Ο κ. Δ. Φατούρος μιλάει στον «Π.Τ.»
Ο υπεύθυνος Επικοινωνίας και
Πληροφόρησης του ΟΗΕ στην Ελλάδα
κ. Φατούρος σε Γυμνάσια της Δράμας
Φατούρος: Οι μαθητές ενδιαφέρονται για τη νεανική ανεργία, την υγεία και την παιδεία
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΙΑ ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα δράση πρόκειται να πραγματοποιήσουν δύο Γυμνάσια της Δράμας την ερχόμενη Τρίτη 15 Φεβρουαρίου. Μαθητές του 1ου Γυμνασίου Δράμας αλλά και του Γυμνασίου Παρανεστίου, θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Και αυτό, σε δια ζώσης συνάντηση και απευθείας από τον υπεύθυνο Επικοινωνίας του ΟΗΕ για την Ελλάδα και την Κύπρο, τον κ. Δημήτρη Φατούρο.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με όσα σημειώνει μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Δράμας κ. Παναγιώτης Κοτζάμπασης, την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου ο κ. Φατούρος θα επισκεφθεί τη Δράμα και το πρωί θα μιλήσει με μαθητές του 1ου Γυμνασίου Δράμας με κύριο θέμα: «Τα Ηνωμένα Έθνη, ένας δικός σας οργανισμός. Το έργο του ΟΗΕ, η σχέση του με την Ελλάδα και οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης».
Στη συνέχεια, ο κ. Φατούρος θα μεταβεί στο Παρανέστι, όπου εκεί θα συναντηθεί με το εκπαιδευτικό προσωπικό του Γυμνασίου Παρανεστίου και θα μιλήσει στους μαθητές για το ίδιο θέμα.
Σύμφωνα με τον κ. Κοτζάμπαση, η δράση εντάχθηκε «σε ένα πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων που κάνουμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα με τη συνάδελφο κα. Γεωργιάδου. Βρήκαμε λοιπόν αφορμή να βρούμε ανθρώπους που θα μπορούν να δώσουν στα παιδιά κάτι παραπάνω. Έτσι, επικοινωνήσαμε με τον κ. Φατούρο, άμεσα ως άνθρωπο του ΟΗΕ. Στα παιδιά έχει γίνει μια πρώτη ενημέρωση στην τάξη και σίγουρα έχουν να κερδίσουν πολλά από αυτή την εκδήλωση».
Να σημειωθεί επίσης, ότι, η εκδήλωση θα μεταδίδεται και στο Γυμνάσιο της Λέρου και της Καρδαμύλης Μεσσηνίας.
Όπως λέει ο κ. Κοτζάμπασης, ο κ. Φατούρος θα βρίσκεται στη Δράμα από την ερχόμενη Δευτέρα θα τύχει μιας σύντομης περιήγησης σε διάφορα σημεία του Νομού, ενώ θα επισκεφτεί και το Κέντρο Πληροφόρησης του Εθνικού Πάρκου Οροσειράς Ροδόπης στην αίθουσα «Μελίνα» στο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας στη Δράμα.
Τα ενδιαφέροντα των μαθητών στην Ελλάδα και στον Κόσμο
Ο «Πρωινός Τύπος», είχε τη χαρά να μιλήσει με τον κ. Φατούρο, ο οποίος εργάζεται στο Κέντρο Πληροφόρησης των Ηνωμένων Εθνών και είναι υπεύθυνος Επικοινωνίας για την Ελλάδα στον ΟΗΕ.
Όπως μας λέει, «στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας κάνουμε ενημερωτικές συναντήσεις με Γυμνάσια και Λύκεια και Δημοτικά καμιά φορά».
Ο κ. Φατούρος εξηγεί ότι αυτό έγινε με πρωτοβουλία του διευθυντή του 1ου Γυμνασίου κ. Κοτζάμπαση «και αυτό είναι πολύ θετικό και ενδιαφέρον και τους ευχαριστώ».
Αναφορικά με τη συγκεκριμένη δράση, ο κ. Φατούρος μας εξηγεί ότι «πρόκειται για μια ενημερωτική συνάντηση για τα Ηνωμένα Έθνη, την ιστορία τους, το έργο τους, τη συμμετοχή της Ελλάδας στα Ηνωμένα Έθνη, την παρουσία των Ηνωμένων Εθνών στην Ελλάδα μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και άλλα θέματα που ενδιαφέρουν κυρίως τους νέους, τους μαθητές, το πώς τα Ην. Έθνη επηρεάζουν την καθημερινότητά τους, το πώς επηρεάζουν την καθημερινότητα εκατομμυρίων παιδιών σε όλο τον κόσμο που ζουν σε αναπτυσσόμενες χώρες. Μιλάμε ακόμα για διεθνή θέματα και το πώς ένα γεγονός πολύ μακριά από μια χώρα μπορεί να επηρεάσει μια άλλη χώρα, όπως μια φυσική καταστροφή για παράδειγμα μπορεί να δημιουργήσει ένα τεράστιο μεταναστευτικό ρεύμα το οποίο θα δούμε στην πόρτα μας.
Αυτό που επιδιώκουμε να κάνουμε, είναι ένας διάλογος με τους μαθητές, να καταλάβουν το πώς αντιλαμβάνονται τα διεθνή θέματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα και όλα αυτά στην εποχή μας, μέσα από το πρίσμα της πανδημίας και τον Covid-19».
Αυτό που σημειώνει ο κ. Φατούρος, «θέλουμε να συζητήσουμε με τα παιδιά, για το πώς μπορούμε, αυτή η μεγάλη υγειονομική κρίση που δεν είναι μόνο υγειονομική, μπορεί να αποτελέσει το σημείο μιας νέας εκκίνησης για όλους. Επίσης, αυτό που προσπαθώ να κάνω στις συζητήσεις αυτές, είναι να δώσω ένα τόνο αισιοδοξίας για το ότι η πρόοδος και η εξέλιξη είναι δυνατή μέσα από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των ΟΗΕ.
Ένα παράδειγμα χαρακτηριστικής ανάπτυξης είναι η χώρα μας, που το 1945 που ιδρύθηκε ο ΟΗΕ ήταν μια κατεστραμμένη από τον πόλεμο χώρα, και σήμερα είναι στις πρώτες 35 πιο αναπτυγμένες χώρες του κόσμου, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ».
Ερωτώμενος για το πώς αντιδρούν οι μαθητές σ’ αυτές τις συζητήσεις και τι θέματα βάζουν στο τραπέζι, ο κ. Φατούρος διευκρινίζει: «Βάζουν κατ’ αρχήν το ζήτημα της ανεργίας, κυρίως της νεανικής ανεργίας, το ζήτημα της υγείας, το ζήτημα της παιδείας, αλλά βλέπεις και το ενδιαφέρον των νέων παιδιών για τη ζωή των συνομηλίκων τους σε άλλες χώρες και τι τους συνδέει. Για παράδειγμα οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ που πρέπει να υλοποιηθούν μέχρι το 2030 είναι στόχοι που συνδέουν το μαθητή ή τη μαθήτρια της Δράμας, με το μαθητή ή τη μαθήτρια ενός σχολείου στην Κίνα, στην Αυστραλία ή στην Υποσαχάρια Αφρική. Τους ενδιαφέρει πάρα πολύ να μάθουν και να καταλάβουν τη θέση τους στον κόσμο, να γίνουν πολίτες του κόσμου. Γιατί μόνο όταν καταλάβουν τη θέση τους και τα Διεθνή Προβλήματα, μπορούν να ερμηνεύσουν καταστάσεις τις οποίες συναντούν στην καθημερινότητά τους».