Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών: «Το Φεστιβάλ
Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας δεν έχει φωνή»
ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ αρχίζει ένα κείμενο διαμαρτυρίας της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών που έδωσαν χθες στη δημοσιότητα: «Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας δεν έχει φωνή».
Όπως αναφέρεται μάλιστα «το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ήταν πάντα το κορυφαίο κινηματογραφικό Φεστιβάλ που στήριζε σε όλα τα χρόνια της παρουσίας του τους δημιουργούς Ταινιών Μικρού Μήκους. Ιδιαίτερα καλωσόριζε και δυνάμωνε την φωνή των νέων κινηματογραφιστών, προσφέροντας καταξίωση και αυτοπεποίθηση στα πρώτα τους βήματα. Η ανερχόμενη πορεία του οφείλεται στο ότι στεκόταν αλληλέγγυο δίνοντας ίσες ευκαιρίες σε όλες τις ηλικίες και σε όλες τις αισθητικές τάσεις».
Όπως επισημαίνουν όμως παρακάτω «δυστυχώς και εφέτος, μπροστά σε αυτό τον πλούτο της παραγωγής Ταινιών Μικρού Μήκους, η Διεύθυνση του Φεστιβάλ Δράμας αντί να επιχαίρει για την άνθιση της ποσότητας και της ποιότητας των προτάσεων, έδειξε αρνητικά αιφνιδιασμένη και αντέδρασε πανικόβλητη κλείνοντας την πόρτα με πρωτοφανή κυνισμό στις αγωνίες των δημιουργών. Για άλλη μια φορά διαπιστώθηκε η δραματική συρρίκνωση από την προκριματική επιτροπή στις επιλογές της και τον τεράστιο αποκλεισμό των ταινιών νέων δημιουργών, των δημιουργών του μέλλοντος».
Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών επισημαίνει ότι «έγινε πραγματική σφαγή των προτάσεων όλων των κατηγοριών: Στο εθνικό διαγωνιστικό τμήμα, το κυρίαρχο του Φεστιβάλ, από τις 247 ταινίες που κατατέθηκαν προβλήθηκαν μόνο οι 30!!!
Η Διεύθυνση του Φεστιβάλ Δράμας δεν επέδειξε ούτε στοιχειώδες φιλότιμο ώστε να δώσει ευκαιρία σε περισσότερους δημιουργούς να επικοινωνήσουν με το κοινό, όπως είναι το καθήκον και ο ρόλος της. Αντίθετα, επιδεικνύοντας έναν ανάλγητο ελιτισμό, αδιαφόρησε για την αγωνία των δημιουργών, και ιδίως των νέων ανθρώπων. Δίνοντας το στίγμα ότι το Φεστιβάλ είναι για τους λίγους της παρέας! Κι ότι οι κινηματογραφιστές μπορούν να υπάρχουν αλλά όχι να ονειρεύονται!»
Σε άλλο σημείο, αναφέρεται ότι η περυσινή (του 2020) προκριματική επιτροπή του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος του 43ου Φειστιβάλ, μεταφέρθηκε αυτούσια στο Εθνικό Διαγωνιστικό του 44ου Φεστιβάλ και σημειώνουν: «Ένα Φεστιβάλ για να κατοχυρώσει το κύρος του οφείλει πρώτιστα να καταρτίσει έγκυρες επιτροπές κρίσεων αποτελούμενες από άτομα καταξιωμένα στον χώρο ώστε να εγγυηθούν αδιάβλητες κρίσεις. Ειδικά όταν έχεις να αξιολογήσεις νέους ανθρώπους. Εφέτος αντίθετα, είχαμε ένα πρωτοφανές σκάνδαλο με τις κριτικές επιτροπές, σαν θέατρο παραλόγου».
«Δεν κατανοούμε την επαναλαμβανόμενη αυτήν επιλογή της διοίκησης του Φεστιβάλ Δράμας. Κατανοούμε όμως τις καταγγελίες και τις υποψίες των δημιουργών για κλίκες και καθεστωτικές νοοτροπίες που αποσκοπούν σε προκαθορισμένο μοίρασμα της πίττας, μέσω αποκλεισμών και προσωπικών προτιμήσεων. Θα είχε ενδιαφέρον η διοίκηση να κάνει χρήση της υποχρέωσής της και να μας ανακοινώσει το σκεπτικό και τις προθέσεις των επιλογών της».