Home > Αρθρα > Ημεροδείκτης – Σχολιάζοντας την επικαιρότητα

Ημεροδείκτης – Σχολιάζοντας την επικαιρότητα

ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ

Γράφει ο Θανάσης Πολυμένης

 

 

Ποιο είναι το μήνυμα τελικά;

Κάποτε, ένας γνωστός μου, είχε αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο! Και ήθελε ένα βράδυ να το δοκιμάσει μέχρι πόσα χιλιόμετρα πιάνει…

 

Πρέπει να πλησίαζε άνοιξη αν θυμάμαι καλά… πρέπει να ήταν Σαββατόβραδο αν θυμάμαι καλά… πήρε το αυτοκίνητο και μαζί άλλα δυο παιδιά…

 

… που όλοι μαζί είχαν πιει από κάτι τις παραπάνω… βγήκαν από τη Δράμα προς την Καβάλα και μετά τον Άγιο Αθανάσιο τράβηξαν στην ευθεία…

 

Το αυτοκίνητο στούκαρε πάνω στο δρόμο, ο οποίος γλίστραγε και λίγο και είχε ψιλόχιονο μάλιστα εκείνο το βράδυ και έφυγαν στην ευθεία!

 

Ο οδηγός, σχεδόν ακαριαία… χάθηκε στον ουρανό… τον πήραν οι άγγελοι και πέταξε μαζί τους…

 

Προφανώς μέσα στη ζαλάδα του από το οινόπνευμα… δεν πρέπει να κατάλαβε και πολλά πράγματα.

 

Τα άλλα δυο παιδιά γλίτωσαν από θαύμα, με σπασμένα πόδια και κάτι τέτοιο. Η ιστορία τελείωσε εκεί. Φυσικά, πέρα από τα υπόλοιπα που ήταν οδυνηρά για τους επιζήσαντες και την οικογένεια του θανόντα, όλα όμως τελείωσαν εκεί!

 

Ούτε μια συνωμοσία πουθενά στον ορίζοντα, ούτε αν οδηγούσε ο ίδιος ή κάποιος άλλος, ούτε άλλα διάφορα… και οι τρεις στο αυτοκίνητο, ήταν άγνωστοι μεταξύ αγνώστων… τρεις άνθρωποι…

 

… γνωστοί μόνο στις οικογένειές τους, τον μικρό περίγυρο των συγγενών, των φίλων και των γνωστών τους!

 

Η ιστορία έμεινε πίσω, ο χρόνος έκλεισε προφανώς αρκετές πληγές και η ιστορία πέρασε σαν άλλη μια ιστορία ενός τροχαίου ατυχήματος.

 

Το μήνυμα; Το ποτό, το οινόπνευμα. Το οποίο σε καταστρέφει όταν βρίσκεσαι στο τιμόνι.

 

Όμως όταν είναι μια ανερχόμενη φίρμα, τα πράγματα αλλάζουν. Τα μέσα ενημέρωσης του ίντερνετ, εκείνα που αρέσκονται να κρατούν ένα θέμα ανοικτό … για να καταγράφει «κλικ», για να γεμίζει τον πίνακα της τηλεθέασης…

 

… για να έχει «ο κόσμος να διαβάζει» ιστορίες πιπεράτες, συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται ακόμα και τον θάνατο ενός ανθρώπου!

 

Παντελής Παντελίδης! Τραγουδιστής, τραγουδοποιός. Έφυγε γρήγορα από τη ζωή, όπως γρήγορα πιθανόν οδηγούσε! Οδηγούσε όμως και με το οινόπνευμα στο σώμα του!

 

Και στοίχισε την ίδια τη ζωή του!

 

Η ιατροδικαστική έκθεση έδειξε ότι η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα του Παντελή ήταν τεράστια, σχεδόν εξωπραγματική. Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση των Αρχών, το δυστύχημα αποδίδεται σε λάθος χειρισμούς του οδηγού, ο οποίος και είχε καταναλώσει απαγορευτική ποσότητα οινοπνευματωδών. Ως εκεί.

 

Αυτά είναι γνωστά. Όπως και η συνέχεια. Η οικογένεια Παντελίδη αμφισβητεί τις εκθέσεις της Αστυνομίας, ισχυριζόμενη, με τη συνδρομή τεχνικών συμβούλων, ότι στο τιμόνι του αυτοκινήτου δεν ήταν ο Παντελής, αλλά μία από τις δύο κοπέλες που τον συνόδευαν. Η Τροχαία δεν το συζητά. Όπως και το ΕΚΑΒ που έσπευσε στο σημείο και ανέσυρε τον νεκρό από τα συντρίμμια του αυτοκινήτου.

 

H οικογένεια επιμένει και υψώνει την ένταση της φωνής της. Μέσα ενημέρωσης, όχι απαραιτήτως περιθωριακά, αναπαράγουν, σχεδόν με βεβαιότητα την εκδοχή της. Σήμερα για ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, ειδικά για νέους ανθρώπους, κάτι περίεργο συνέβη στο τραγικό τροχαίο.

 

Η οικογένεια μπορεί να επιδιώκει μια δικαίωση, για την οποία προφανώς μπορεί να έχει τους όποιους δικούς της λόγους! Γιατί όμως τα διάφορα μέσα ενημέρωσης παίζουν αυτό το παιχνίδι προς διαφορετική κατεύθυνση;

 

Κι όμως, εδώ έγινε ένα μεγάλο λάθος. Η μνήμη του Παντελή Παντελίδη, θα έπρεπε να γίνει το σημείο εκκίνησης για έναν αγώνα ενάντιο στο αλκοόλ και την οδήγηση. Αυτό το τραγικό τροχαίο …

 

… και δεκάδες άλλες ίδια ακριβώς τροχαία …

 

… θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα από τα ισχυρότερα κοινωνικά μηνύματα και θα μπορούσε να σώσει εκατοντάδες νέα παιδιά που βρίσκονται λίγο πολύ στην ίδια κατάσταση…

 

… Σαββατόβραδο, ξημέρωμα Κυριακής, με το τιμόνι στα χέρια και το αλκοόλ στις φλέβες τους να κυλάει πλούσιο…

 

… απλά είναι θέμα καθαρής τύχης να γίνει πάντα το μοιραίο!

 

Και ούτε ένας βγήκε απ’ όλους αυτούς που μπορούν να το κάνουν, βγήκε μπροστά για να αλλάξει το μήνυμα… για να δώσει τέλος στις θεωρίες συνωμοσίας για τα κλικ, για τη διαφήμιση και ποιος ξέρει τι άλλο!

 

Ούτε ένας βγήκε να μιλήσει για το μήνυμα κατά της οδήγησης με αλκοόλ! Ούτε ένας… τι κρίμα!

 

Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»

Πάρτε παράδειγμα το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», ιδρύθηκε το 2005 και αφορμή γι’ αυτό αποτέλεσε ο θάνατος του Πάνου Μυλωνά σε τροχαίο την προηγούμενη χρονιά, το 2004!

 

Αφορμή αποτέλεσε η τραγική άδικη απώλεια του Πάνου Μυλωνά ενός νέου, με εξαίρετο ήθος, τεταρτοετή φοιτητή του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και συντάκτη του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου που έχασε τη ζωή του σε ηλικία 22 ετών σε τροχαίο ατύχημα το μεσημέρι της 22ας Μαρτίου 2004 ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στην Πάτρα.

 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου του που καθιέρωσε ήδη υποτροφία στη μνήμη του, «υπήρξε φοιτητής εξαίρετου ήθους, πολλά υποσχόμενος στο χώρο της  τεχνολογίας και της δημοσιογραφίας, ιδιαίτερων ικανοτήτων, με πολλαπλά ενδιαφέροντα και η απώλεια του απετέλεσε πλήγμα για την Πανεπιστημιακή Κοινότητα».

 

Θέλω να πιστεύω ότι, όταν η οικογένεια του Παντελή Παντελίδη μπορέσει να «αποδεσμευτεί» από το βαρύ φορτίο των συναισθημάτων για τον άδικο χαμό του Παντελή τους, τότε θα μπορέσει να προσφέρει πάρα πολλά στην κοινωνία!

 

Τότε θα μπορέσει να δουλέψει πάνω σ’ αυτό το ζήτημα της οδικής ασφάλειας με τη σειρά της. Είναι σχεδόν καθήκον της να το κάνει, όχι τίποτα άλλα, αλλά για το ότι ο ίδιος ο Παντελής Παντελίδης, εξελισσόταν σε ένα ίνδαλμα της νεολαίας!

 

Και πιστεύω πως πράγματι θα αξίζει τον κόπο!

 

Σκάνδαλο στην ΑΕΠΙ!

Είχε γίνει ο φόβος και ο τρόμος κάποτε, επαρχιακών ραδιοφώνων και καφενείων. Η ΑΕΠΙ, η Ανώνυμος Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Με μια απίστευτη νομοθεσία, απαιτούσαν δικαιώματα για τραγούδια καλλιτεχνών, οι οποίοι δεν ανήκαν καν σ’ αυτήν!

 

Το σκάνδαλο, όπως βγαίνεις το φως της δημοσιότητας, η ΑΕΠΙ, είχε στήσει φαγοπότι εις βάρος των δημιουργών αλλά και των χρηστών, θέτοντας μάλιστα και θέμα ανικανότητας συνέχισης της λειτουργίας της και μη βιωσιμότητας.

 

Μετά από ενδελεχή έλεγχο στα οικονομικά της εταιρίας, από την ομάδα των ορκωτών λογιστών, το πόρισμα φέρνει στο φως στοιχεία που αποκαλύπτουν σκανδαλώδη διαχείριση. Μερικά μόνο από αυτά τα στοιχεία που βγάζουν μάτι είναι, σύμφωνα πάντα με το πόρισμα, ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΕΠΙ έπαιρνε το 2011 μισθό 52.000 ευρώ το μήνα ή 635.565 ευρώ το χρόνο, ενώ την ίδια χρονιά ο μισθός συγγενούς μέλους του Δ.Σ. έφτανε τα 466.256 ευρώ το χρόνο!

 

Την ίδια στιγμή και σε μια περίοδο απόλυτης κρίσης με τους δημιουργούς να βρίσκονται στη χειρότερη οικονομικά θέση από ποτέ και τη δισκογραφία να είναι σχεδόν ανύπαρκτη, η ΑΕΠΙ εμφανίζεται, σύμφωνα με το διαχειριστικό έλεγχο, να έχει, στο τέλος του 2014, αδιανέμητα δικαιώματα ύψους 42,5 εκατ. ευρώ.

 

Τα δικαιώματα αυτά έχουν βεβαίως εισπραχθεί και περιλαμβάνουν τιμολογηθέντα δικαιώματα σε χρήστες μουσικής, τα οποία όμως δεν έχουν αποδοθεί και διανεμηθεί σε μέλη και μάλιστα ήταν αδύνατον να αναλυθούν λόγω μη αντιστοίχησης τιμολογίων με εισπράξεις στο πληροφοριακό σύστημα της εταιρίας.

 

Να σημειώσουμε ότι ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε έπειτα από παρέμβαση της Δικαιοσύνης και αφού ξεπεράστηκαν πολλά εμπόδια και προσκόμματα που επικαλούνταν η ΑΕΠΙ, η οποία αρνούνταν να συνεργαστεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *