Home > νέα > «Το έργο του ΒΑΑ στην 19ης Μαΐου θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι 27 Ιανουαρίου 2022»► «Το έργο έχει πολλές κακοτεχνίες και δεν έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης»

«Το έργο του ΒΑΑ στην 19ης Μαΐου θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι 27 Ιανουαρίου 2022»► «Το έργο έχει πολλές κακοτεχνίες και δεν έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης»

Δηλώσεις του δημοτικού συμβούλου κ. Μ. Μλεκάνη στον «Π.Τ.»

«Το έργο του ΒΑΑ στην 19ης Μαΐου

θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί

μέχρι 27 Ιανουαρίου 2022»

► «Καθυστερημένα ζήτησε παράταση ο εργολάβος από το Διαχειριστή Αρχή…»

► «Το έργο έχει πολλές κακοτεχνίες και δεν έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ της ολοκλήρωσης του έργου του Βιοκλιματικής Αναβάθμισης στην περιοχή της οδού 19ης Μαΐου, αναφέρθηκε την Πέμπτη 27 τρέχοντος με δηλώσεις του στον «Π.Τ.» ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Πόλη+Ζωή» κ. Μιχάλης Μλεκάνης.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Μλεκάνη, επισήμανε αρχικά ότι, «το έργο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί. Έληξε η προθεσμία κατά την οποία ο εργολάβος έπρεπε να είχε ολοκληρώσει το έργο».

Όπως λέει ο κ. Μλεκάνης, «ο εργολάβος ζήτησε παράταση στις 17 Ιανουαρίου από τη Διαχειριστική Αρχή. Για να δοθεί η παράταση, πρέπει να γνωμοδοτήσει η Διαχειριστική Αρχή (σ.σ. επειδή είναι έργο ΕΣΠΑ), η οποία ακόμα δεν έχει ακόμα απαντήσει. Στη συνέχεια πρέπει να περάσει από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου για να αποφασίσει αν θα δώσει ή όχι παράταση».

Όπως λέει, «φυσικά θα δοθεί παράταση, γιατί από τη στιγμή που δόθηκε στη ΔΕΗ, η οποία καθυστέρησε επίσης, θα δοθεί και εδώ. Το θέμα είναι ότι, όχι μόνο για τους τύπους αλλά και για την ουσία, θα έπρεπε όλα αυτά να γίνουν έγκαιρα. Είναι δυνατόν για ένα έργο τόσο ταλαιπωρημένο, τόσο καλό και τόσο δυνατό, να μην προλαβαίνεις να δίνεις την παράταση πριν λήξει ο συμβατικός χρόνος; Πέραν του ότι η κατάσταση – εκεί που βρίσκεται το έργο δηλαδή – έχει μεγάλη καθυστέρηση. Δεν έχει ορίζοντα τέλους ακόμα. Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι πλακοστρώσεις, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι ασφαλτοστρώσεις. Θα πρέπει να τελειώσουν αυτά, να γίνουν οι φυτεύσεις, οι εγκαταστάσεις για τις υδρονεφώσεις κτλ., να μπει ο αστικός εξοπλισμός, να γίνουν πολλά ακόμα».

Όπως διευκρινίζει ακόμα ο κ. Μλεκάνης, «το ΕΣΠΑ του έργου έχει τελειώσει από το 2020 (ΕΣΠΑ 2014-2020) και σύμφωνα με όσα ισχύουν, για δύο χρόνια από το 2020 και μέχρι τέλη του 2022, ό,τι δεν τελειώσει θα έχει πρόβλημα. Αν και πάντα με κάποιο τρόπο λύνονται, δεν σημαίνει ότι πάντα πρέπει να φτάνουμε σ’ αυτό το σημείο».

Ερωτώμενος τι προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός του έργου, ο κ. Μλεκάνης επισημαίνει: «Όταν επί δημοτικής μας αρχής είχαμε σχεδιάσει το έργο, είχαμε λάβει υπόψη μας κάποια πράγματα: πρώτον τον πλακοσκεπή αγωγό που είναι από κάτω. Γι’ αυτό προβλέπαμε ότι θα είναι ήπιας κυκλοφορίας ο δρόμος και όχι συλλεκτήριος που είναι τώρα και να μην δέχεται πολλή κυκλοφορία, θα απαγορεύεται η διέλευση βαρέων οχημάτων, θα έχει ζώνη ταχύτητας μέχρι 30 χλμ. και εκτός αυτού θα υπάρχουν και δυο πεζόδρομοι, που ουσιαστικά θα ενώνουν το δημοτικό κήπο με την Αγία Βαρβάρα. Όλες αυτές οι ρυθμίσεις μέχρι σήμερα δεν έχουν προβλεφθεί ακόμα, δεν έχει σχεδιαστεί τίποτα από  όλα αυτά».

Στην ερώτηση αν ο πλακοσκεπής αγωγός του χειμάρρου κινδυνεύει, σημειώνει ότι  «ο πλακοσκεπής αγωγός που είναι 60 ετών, αυτή την στιγμή δεν κινδυνεύει άμεσα. Αλλά για να συντηρηθεί, για να ζήσει, πρέπει να ληφθούν αυτά τα μέτρα που πήραμε».

Στην ερώτηση σχετικά με το ζήτημα των κακοτεχνιών που αναφέρεται ότι υπάρχουν, σημειώνει ότι, «στους καταστηματάρχες που διαμαρτύρονται, απαντούν ότι και ενάμιση χρόνο μετά που ο εργολάβος παραδώσει το έργο, θα είναι υποχρεωμένος να τις αποκαταστήσει. Έχει σημεία που με την παραμικρή βροχή η αποχέτευση δεν λειτουργεί σωστά και άλλα προβλήματα. Μάλιστα, σε κάποιους καταστηματάρχες που διαμαρτύρονται για προβλήματα φορτοεκφόρτωσης, απαντούν ότι έτσι όπως θα γίνει ο δρόμος, κάποια καταστήματα δεν θα μπορούν να λειτουργούν εδώ και πρέπει να φύγουν».

Ερωτώμενος για το πότε έπρεπε να είχε αρχίσει το έργο για να μπορούσε να ολοκληρωθεί σήμερα, ο κ. Μλεκάνης επισημαίνει ότι «έπρεπε να είχε ξεκινήσει άμεσα πριν από το 2019, αλλά δεν έγινε γιατί είχαμε εκλογές και δεν μπορούσε να ταλαιπωρηθεί ο κόσμος. Καθυστέρησε η ΔΕΥΑΔ με τα έργα της, καθυστέρησε η ΔΕΗ εξαιτίας της ΔΕΥΑΔ και εξαιτίας αυτών καθυστερεί  και ο εργολάβος τώρα».