Σκοπός της μεταφοράς η απόθεση και η κατάληξή τους σε σκραπ!
Μεταφορά 20 βαγονιών από
το αμαξοστάσιο Θεσσαλονίκης
στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας
Εν αναμονή της επιστροφής στη Δράμα της εστιάμαξας του orient express
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ φως, για τη μεταφορά 20 βαγονιών από το αμαξοστάσιο της Θεσσαλονίκης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας, αποφάσισε η ΓΑΙΑ ΟΣΕ.
Σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑ ΟΣΕ κ. Περικλής Νικολάου, η μεταφορά των 20 βαγονιών από το αμαξοστάσιο της Θεσσαλονίκης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας, χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική μεταφορά», καθώς τα βαγόνια δεν διαθέτουν σε ισχύ περιοδική επιθεώρηση (το σιδηροδρομικό ΚΤΕΟ δηλαδή).
Η μεταφορά των βαγονιών αυτών θα πραγματοποιηθεί από 23 Ιουνίου έως και 23 Ιουλίου 2021. Να σημειώσουμε εδώ ότι, η απόφαση υπογράφηκε στις 23 Ιουνίου, παρ’ όλα αυτά δημοσιοποιήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ μόλις χθες, Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του «Πρωινού Τύπου», πρόκειται επί της ουσίας για παλιά βαγόνια, τα οποία αποσύρονται από την κυκλοφορία και επί της ουσίας αφήνονται σε διάφορες περιοχές του ΟΣΕ. Ουσιαστικά, τα βαγόνια αυτά θα αφεθούν στη Δράμα εν είδη απόθεσης, χωρίς καμιά χρησιμότητα, μέχρι να διαλυθούν από τον καιρό και μέχρι να καταλήξουν σε μορφή σκραπ!
Ήδη, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός είναι γεμάτος από τέτοιου είδους βαγόνια και ο χώρος έχει γενικά κατακλυστεί από παλιά βαγόνια, τα οποία μάλιστα δεν έχουν καμιά απολύτως χρησιμότητα. Να σημειώσουμε εδώ, ότι αποτελούν επί της ουσίας σκουπίδια και μπορούν να θεωρηθούν και επικίνδυνα για την περιοχή. Αρκεί να σκεφτούμε ότι, ακριβώς στις αρχές Ιουλίου του 2019, είχε ξεσπάσει μια φωτιά σε ένα από αυτά τα βαγόνια. Ευτυχώς, η Πυροσβεστική Δράμας κατάφερε και περιόρισε τη φωτιά πριν προλάβει να επεκταθεί.
Η ανάγκη για το Μουσείο
Όπως είναι γνωστό, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Δράμας αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα. Από τη μια, το ζήτημα είναι ότι πλέον το τρένο από τη Θεσσαλονίκη σταματάει στη Δράμα και από εκεί οι επιβάτες συνεχίζουν μέχρι την Αλεξανδρούπολη με λεωφορεία και αφετέρου ότι η Δράμα κινδυνεύει πλέον ουσιαστικά να παραμείνει εκτός σιδηροδρομικής σύνδεσης, όταν κάποτε κατασκευαστεί η Σιδηροδρομική Εγνατία.
Το πρόβλημα όμως πάνω απ’ όλα, είναι ότι στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας λειτουργεί εδώ και μερικά χρόνια ένα εξαιρετικό Μουσείο Τρένων, με τις εξαιρετικές προσπάθειες των ανθρώπων του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Δράμας «ΗΦΑΙΣΤΟΣ».
Να θυμίσουμε επίσης στους αναγνώστες μας, ότι από τον Φεβρουάριο του 2020, η περίφημη εστιάμαξα του αλλοτινού orient express, μεταφέρθηκε με το ζόρι στην Αθήνα για την παρουσίαση μερικών δευτερολέπτων σε τηλεοπτική εκπομπή μαγειρικής και στη συνέχεια ανέβηκε στην Θεσσαλονίκη, όπου υπέστη διορθωτικές παρεμβάσεις.
Η υπόσχεση που υπάρχει αυτή την ώρα από τον ΟΣΕ, είναι ότι η εστιάμαξα του orient express θα έρθει στη Δράμα το φθινόπωρο και μάλιστα προετοιμάζεται μια καλή εκδήλωση.
Να τονίσουμε τέλος εδώ, ότι, ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών Δράμας ΗΦΑΙΣΤΟΣ, έχει ξεκινήσει από το 2020 μια προσπάθεια, ώστε ένα μεγάλο μέρος του Σιδηροδρομικού Σταθμού, να μετατραπεί σε ένα υπαίθριο και όχι μόνο Μουσείο, με ένα περιπατητικό διάδρομο, τόσο στο χώρο, όσο και στο χρόνο!