Home > νέα > Χωρίς εναέρια αντιχαλαζική προστασία παραμένουν οι αγροτικές καλλιέργειες στην Περιφέρεια ΑΜΘ-Δηλώσεις του θεματικού αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας ΑΜΘ στον «Π.Τ.»

Χωρίς εναέρια αντιχαλαζική προστασία παραμένουν οι αγροτικές καλλιέργειες στην Περιφέρεια ΑΜΘ-Δηλώσεις του θεματικού αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας ΑΜΘ στον «Π.Τ.»

Δηλώσεις του θεματικού αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας ΑΜΘ στον «Π.Τ.»

Χωρίς εναέρια αντιχαλαζική

προστασία παραμένουν οι αγροτικές

καλλιέργειες στην Περιφέρεια ΑΜΘ

Το ΥΠΑΑΤ και ο ΕΛΓΑ αρνείται να επεκτείνει το πρόγραμμα στην ΑΜΘ καθώς υπάρχουν μόνο δύο αεροπλάνα!

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ εβδομάδες, τα έντονα καιρικά φαινόμενα, δεν έφεραν μόνο δυνατές βροχοπτώσεις, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις αρκετό χαλάζι. Και μάλιστα χαλάζι, κατά περιόδους και κατά τόπους μεγάλο σε μέγεθος.

Είναι γνωστό σε όλους, ότι η πτώση του χαλαζιού προκαλεί ιδιαίτερα προβλήματα στις καλλιέργειες και δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις, οι αγρότες δεν μπορούν να προστατευτούν.

Με το θέμα αυτό, ο «Πρωινός Τύπος» είχε ασχοληθεί και πέρυσι τέτοια εποχή περίπου, όταν στα μέσα Ιουλίου, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής, είχε θίξει το ζήτημα στον τότε υφυπουργό Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) κατά την επίσκεψή του στη Δράμα.

Ο κ. Ζιμπίδης, είχε ζητήσει την επέκταση ενός προγράμματος αντιχαλαζικής προστασίας που εφαρμόζεται κυρίως στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, όπως και την αύξηση των κονδυλίων σε περιοχές της Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

Το πρόγραμμα αυτό αφορά στην εναέρια αντιχαλαζική προστασία των περιοχών, όπου υπάρχουν ευαίσθητες καλλιέργειες και παραγωγές που κινδυνεύουν από την χαλαζόπτωση. Παρ’ όλα αυτά όμως, φαίνεται ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα και όλη η Περιφέρεια δεν μπορεί να έχει εναέρια αντιχαλαζική προστασία.

Πρόκειται για μια σύμβαση, η οποία υπογράφεται από το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και τον ΕΛΓΑ με τον ανάδοχο, ο οποίος εδώ και χρόνια παίρνει αυτό το έργο της προστασίας.

Όταν βλέπουν από τα μετεωρολογικά στοιχεία ότι επίκειται χαλαζόπτωση σε συγκεκριμένο σημείο, σηκώνεται το αεροπλάνο, ο ΕΛΓΑ χορηγεί κάποια φιαλίδια τα οποία εκρήγνυνται μέσα στο σύννεφο και έτσι διαλύεται το χαλάζι ή τουλάχιστον γίνεται πιο μικρό, οπότε δεν υπάρχει ιδιαίτερος κίνδυνος για τις καλλιέργειες.

Ο ανάδοχος αυτή την ώρα έχει δύο αεροπλάνα, ενώ σύμφωνα με το ΥΠΑΤ χρειάζεται ένα τρίτο αεροπλάνο. Σύμφωνα με τον ΕΛΓΑ, με τα δύο μόνο αεροπλάνο δεν μπορεί να καλυφθεί και η περιοχή της ΑΜΘ, καθώς αν υπάρχουν ταυτόχρονα καιρικά φαινόμενα, θα πρέπει να καλύψει Κεντρική Μακεδονία και Θεσσαλία.

Zimpidis

Στην ίδια κατάσταση…

Ο «Πρωινός Τύπος», μίλησε χθες με τον θεματικό αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης της ΑΜΘ κ. Ζιμπίδη, σχετικά με το τι γίνεται σήμερα με το ζήτημα της εναέριας αντιχαλαζικής προστασίας.

Όπως σημείωσε, «μέχρι αυτή την ώρα δεν έχουμε καμιά ιδιαίτερη όχληση για ζημιές από χαλάζια», ενώ τόνισε ότι η αντιχαλαζική προστασία έχει υπογραφεί, «όμως ο ανάδοχος δεν έχει πάρει τρίτο αεροπλάνο και άρα δεν μπορεί να του δοθεί επέκταση του προγράμματος για την Περιφέρειά μας. Αν δεν έχει τρίτο αεροπλάνο και φυσικά τρίτο πιλότο, το ΥΠΑΑΤ δεν μπορεί να επεκτείνει το πρόγραμμα και σ’ εμάς».

Η έδρα του αναδόχου είναι στη Θεσσαλονίκη και αυτή την ώρα μπορεί να καλύπτει Κεντρική Μακεδονία, από Σέρρες, Πιερία, Πέλλα και περιοχές της Θεσσαλίας. Το πρόβλημα βρίσκεται στο ζήτημα ότι, «ακόμα και αν ο ΕΛΓΑ δεχθεί την επέκταση του προγράμματος, με δύο αεροπλάνα δεν θα μπορεί να καλύψει την περιοχή σε περίπτωση που υπάρχουν ταυτόχρονα καιρικά φαινόμενα χαλαζόπτωσης».

Σύμφωνα με όσα μας εξηγεί ο κ. Ζιμπίδης, «το πρόγραμμα κάνει δουλειά, καθώς όταν το αεροπλάνο σηκώνεται την ώρα που πλησιάζουν αντίστοιχα καιρικά φαινόμενα, μπαίνει στα σύννεφα και ρίχνει ένα φιαλίδιο που παρέχει ο ΕΛΓΑ. Αυτό, εκρήγνυται στο σύννεφο και έτσι μπορεί να μειώσει σημαντικά το χαλάζι, τόσο σε ποσότητα, όσο και σε μέγεθος».