν σε σχέση με τους ρυθμούς εμβολιασμού των όμορων και παρακείμενων Νομών. Αυτό έχει συνέπεια, πολλοί από τους συμπολίτες μας είτε να πηγαίνουν σε διπλανούς Νομούς, είτε να περιμένουν αρκετά μέχρι να έρθει η σειρά τους για το εμβόλιο. Αντιλαμβάνονται όλοι, ότι έτσι αργούμε να επιτύχουμε το επιθυμητό τείχος ανοσίας και αυτό βεβαίως είναι μια ιδιαιτερότητα για την περιοχή μας. Υπάρχουν ευθύνες κυβερνητικές αφενός μεν γιατί ο σχεδιασμός έχει αυτό το εγγενές στοιχείο της ανισορροπίας, αφετέρου γιατί για να δημιουργηθεί μια γραμμή ακόμα, θα πρέπει να υπάρξουν καινούριοι νοσηλευτές, καινούριοι γιατροί, που εδώ και ένα χρόνο δεν προϋπάρχει αυτή η φροντίδα για την στελέχωση και ενίσχυσης του Ε.Σ.Υ.».
Εργασιακά
Ο κ. Ξανθόπουλος, αναφέρθηκε στο ζήτημα του νέου νομοσχεδίου για τα εργασιακά ζητήματα, λέγοντας ότι «η κυβέρνηση καταστρατηγεί το 8ώρο, θεμελιώνει τις απλήρωτες υπερωρίες και καθιερώνει τις ατομικές συμβάσεις. Αυτό που ξέραμε, έστω και σε εποχές κρίσης, ότι υπάρχει ένα σταθερό κατά το δυνατόν πλαίσιο 8ωρου, μια συλλογική σύμβαση που καλύπτει τον εργαζόμενο και μια υπερωρία η οποία εφόσον δουλευτεί θα πληρωθεί, παύει να υπάρχει». Για το λόγο αυτό, σήμερα, η Ν.Ε. Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ καλεί σε απεργιακή συγκέντρωση στις 11.00 το πρωί μπροστά από το άγαλμα της Ελευθερίας στο δημοτικό κήπο.
Οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης
Όσον αφορά το ζήτημα του κάθετου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τις χαρακτήρισε ως «ακόμα μια εξαγγελία» της κυβέρνησης αναρωτώμενος: «Δεν ξέρω στις πόσες εξαγγελίες θα κουραστούν οι κυβερνητικοί παράγοντες να επαναφέρουν το θέμα, χωρίς να έχουν προχωρήσει ούτε πόντο από εκεί που το αφήσαμε εμείς τον Ιούλιου του 2019. Θέλω να επισημάνω τις παλινωδίες, γιατί οι άνθρωποι δεν έχουν προφανώς σχέδιο, βλέποντας και κάνοντας προχωράνε».
Όπως είπε, «αρχικά υπήρχε μια σκέψη να χρηματοδοτηθεί μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής στη Βουλή απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή κ. Μπλούχου, απήντησε ότι σκέψη τους είναι να μπει στο Ταμείο Ανάκαμψης, σε 2-3 μέρες το σενάριο καταρρίφθηκε γιατί αυτού του είδους τα έργα δεν εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης και επανήλθε το επιχείρημα ότι θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Δύο είναι τα πολύ σοβαρά ερωτήματα: Πότε ανακάλυψαν το ΣΔΙΤ; Την τελευταία εβδομάδα; Και δεύτερον, τι θα λάβει ως αντάλλαγμα ο ιδιώτης ο οποίος θα εμπλακεί και θα επενδύσει στο δρόμο αυτό, αφού έχει αποκρουστεί η ιδέα ότι θα υπάρξουν διόδια; Αυτά η κοινή γνώμη πρέπει να τα ξέρει».
Σιδηροδρομική Εγνατία
Αναφορά έκανε στη συνέχεια και στο ζήτημα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, λέγοντας ότι «είχαμε ακόμα μία ήττα για την ευρύτερη περιοχή της Δράμας». Αναφερόμενος στο ότι έγινε δεκτή η Μελέτη των Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, σημείωσε ότι «προς τιμήν τους οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Δράμας μειοψήφησαν στην απόφαση αυτή» και είπε ότι «είναι μια επιλογή που είναι λάθος και καλούμε όλους τους πολίτες να συστρατευθούμε, ώστε να αλλάξει η όδευση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Είναι αδύνατον να βγουν εκτός αστικής σύνδεσης οι Σέρρες και η Δράμα. Με την επιχειρούμενη σύνδεση αποκόπτεται το λιμάνι της Καβάλας που έχει ένα μεγάλο φυσικό βάθος και εξίσου σημαντικό, αυτό που λέγεται Σιδηροδρομική Εγνατία, ουσιαστικά θα αποτελέσει έναν προαστιακό διευρυμένο σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης».
Όπως είπε μάλιστα, «η αλλαγή της όδευσης αποτελεί έναν τεκμηριωμένο στόχο και θα πρέπει να αποτελέσει ένα πεδίο πανδραμινού συλλαλητηρίου και πανδραμινής κινητοποίησης έτσι ώστε η πίεσή μας να φτάσει στους αρμόδιους. Όσο για τη σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας με τη Δράμα με μονή σιδηροδρομική γραμμή, μόνο ως καθρεφτάκι σε αμαθείς μπορεί να χαρακτηριστεί».
Νοσοκομείο και πανδημία
Τέλος, ο κ. Ξανθόπουλος αναφέρθηκε και στο ζήτημα του Νοσοκομείου Δράμας κατά την περίοδο της πανδημίας και στα όσα συνέβησαν ειδικότερα την περίοδο του Νοεμβρίου. Όπως είπε, κατάθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή σχετικά μ’ αυτό, παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα, 3 μήνες μετά, δεν έχει πάρει καμιά απάντηση από το Υπ. Υγείας.
Όπως είπε, «ζήτησα να μάθω τι συνέβη εκείνη την περίοδο στο Νοσοκομείο Δράμας, για τους θανάτους που είχαμε εκεί, τι απασχόλησε το Νοσοκομείο, τι ελλείψεις παρουσιάστηκαν και ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επόμενη μέρα».
Όπως είπε, «η Δράμα έχει πληρώσει βαρύ φόρο απωλειών και δικαιούμαστε να ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει κυρίως για να μην το υποστούμε ξανά».