Home > Νέα > Κώστας Κατσιμίγας: Το τέλος το σιδηροδρόμου στη Βορειοανατολική Ελλάδα

Κώστας Κατσιμίγας: Το τέλος το σιδηροδρόμου στη Βορειοανατολική Ελλάδα

Κώστας Κατσιμίγας: Το τέλος το σιδηροδρόμου στη Βορειοανατολική Ελλάδα

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

ΓΙΑ ΤΟ τέλος του σιδηροδρόμου στη Βορειοανατολική Ελλάδα, μιλάει σε σχόλιό του ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» κ. Κώστας Κατσιμίγας.

Υπό τον τίτλο: «Το τέλος του σιδηροδρόμου στη Βορειοανατολική Ελλάδα», ο κ. Κατσιμίγας σημειώνει ότι, «στα πάνω από 30 χρόνια που συμμετέχω στο δημόσιο βίο έχω δει πολλά δημόσια έγγραφα που ήταν προχειρογραμμένα παλιόχαρτα. Αυτό το τελευταίο όμως που φέρει και την υπογραφή δύο πρωτοκλασάτων υπουργών με ξεπέρασε. Χρονιάρες μέρες και οι υπουργοί Οικονομικών (Σταικούρας) και Μεταφορών Υποδομών (Καραμανλής), εξέδωσαν μια περισπούδαστη απόφαση με την οποία Διαχωρίζουν την εθνική σιδηροδρομική υποδομή. Με απλά λόγια το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Η απόφαση υπογράφτηκε στις 8-12-2021 και  έλαβε ΑΔΑ: ΨΔΚΡ465ΧΘΞ-ΩΥΚ».

Ο κ. Κατσιμίγας, σχολιάζει ότι «ο διαχωρισμός γίνεται σε τέσσερις κατηγορίες: Η πρώτη αφορά το ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ, η δεύτερη ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, η τρίτη το ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ και η τέταρτη ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ. Σε κάθε κατηγορία υπάρχει διαχωρισμός ανά περιοχή.

Διαβάζουμε λοιπόν ανά περίπτωση αυτά που μας αφορούν. Και μας αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο ανατολικά της Θεσσαλονίκης. Έχουμε λοιπόν και λέμε: Στο ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ αναφέρεται η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, άσχετα αν δεν κυκλοφορούν τρένα και δεν υπάρχει ούτε προσωπικό στους σταθμούς που είχαν απομείνει.

Στο ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ δεν υπάρχει καμιά αναφορά στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Εδώ βέβαια να μου επιτραπεί να πω στους συντάκτες του εγγράφου και αγνοούντες γεωγραφία υπαλλήλους του Υπουργείου Υποδομών, αλλά και στους κ.κ Υπουργούς, ότι η «παραλλαγή Πολυκάστρου –Ειδομένης» ως ευρισκόμενη στο Νομό Κιλκίς ανήκει στην Κεντρική Μακεδονία και όχι στη Δυτική. Μικρό το πρόβλημα».

 

Σιδηροδρομική Εγνατία και κόστος

Όπως επισημαίνει επίσης ο ίδιος, «αξίζει να σημειώσουμε ότι αναγράφεται και η κατασκευή του τμήματος Ροδοδάφνη – Πάτρα. Το έργο αυτό μόλις δημοπρατήθηκε και ο προϋπολογισμός  του είναι 477 εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και το μήκος 11 χιλ., δηλαδή κόστος 43,5 εκ. ανά χιλιόμετρο. Κρατείστε στη μνήμη σας το νούμερο. Για το έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη- Αμφίπολη – Καβάλα – Τοξότες προϋπολογισμού 1,68 δις και μήκους 205 χιλ, δηλαδή κόστους 8,19 εκ. ανά χιλιόμετρο που ανακοινώθηκε ταυτόχρονα με το έργο της Πάτρας, άσχετα αν δεν ξεκίνησαν ούτε οι μελέτες, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΓΡΑΦΗ».