Συνέντευξη Τύπου του αντιδημάρχου Προγραμματισμού & της προϊσταμένης της Δ/νσης Προγραμματισμού
Διαβούλευση για την τοποθέτηση
φορτιστών για ηλεκτρικά
οχήματα στο Δήμο Δράμας
Τάσσου: Είναι η δεύτερη δημόσια διαβούλευση του Δήμου με τη συμμετοχή των πολιτών
Του Θανάση Πολυμένη
Η ΔΕΥΤΕΡΗ διαδικτυακή διαβούλευση που διενεργεί ο Δήμος Δράμας, βρίσκεται ήδη στον αέρα και αφορά το ζήτημα της τοποθέτησης φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα στην πόλη αλλά και στις Κοινότητες του Δήμου.
Το πρόγραμμα αφορά το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) του Δήμου Δράμας, και αφορά την χωροθέτηση των σημείων φόρτισης και θέσεων στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τεκμηρίωσης της βέλτιστης χωροθέτησης αυτών.
Η διαδικτυακή διαβούλευση αφορά την χαρτογράφηση της υφιστάμενης κατάστασης (π.χ. πολεοδομικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά, υφιστάμενοι δημοτικοί χώροι στάθμευσης, θέσεις στάθμευσης ταξί/ τουριστικών λεωφορείων/ ΑμεΑ/ οχημάτων τροφοδοσίας).
Διερεύνηση σεναρίων χωροθέτησης σημείων φόρτισης και θέσεων στάθμευσης Ηλεκτρικών Οχημάτων και τεκμηρίωση της βέλτιστης χωροθέτησης αυτών
Ολοκλήρωση – εφαρμογή Σ.Φ.Η.Ο. του Δήμου (π.χ. χρονικός προγραμματισμός, δυνατότητες χρηματοδότησης, πολιτική κινήτρων, προδιαγραφές).
Η διαβούλευση ξεκίνησε από χθες Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι 11 Μαρτίου 2022.
59 φορτιστές στην επικράτεια του Δήμου
Την παρουσίαση της έναρξης της διαβούλευσης ανακοίνωσε χθες το πρωί, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Προγραμματισμού κ. Τάσσου, μαζί με την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προγραμματισμού κα. Ιωσηφίδου.
Αρχικά ο κ. Τάσσου διευκρίνισε ότι από το 2021 ακόμα, «ο Δήμος Δράμας είχε ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο, για την κατάρτιση και εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) εντός του Δήμου».
Όπως σημείωσε, «έχει παρατηρηθεί και μάλιστα το τελευταίο διάστημα με την ενεργειακή κρίση, έχει γίνει ακόμα εντονότερη ανάγκη στροφής στις εναλλακτικές μορφές, όχι μόνο ενέργειας, αλλά και εναλλακτικές μορφές κίνησης. Μια απ’ αυτές είναι και η ηλεκτροκίνηση, η οποία έχει αρχίσει να γίνεται όλο και περισσότερο θελκτική και ζητείται από τον κόσμο. Ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια που παρουσιάζονται στις υποδομές της χώρας, είναι η έλλειψη ηλεκτροφορτιστών. Πολλοί σκέφτονται να αγοράσουν είτε υβριδικά είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως αδυνατούν εξαιτίας της αδυναμίας χώρων φόρτισης».
Ο κ. Τάσσου, εξήγησε ότι «για το λόγο αυτό εκπονήθηκε πανελλαδικά ένα σχέδιο στο οποίο ενταχθήκαμε και που έχει ως σκοπό μια ενιαία λύση σ’ αυτό το πρόβλημα».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δημόσια διαδικτυακή διαβούλευση που ανέβηκε από το Δήμο Δράμας, όπου παρουσιάζεται η χαρτογράφηση και ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με προτάσεις που μπορούν να κάνουν οι πολίτες.
Με βάση την πληθυσμιακή κατανομή, αναμένεται να τοποθετηθούν συνολικά 59 φορτιστές, εκ των οποίων οι 41 στον αστικό ιστό της πόλης και οι υπόλοιποι 18 στις 15 Κοινότητες του Δήμου Δράμας.
Οι φορτιστές μάλιστα θα εξειδικεύονται για Ι.Χ., για χώρους στάθμευσης ΤΑΞΙ, για τουριστικά αστικά λεωφορεία και οχημάτων τροφοδοσίας καθώς και φορτιστές για αυτοκίνητα ατόμων με ειδικές ανάγκες. Μάλιστα, συγκεκριμένη νομοθεσία προβλέπει τον τρόπο κατανομής των φορτιστών ανά κατηγορία οχημάτων.
Ο κ. Τάσσου διευκρίνισε ακόμα ότι, «έγινε μια ανάλυση και χαρτογράφηση της υφιστάμενης κατάστασης σε ότι αφορά πολεοδομικά χαρακτηριστικά και κυκλοφοριακά στο Δήμο Δράμας, διερευνήθηκαν διάφορα σενάρια, άλλα βασιζόμενα στην κίνηση των αυτοκινήτων, άλλα με βάση την πυκνότητα κατοικίας σε μία περιοχή και παρουσιάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο».
Πέρα από τη διαδικτυακή διαβούλευση θα ακολουθήσει και διαβούλευση με συγκεκριμένους φορείς της πόλης μετά από πρόσκληση του Δήμου σωματεία των οποίων η άποψη έχει και μια συγκεκριμένη βαρύτητα.
Τι θα προβλέπεται
Σε ερώτηση του «Π.Τ.», όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι, με ποια μέθοδο θα πληρώνει ο πολίτης για την φόρτιση του οχήματός του, ο κ. Τάσσου απάντησε ότι «αυτή τη στιγμή είμαστε στο σχέδιο κατάρτισης του σχεδίου. Αυτά όλα είναι ζητήματα τα οποία θα αναλυθούν σε επόμενο διάστημα και με οριζόντια νομοθεσία για όλη τη χώρα κεντρικά. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι σχετικό. Σίγουρα δεν θα μπορεί να είναι κάτι που θα παρέχεται δωρεάν. Προφανώς καμιά δομή Αυτοδιοίκησης δεν μπορεί να παρέχει δωρεάν τέτοιες παροχές».
Διευκρίνισε πάντως ότι, «παρ’ όλο το ΣΦΗΟ του Δήμου Δράμας, αυτό δεν αποκλείει και ιδιώτες να τοποθετήσουν φορτιστές οχημάτων σε διάφορα σημεία ως πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας και ήδη έχουν τοποθετηθεί κάποιοι στην πόλη».
Σε επόμενη ερώτηση του «Π.Τ.» σχετικά με την ενίσχυση του στόλου οχημάτων του Δήμου Δράμας, αν υπάρχει σχέδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, ο κ. Τάσσου τονίζει ότι «αρχικά, είχαμε υποβάλλει μια πρόταση ύψους 2 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα Αντ. Τρίτσης. Εκεί, ζητάμε συγκεκριμένα και ΙΧ αυτοκίνητα για τις ανάγκες υπηρεσιών του Δήμου, αλλά και μικρά μηχανήματα έργου. Γιατί ακόμα δεν υπάρχει τεχνολογία να έχεις ένα ηλεκτρικό απορριμματοφόρο. Μικρά μηχανήματα, για καθαρισμό μέσα στον κήπο κ.α. Είναι μια από τις προτάσεις οι οποίες εξετάζονται πολύ σοβαρά από το Υπουργείο, να ενταχθούν άμεσα και οριζόντια σε όλους τους Δήμους».
Σημείωσε μάλιστα τόσο ο ίδιος, όσο και η κα. Ιωσηφίδου, ότι για παράδειγμα προβλέπεται φορτιστής μέχρι την Σκαλωτή, προκειμένου να υπάρχει και δίκαιη κατανομή, αλλά και για κάποιον που με ηλεκτρικό όχημα θα θελήσει να ανέβει μέχρι την Ελατιά. Τα κριτήρια μέσα στην πόλη, είναι να υπάρχει και ο ανάλογος ελεύθερος χώρος, η δυνατότητα του ΔΕΔΔΗΕ για κάτι τέτοιο, καθώς και πολλά άλλα κριτήρια. Η διαβούλευση θα αναδείξει προτάσεις πολιτών και αναλόγως η χαρτογράφησή τους μπορεί και να αλλάξει στη συνέχεια.
Η κα. Ιωσηφίδου σημείωσε εδώ ότι, «το πλάνο είναι ώστε στην επόμενη πενταετία να ολοκληρωθεί η τοποθέτησή τους, ενώ σ’ αυτό το χρονικό διάστημα θα εξεταστούν όλα τα εργαλεία χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του προγράμματος. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει το σχέδιο για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί».
Επίσης, σε άλλη ερώτηση του «Π.Τ.», αν έχει γίνει κάποια καταγραφή για το πόσα ηλεκτρικά οχήματα κυκλοφορούν στην περιοχή του Δήμου, ο κ. Τάσσου σημείωσε ότι δεν υπάρχει μια τέτοια καταγραφή επισημαίνοντας ότι «δεν υπάρχει καμιά όχληση από κανέναν σήμερα για την ανάγκη ηλεκτροφορτιστών».
Σε επόμενη ερώτηση του «Π.Τ.», αν από το κοστολόγιο της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων σε φορτιστές του Δήμου, ο Δήμος θα έχει κάποιο ποσοστό εσόδου, ο αντιδήμαρχος σημείωσε ότι, «αυτή την ώρα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Η λογική λέει ότι, ο Δήμος δεν θα έχει κάποιο όφελος, αλλά και ο Δήμος δεν θα μπορεί να επιβαρύνεται το κόστος κίνησης. Η λογική λέει ότι δεν θα έχει κάποιο κόστος, εκτός αν προβλεφθεί κάποιο κόστος συντήρησης των ηλεκτροφορτιστών. Αυτή τη στιγμή πάντως δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο σ’ αυτά τα θέματα».
Η διαβούλευση
Η κα. Ιωσηφίδου με τη σειρά της αναφέρθηκε που μπορεί κανείς να βρει τη διαβούλευση και να συμμετέχει σ’ αυτή.
Για συμμετοχή στη διαβούλευση κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://docs.google.com/forms/d/1adcxbV4Y24IBVnjWN1OYq0wzedILN-ncsrpkNnsqeOo
Για να δείτε τον σχετικό χάρτη κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο (απαιτούνται κωδικοί Google):
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1gROBx1uAje3EhspCTAjasnP6Azc5wfin&usp=sharing
Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022
Για κάθε πληροφορία, μπορείτε να επικοινωνείτε με την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προγραμματισμού κα. Ιωσηφίδου Αικατερίνη, στο δημαρχείο Δράμας, Τηλ.: 2521350665 / Εmail: kiosi@dimosdramas.gr