Δηλώσεις του πρ. του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Δράμας ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» στον «Π.Τ.»
Συνεχίζονται οι εργασίες
στο νέο χώρο του Μουσείο
Τρένων στη Δράμας
Π. Μακρόπουλος: «Με έξοδα του Συλλόγου και προσωπική εργασία των μελών»
Του Θανάση Πολυμένη
ΑΝ ΚΑΙ αυτή την ώρα δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με το πότε θα βρεθεί στη Δράμα η περίφημη εστιάμαξα Simplon-Orient Express, οι άνθρωποι του Συλλόγου Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας – ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ», συνεχίζουν τις δικές τους καθημερινές προσπάθειες, για τη δημιουργία του νέου Μουσείου Τρένων στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της πόλης.
Υπενθυμίζουμε ότι, η εστιάμαξα του Simplon-Orient Express, που είχε διασωθεί από το Σύλλογο Σιδηροδρομικών Δράμας, έκανε ένα μεγάλο ταξίδι μέχρι την Αθήνα στις αρχές του 2020 και στη συνέχεια ανέβηκε στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη όπου και ανακαινίστηκε πλήρως. Το αποτέλεσμα των εργασιών αυτών, φάνηκε κατά τη διάρκεια της έκθεσης της εστιάμαξας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2021. Πέρα από κάποιες ακόμα εργασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν με κάποιες δοκιμαστικές διαδρομές, το βαγόνι αναμενόταν να έρθει στη Δράμα εντός Νοεμβρίου. Παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποιο νεότερο.
Το νέο Μουσείο Τρένων
Όπως είναι γνωστό ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών Δράμας ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ», εδώ και πολλά χρόνια, διατηρεί ένα αξιόλογο Μουσείο Τρένων. Όμως, εδώ και πάνω από ένα χρόνο, έχει ξεκινήσει ιδιαίτερες προσπάθειες για το στήσιμο ενός νέου Μουσείου στην περιοχή των αποθηκών του Σιδηροδρομικού Σταθμού.
Οι εργασίες γι’ αυτό έχουν ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό, παρ’ όλα αυτά, με την κατάσταση της πανδημίας και τα υγειονομικά μέτρα που επικρατούν, όλα γίνονται με μεγάλη καθυστέρηση. Επίσης, σημαντικό είναι να αναφέρουμε εδώ, ότι, όλες οι εργασίες γίνονται με έξοδα του Συλλόγου και φυσικά προσωπική εργασία των μελών του.
Αυτά επισημαίνει μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος, διευκρινίζοντας ότι «εκτός από τις διάφορες οικοδομικές εργασίες, παράλληλα δουλεύουμε και τα ίδια τα αντικείμενα τα οποία θα εκτίθενται. Με την έννοια ότι γίνεται η συγκέντρωση, ο καθαρισμός και η βαφή τους» και όπως λέει, «όλα γίνονται με έξοδα του Συλλόγου και προσωπική εργασία».
Αναφορικά με τα εκθέματα, ο κ. Μακρόπουλος μας λέει ότι, «ετοιμάζουμε ένα μηχανοκίνητο βαγονέτο, μια μικρή δρεζίνα που χρησιμοποιούσαν οι ομάδες γραμμής για τη συντήρηση, το έχουμε διαλύσει και το ανακατασκευάζουμε. Θα μπει κομματιασμένο και θα μονταριστεί μέσα στο Μουσείο. Ξύνουμε σκουριές και άλλα και στο τέλος θα βαφεί για να παρουσιαστεί».
Όπως μας εξηγεί ακόμα, «αυτές τις μέρες συνεχίζονται οι οικοδομικές εργασίες που γίνονται στην αίθουσα, καθώς έχουμε σπάσει τα πατώματα και μάλιστα έχουμε βρει ένα παλαιό μέρος από το θεμέλιο του τοίχου της πρώτης αποθήκης. Στη συνέχεια αυτό γκρεμίστηκε και έγινε επέκταση της αποθήκης. Και σκεφτόμαστε αυτό να το κρατήσουμε, να το καθαρίσουμε και να φωτίσουμε ως ένα δείγμα της θεμελίωσης να φαίνεται».
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πρόκειται για μια πολύ αξιόλογη δουλειά, η οποία όταν ολοκληρωθεί θα είναι πραγματικό κόσμημα για την περιοχή μας.
Αξίζει να αναφέρουμε και να υπενθυμίσουμε την προσπάθεια του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Δράμας, όταν το 2020 είχε κάνει μια παρουσίαση της πρότασής του, για τη μετατροπή όλου του υπαίθριου χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού σε μια μορφή Μουσείου αλλά και αναψυχής, με την ανάδειξη της ιστορικότητας του χώρου, με μικρές περιπατητικές διαδρομές ξενάγησης. Φυσικά, για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά, χρειάζονται και τα απαραίτητα κονδύλια, που σήμερα δεν υπάρχουν. Ας ελπίσουμε ότι στο κοντινό μέλλον, θα μπορέσει η πρόταση αυτή να μπει στις «ράγες» και να ξεκινήσει…