Δηλώσεις της προϊσταμένης του ΚΕΠ Δ. Δράμας στον «Πρωινό Τύπο»
Πάνω από 200 άτομα
εξυπηρετεί καθημερινά
το ΚΕΠ του Δήμου Δράμας
► Ακόμα δεν έφτασε η εγκύκλιος στα ΚΕΠ για τα 150 ευρώ της «Freedom Pass»
► Πάνω από το 80% της δουλειάς εδώ και δύο μήνες είναι η έκδοση βεβαιώσεων για τον εμβολιασμό
Του Θανάση Πολυμένη
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ να βάλουμε ένα ακόμα τίτλο σ’ αυτό το ρεπορτάζ σήμερα: τι θα κάναμε αλήθεια, αν δεν υπήρχαν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ); Τα ΚΕΠ, έγιναν για να εξυπηρετήσουν κάθε ανάγκη του πολίτη, από ένα απλό πιστοποιητικό, μέχρι και εν καιρώ πανδημίας, να σου βρει και να σου τυπώσει ακόμα και τη βεβαίωση εμβολιασμού σου και όχι μόνο.
Τα ΚΕΠ, έχουν φτάσει να γίνουν οι σωτήρια υπηρεσία για τους πολίτες, καθώς εκεί μπορεί ο καθένας να βρει αυτό που ψάχνει, όσον αφορά έγγραφα που θα μπορούσε να πάρει από διάφορες υπηρεσίες του δημοσίου. Υπηρεσίες οι οποίες, ενώ μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, εντούτοις τους στέλνουν… πακέτο στα ΚΕΠ! Και αυτή η τακτική, πολλαπλασιάστηκε ακόμα περισσότερο τώρα με την πανδημία, ενώ οι υπηρεσίες τις οποίες θα πρέπει να προσφέρει ένα ΚΕΠ, ολοένα και αυξάνονται εν καιρώ πανδημίας!
Αφορμή για το σημερινό ρεπορτάζ, στάθηκε η νέα κάρτα της «Freedom Pass» και τα 150 ευρώ που παρέχει στους νέους, με την ολοκλήρωση του εμβολιασμού. Ένα από τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί, είναι ότι προκειμένου οι νέοι να γίνουν αποδέκτες της «Freedom Pass» και των 150 ευρώ, θα πρέπει να εισέλθουν στην αντίστοιχη πλατφόρμα με τους κωδικούς του taxis net. Πολλοί όμως από τους νέους, επειδή ακόμα δεν έχουν δουλειά και δεν έχουν αρχίσει τα πάρε – δώσε με την Εφορία, δεν μπορούν να έχουν κωδικούς taxis net τους οποίους και θα πρέπει να εκδώσουν.
Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι, προκειμένου να εκδώσουν κωδικούς taxis net οι νέοι, θα πρέπει να απευθύνονται στα ΚΕΠ για να αναλάβουν την έκδοσή τους. Έλα όμως που τα ΚΕΠ θα πρέπει να έχουν και την ανάλογη εγκύκλιο προκειμένου να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες; Και έτσι, έχει ξεκινήσει μια νέα ταλαιπωρία, τόσο για τους νέους, όσο και για τους υπαλλήλους των ΚΕΠ, οι οποίοι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν χωρίς να έχουν στα χέρια τους την αντίστοιχη εγκύκλιο! Και ήδη τα ΚΕΠ, προς το παρόν, αναγκάζοντας να διώχνουν κόσμο.
Χωρίς εγκύκλιο
Ο «Πρωινός Τύπος», επικοινώνησε χθες με την προϊσταμένη του ΚΕΠ του Δήμου Δράμας κα. Ελισάβετ Παπαδοπούλου. Θα πρέπει να σημειώσουμε εξ αρχής, ότι το ΚΕΠ Δήμου Δράμας, είναι από τα πλέον εξυπηρετικά ΚΕΠ. Θέσαμε τις ερωτήσεις μας στην κα. Παπαδοπούλου, η οποία ευγενέστατα δέχθηκε να λύσει τις απορίες μας για την κατάσταση που επικρατεί.
Στην ερώτησή μας λοιπόν για το ζήτημα, αρχικά, με τους κωδικούς του taxis net για την «Freedom Pass», η κα. Παπαδοπούλου απαντάει: «Για κάποιο λόγο, διέρρευσε στα κανάλια, ότι μέσω των ΚΕΠ μπορούν τα νεαρά παιδιά, σε περίπτωση που δεν έχουν κωδικούς taxis net να απευθύνονται στα κατά τόπους ΚΕΠ για να κάνουν την αίτηση ώστε να τους χορηγηθεί η «Freedom Pass». Όμως εμείς, μέχρι αυτή την ώρα που μιλάμε, δεν έχουμε λάβει καμιά επίσημη εγκύκλιο για το Υπουργείο μας. Εμείς πάντα έτσι λειτουργούμε. Πρέπει να πάρουμε στα χέρια μας την εγκύκλιο, που δίνει οδηγίες και προϋποθέσεις και κάνουμε επίσημα τη διαδικασία. Για κάποιο λόγο διαδόθηκε στα μέσα ενημέρωσης αυτό και ήδη μας τηλεφωνούν πολλά άτομα από την Τετάρτη, αλλά δυστυχώς ακόμα δεν έχουμε την επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου για να ξεκινήσουμε».
Στην ερώτησή μας για το αν έχουν απευθυνθεί Δραμινοί στο ΚΕΠ του Δήμου Δράμας για την «Freedom Pass», η κα. Παπαδόπουλου βεβαιώνει ότι «ήδη έχουν επικοινωνήσει μαζί μας περίπου 20 άτομα».
Συνέχεια νέες υπηρεσίες
Μιλώντας γενικότερα για τα ΚΕΠ με την κα. Παπαδοπούλου, ζητούμε να μας περιγράψει ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο ΚΕΠ Δήμου Δράμας. Στη διαπίστωση ότι τα ΚΕΠ επιφορτίζονται συνεχώς με νέες υπηρεσίες, η προϊσταμένη κα. Παπαδοπούλου τονίζει: «Καθώς ξεκίνησε η πανδημία, κάθε εβδομάδα προστίθενται νέες διαδικασίες στα ΚΕΠ. Υποτίθεται ότι λειτουργούμε επικουρικά, αλλά για κάποιο λόγο που κι εμείς τον αγνοούμε, σχεδόν όλες οι υπηρεσίες αποποιούνται των ευθυνών τους για πράγματα που τους αναλογούν και παραπέμπουν οτιδήποτε μπορούν να το κάνουν και αυτοί, στα ΚΕΠ. Οπότε όπως καταλαβαίνεται, έχουμε καθημερινά εκατοντάδες άτομα. Έχουμε θέσει το θέμα στο Υπουργείο, με την έννοια ότι δεν βοηθάει κατ’ αρχάς στην υγειονομική θωράκιση. Γιατί καθημερινά έχουμε έξω από το ΚΕΠ συνεχώς, 15-20 άτομα που περιμένουν. Και κάποιοι επειδή αγχώνονται μη χάσουν τη σειρά τους, είναι ο ένας πάνω στον άλλον. Προτρέπουμε να κρατούν αποστάσεις, αλλά καταλαβαίνετε τι γίνεται». Όπως επισημαίνει η κα. Παπαδόπουλου, «μας έχουν επιφορτίσει με πάρα πολλά. Δεν καταλαβαίνω τη συλλογιστική τους».
Στην ερώτηση για το πόσα άτομα εργάζονται στο ΚΕΠ Δήμου Δράμας, η κα. Παπαδοπούλου επισημαίνει ότι εργάζονται 10 άτομα και τονίζει: «Το κακό είναι ότι πολλά ΚΕΠ έχουν μείνει υποστελεχωμένα, γιατί με την κινητικότητα υπαλλήλων σε κάποια ΚΕΠ έφυγαν αρκετοί. Τουλάχιστον στο δικό μας στο Δήμο Δράμας, προς το παρόν δεν έχουμε τέτοια ζητήματα. Εμείς εδώ προς το παρόν κρατάμε ισορροπίες, αλλά γενικά περισσεύει η δουλειά για τόσα πράγματα που μας αναλογούν και μας αναθέτουν».
Στη διαπίστωση ότι θα ήταν καλό να είχαν ένα – δυο άτομα παραπάνω, η προϊσταμένη του ΚΕΠ Δήμου Δράμας σημειώνει ότι, «πάντα είναι ευπρόσδεκτο νέο προσωπικό. Με τόσα νέα αντικείμενα, αυξάνεται και ο όγκος του κόσμου. Από εκεί που εξυπηρετούσαμε για παράδειγμα 200 άτομα τη μέρα, τώρα ξαφνικά ανεβαίνουμε στα 300 άτομα τη μέρα».
Αλλαγή ωραρίου
Σχετικά με τη μείωση του ωραρίου λόγω των μέτρων της πανδημίας που σημαίνει και αύξηση πίεσης, επισημαίνει η ίδια: «Το κανονικό μας ωράριο εδώ και πολλά χρόνια, ήταν από τις 08.00 το πρωί μέχρι τις 19.30 το απόγευμα. Εδώ και 6 μήνες όμως, λόγω των συνθηκών που επικρατούν, έχουμε έκτακτη αλλαγή στο ωράριο. Δεν λειτουργούμε το Σάββατο όπως κανονικά λειτουργούσαμε και είμαστε από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 08.00 το πρωί μέχρι τις 15.00 το μεσημέρι. Πράγμα που σημαίνει ότι έτσι αυξάνεται και η καθημερινή πίεση, καθώς όλος αυτός ο κόσμος μοιραζόταν και τις απογευματινές ώρες, ενώ τώρα είναι περισσότερο συμπυκνωμένο όλο το σκηνικό».
Η ίδια διευκρινίζει επίσης ότι «αυτό το ωράριο σύμφωνα με το Υπουργείο, θα είναι μέχρι και τέλη Αυγούστου. Αν τα πράγματα δεν αλλάξουν δραματικά προς κάποια κατεύθυνση, από τον Σεπτέμβριο λογικά θα επανέλθουμε στα ωράρια που ήμασταν πάντα».
Τι ζητάνε οι πολίτες;
Αναφορικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει το ΚΕΠ του Δήμου Δράμας, ρωτάμε την κα. Παπαδοπούλου, τι ζητάνε συνήθως οι πολίτες στον καιρό της πανδημίας. Όπως μας λέει, «έχουμε τα πάντα περί εμβολίου. Το 90% που αφορά τον εμβολιασμό για την Covid, περνάει από εμάς. Δηλαδή, για να κλείσουμε σε όσους προσέρχονται ραντεβού για εμβόλιο, ενώ μια νέα παροχή, είναι για κάποια άτομα που έχουν κάνει την πρώτη δόση στο εξωτερικό. Αυτά τα άτομα, έχουν το δικαίωμα, φέρνοντας σ’ εμάς βεβαίωση από την πρώτη δόση του εμβολίου τους στο εξωτερικό, να τους κλείσουμε το ραντεβού για τη δεύτερη δόση στην Ελλάδα. Από εκεί και πέρα, μόλις εμβολιαστούν, εκδίδουμε τις βεβαιώσεις. Αυτό είναι μια υπηρεσία που μας τη ζητούν δεκάδες άνθρωποι καθημερινά. Εδώ και δύο μήνες περίπου, το 80% της δουλειάς μας είναι να δίνουμε βεβαιώσεις εμβολιασμού».
Τονίζει ακόμα η ίδια, ότι, «από εκεί και πέρα για διάφορα προβλήματα που προκύπτουν, εμείς κάνουμε το μεσολαβητή με τα Υπουργεία για τους πολίτες, ώστε να βρουν απαντήσεις για κάποια προβλήματα που τους απασχολούν».