Πέρασε ομόφωνα από την Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Δράμας
Την προσθήκη προσωνυμίας
«Γεώργιος Βιζυηνός» ζητάει
το 15ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
► Αίτημα του Συλλόγου Διδασκόντων, του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και 3 πολιτιστικών Συλλόγων
► Δ. Μαυρόπουλος: Η προσθήκη του ονόματος θα λειτουργήσει προτρεπτικά, στην ανάληψη παιδαγωγικών και διδακτικών δράσεων
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΕ ΜΙΑ πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση έχει προχωρήσει το 15ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το οποίο ζητάει την προσθήκη προσωνυμίας του ονόματος του μεγάλου Έλληνα και Θρακιώτη λογοτέχνη, Γεώργιου Βιζυηνού.
Το αίτημα αυτό προς το παρόν έχει περάσει ομόφωνα από την Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Δράμας και την ερχόμενη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου, αναμένεται να συζητηθεί ως τακτικό θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας. Εφόσον η διαδικασία προχωρήσει μέχρι την ανακήρυξή του από το ΦΕΚ, ολόκληρη η ονομασία του σχολείου θα είναι «15ο Δημοτικό Ολοήμερο Σχολείο Γεώργιος Βιζυηνός».
Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο διευθυντής του 15ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας κ. Δημήτρης Μαυρόπουλος, σημειώνει ότι η όλη διαδικασία ξεκίνησε από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, καθώς και από αιτήματα και προτάσεις τριών Πολιτιστικών Συλλόγων της περιοχής. Ενώ συνδέει άμεσα το όνομα του Γ. Βιζυηνού και με το έντονο θρακιώτικο προσφυγικό στοιχείο στην πόλη της Δράμας και όχι μόνο.
Η νομοθεσία
Αναφερόμενος αρχικά στη νομοθεσία, ο κ. Μαυρόπουλος σημειώνει ότι «παλαιότερα υπήρξε προσπάθεια επί υπουργίας Πέτρου Ευθυμίου, να υπάρξει η δυνατότητα προσθήκης ονόματος στην επωνυμία των σχολείων. Δηλαδή το αριθμητικό και ένα επώνυμο. Αυτό ναυάγησε και ποτέ δεν έγινε νόμος. Αργότερα, επί υπουργίας Ευριπίδη Στυλιανίδη, τέθηκε ως ζήτημα η υποχρεωτική προσθήκη ονόματος, αλλά ναυάγησε κι αυτό, παρ’ ότι ο νόμος ήταν σε ισχύ.
Έκτοτε, υπάρχει η δυνατότητα και όχι η υποχρεωτικότητα, είτε στα δημόσια, είτε στα ιδιωτικά σχολεία, να προσθέσουν στην επωνυμία τους το όνομα κάποιου ευεργέτη, ιστορικού προσώπου, προσωπικότητας ή συγγραφέα».
Οι λόγοι επιλογής του ονόματος
Η πρόταση ξεκίνησε αρχικά από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, όπου «υπήρξε μια ζύμωση, να προβούμε στην ενέργεια αυτή, έχοντας υπόψη μας για το ποια θα είναι και η παιδαγωγική αξία του στο σχολείο μας. Αυτή δηλαδή να μπορέσει να κινητοποιήσει την σχολική κοινότητα, να προβεί σε δράσεις».
Έτσι, επιλέχθηκε το συγκεκριμένο όνομα του Γεωργίου Βιζυηνού για μια σειρά λόγους τους οποίους αναφέρει ο κ. Μαυρόπουλος.
«Ο Γ. Βιζυηνός είναι από τους μεγαλύτερους Έλληνες λογοτέχνες μαζί με τον Κωνσταντίνο Θεοτόκη και τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.
Επίσης, ο Βιζυηνός δεν έχει τιμηθεί από κάποιο άλλο σχολείο στη χώρα, δημόσιο ή ιδιωτικό, εν αντιθέσει με τους άλλους δύο, είτε στη Σκιάθο είτε στην Κέρκυρα.
Είναι ένας συγγραφέας που προέρχεται από τις αλύτρωτες πατρίδες.
Ο Νομός Δράμας και η πόλη της Δράμας, έχει πάρα πολλούς απογόνους προσφύγων και δη προσφύγων Θρακιωτών από την Ανατολική Ρωμυλία ή από την Ανατολική Θράκη. Και βέβαια και στην ενορία των 12 Αποστόλων που ανήκει το 15ο Δημοτικό σχολείο, προέρχονται από την επαρχία Αδριανουπόλεως. Μην ξεχνάμε ακόμα ότι και οι Αμπελόκηποι και αρκετοί από τα χωριά του κάμπου, είναι Θρακιώτες. Άρα έχουμε και μια τοπική σύνδεση».
Οι Σύλλογοι
Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως αναφέραμε και παραπάνω, υπήρξαν και αιτήματα – προτάσεις από τους Πολιτιστικούς Συλλόγους: Σύλλογος Εβριτών Ν. Δράμας «Ο Έβρος», Παμμικρασιαστικός Σύλλογος Δράμας «Ο Άγιος Χρυσόστομος» και τον Λαογραφικό Σύλλογο Νεροφράκτη.
Εκδηλώσεις
Στις δηλώσεις του στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Μαυρόπουλος, αναφέρει επίσης με το που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα μπορεί το σχολείο να προβεί σε ορισμένες εκδηλώσεις. Όπως διευκρινίζει, «μετά την επωνυμία αυτό που σκοπεύουμε να κάνουμε είναι την ημέρα των γενεθλίων του Βιζυηνού, τον Μάρτιο, να πραγματοποιήσουμε μια εβδομάδα ελληνικών γραμμάτων. Θα περιλαμβάνουν αθλητικούς αγώνες, θεατρικούς αγώνες, κοινωνικά δρώμενα, μουσικοχορευτικά, λογοτεχνικά και βέβαια θα μπορούν να συμμετάσχουν όχι μόνο οι μαθητές του σχολείου μας, αλλά και άλλα σχολεία. Αυτό θα αποτυπωθεί στη συνέχεια με την έκδοση ενός περιοδικού που θα ονομάζεται «ενεργό σχολείο».
Αυτές οι δράσεις δεν θα αφορούν μόνο αυτά καθ’ εαυτά τα ελληνικά γράμματα, αλλά θα έχουν και ένα περιεχόμενο. Δηλαδή θα είναι δράσεις υπέρ των ΑμεΑ, υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και έτσι θα μπορέσουμε να εμπλουτίσουμε κι εμείς το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα των μαθητών και τη διασύνδεση με την τοπική κοινωνία».