Από την «Undercurrent ΚΟΙΝΣΕΠ» και την GALLERY 13
Κοινή διαδραστική έκθεση στη Δράμα
αφιερωμένη στον μεγάλο ποιητή
Κωνσταντίνο Καβάφη
Με χαλκογραφίες του Χρήστου Σανταμούρη και την γύψινη προτομή του Απόστολου Φανακίδη
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ Συνεταιριστική Επιχείρηση Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας «Undercurrent ΚΟΙΝΣΕΠ», σε συνεργασία με την GALLERY 13, παρουσιάζουν την κοινή διαδραστική έκθεση αφιερωμένη στο μεγάλο ποιητή Κωνσταντίνο Καβάφη.
Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί από τις 2 έως τις 20 Αυγούστου, στο χώρο της GALLERY 13, επί της οδού Μητροπολίτου Αγαθαγγέλου 13, στον πεζόδρομο, στο κέντρο της πόλης της Δράμας.
Η έκθεση «Κ.Π Καβάφης, το βίωμα των λέξεων…» περιλαμβάνει:
- Το καλλιτεχνικό βιβλίο των ποιημάτων του Αλεξανδρινού ποιητή με χαρακτήρες κάσας στοιχειοθετημένα στο χέρι και 24 χαρακτικά του βραβευμένου χαράκτη Χρήστου Σανταμούρη, με καταγωγή εκ Τήνου, με πολλές εκθέσεις σε Γαλλία και Ελλάδα στην 32χρονη διαδρομή του.
- Το ποίημα «Ιθάκη» τυπωμένο σε μάρμαρο επίσης του ανωτέρω βραβευμένου Τήνιου χαράκτη Χρήστου Σανταμούρη.
- Γλυπτή Κεφαλή του Αλεξανδρινού ποιητή του εξαίρετου γλύπτη με καταγωγή από τα Βρυσικά Έβρου Απόστολου Φανακίδη.
Ο Χρηστος Σανταμούρης ζώντας στο Παρίσι, με πολλές εκθέσεις σε Γαλλία και Ελλάδα , μας υπενθυμίζει την αξία της γραφής: «….Αντλώ από το παρελθόν της χώρας μου σε συνδυασμό με τα ξένα ρεύματα…… Η γραφή είναι η ιστορία του ανθρώπου, των λαών. Η χειροκίνητη γραφή ύστερα από αιώνες μοιάζει να χάνεται και να αντικαθίσταται από τους υπολογιστές. Δεν είναι αρνητικό αυτό. Ο άνθρωπος μέχρι σήμερα έχει χρησιμοποιήσει περίπου εβδομήντα τρόπους καταγραφής (σε ξύλο, όστρακο, πέτρα, χαρτί κ.λπ.). Ανάλογα με την εξέλιξη της εποχής άλλαζαν και τα μέσα. Για μένα ο σύγχρονος πολιτισμός είναι ένα τεράστιο παζλ από ποικίλα κομμάτια. Χρησιμοποιώ, λοιπόν, τη φόρμα των κομματιών… Ζώντας χρόνια στο εξωτερικό, η ανάμνηση της πατρίδας μου, γίνεται στοιχείο έκφρασης του προβληματισμού μου… Σ’ αρκετά χαρακτικά μου υπάρχουν “κολόνες”, κάθετες γραμμές που συμβολίζουν την τάση του ανθρώπου προς τον ουρανό. Στα έργα μου, επίσης, είναι έντονο το φως, όπως και το μπλε χρώμα, καθώς και μια αίσθηση ελπίδας. Η τέχνη δεν δίνει λύσεις, εκφράζει….»
Ο Απόστολος Φανακίδης μεγαλωμένος στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας και στη συνέχεια στη Σόφια, επιστρέφει στην Ελλάδα το 1978. Πίστευε και εξακολουθεί να πιστεύει ότι το γλυπτό στο δημόσιο χώρο επικοινωνεί άμεσα με το κοινό, προβάλλεται και έχει παιδευτικό χαρακτήρα. Εκπροσωπεί την Ελλάδα στη Biennale της Βουδαπέστης, λαμβάνει μέρος με τη γκαλερί Α.Δ. στη Foire SAGA (FLAC EDITION) στο Grand Palais στο Παρίσι, στη μόνιμη υπαίθρια διεθνή έκθεση γλυπτικής στο Σικάγο, σε ευρωπαϊκή συνάντηση γλυπτών στην Ολλανδία. Το 1988 το Υπουργείο Πολιτισμού προκηρύσσει Πανελλήνιο Καλλιτεχνικό διαγωνισμό για τη δημιουργία μνημείου για τους 200 εκτελεσθέντες πατριώτες στο Σκοπευτήριο Καισαριανής. Το μνημείο: Δύο πυλώνες. Ο γλύπτης Απόστολος Φανακίδης λες και έχωσε το χέρι του στα έγκατα της γης για να βρει την πρώτη ύλη και με το άλλο χέρι ψηλάφισε τις μορφές των εκτελεσθέντων. Ένα καθαρτήριο!!!
Το UNDERCURRENT Multiverse Festival είναι ένα ετήσιο πολυμορφικό φεστιβάλ, με μείγμα εμπειριών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών, λογοτεχνίας, κ.ο.κ που φιλοδοξεί να γίνει το σημείο αναφοράς για την Δράμα φυσικά, αλλά και για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ, την Ελλάδα, όπως και την ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής Χερσονήσου.
Η διοργάνωση του 2ου Undercurrent Multiverse Festival διεξάγεται με την συνεργασία της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, του Επιμελητηρίου Δράμας, και του Εμπορικού Συλλόγου Δράμας, αλλά και την ενεργό συμμετοχή του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Δράμας και της Αερολέσχης Δράμας «Αίολος».
Το UNDERCURRENT Multiverse Festival σας καλεί να διαβάσετε ποιήματα του ΚΑΒΑΦΗ και να μας στείλετε βίντεο με την απαγγελία του ποιήματος στην σελίδα κοινωνικών μέσων δικτύωσης της Undercurrent ΚΟΙΝΣΕΠ. Με αυτό τον τρόπο – όπως αναφέρει σε σχετικό δελτίο τύπου η «Undercurrent ΚΟΙΝΣΕΠ» – επικοινωνεί δημιουργώντας ένα ανάγλυφο χαρτί (gaufrage) στον χώρο και στο χρόνο.