Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα του follow green στα σχολεία του Δήμου Δράμας
4.782 μαθητές από 24 σχολεία
του Δήμου Δράμας συγκέντρωσαν
πάνω από 3.000 κιλά σε χαρτί,
πλαστικό, αλουμίνιο και μπαταρίες
► Για άλλη μια φορά πρώτο το 10ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
► Στην πρώτη θέση επίσης το 4ο Γυμνάσιο Δράμας
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας 23 Μαΐου στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, η τελετή βράβευσης του προγράμματος ανακύκλωσης του follow green για το σχολικό έτος 2021-2022.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρόγραμμα, το οποίο πραγματοποιήθηκε στα σχολεία του Δήμου Δράμας ουσιαστικά για δεύτερη χρονιά, καθώς τις προηγούμενες χρονιές λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας δεν είχε γίνει.
Αν και το φετινό πρόγραμμα άρχισε και αυτό καθυστερημένα επίσης λόγω των μέτρων της πανδημίας, εντούτοις , μπόρεσε να ξεκινήσει από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι και τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Φέτος έγινε κατορθωτό και στο πρόγραμμα του follow green εντάχθηκαν και σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια) του Δήμου Δράμας εκτός από τα δημοτικά, ενώ όπως υποσχέθηκε στον χαιρετισμό του ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, από τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει προσπάθεια το πρόγραμμα να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο και να ενταχθούν σ’ αυτό και τα Νηπιαγωγεία της επικράτειας του Δήμου.
Τα βραβεία
Να σημειωθεί ότι, για άλλη μια φορά το πρώτο βραβείο πήρε το 10ο Δημοτικό σχ. Δράμας, ενώ τη δεύτερη θέση το 11ο Δημοτικό σχ. Δράμας. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το 6ο Δημοτικό σχ. και στην τέταρτη θέση το Δημοτικό σχ. Ξηροποτάμου.
Επίσης, στην εκδήλωση βραβεύτηκαν και τα Δημοτικά: 2ο – 3ο – 4ο – 7ο – 12ο – 13ο – 15ο – Καλλιφύτου – Μαυροβάτου και Χωριστής.
Από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την πρώτη θέση κατέλαβε το 4ο Γυμνάσιο Δράμας, τη δεύτερη το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας, την τρίτη θέση το 6ο Γυμνάσιο Δράμας και την τέταρτη το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας. Βραβεύτηκε επίσης και το Μουσικό Σχολείο Δράμας.
3.000 κιλά ανακυκλώσιμα υλικά
Χαιρετισμούς στην πολύ όμορφη εκδήλωση απηύθυναν εκπαιδευτικοί όπως ο διευθυντής του 11ου Δημοτικού σχολείου, κ. Πασχαλίδης επισημαίνοντας τη σημαντικότητα του προγράμματος, ώστε τα παιδιά μαθαίνουν για την ανακύκλωση και μάλιστα μεταφέρουν τις γνώσεις αυτές και στις οικογένειές τους.
Επίσης, ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος τόνισε ότι «ξεκινήσαμε δειλά-δειλά το Μάρτιο, όπου συμμετείχαν σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και όπως είπε, «πετύχαμε θεαματικά αποτελέσματα. Και όλα αυτά, χάρη στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και σε όλα τα παιδιά που με μεγάλη όρεξη και μεράκι ανακύκλωσαν». Όπως είπε μάλιστα «μέσα από αυτή τη διαδικασία, συγκεντρώθηκαν περίπου 3.000 ανακυκλώσιμα υλικά».
Στον χαιρετισμό του, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Εφραιμίδης, συνεχάρη εκπαιδευτικούς και μαθητές για τη μεγάλη προσπάθεια που έκαναν, ενώ όπως είπε «4.782 μαθητές από 24 σχολεία, κατάφεραν ιδιαίτερα ικανοποιητικά αποτελέσματα, καθώς συγκέντρωσαν πάνω από 3.000 κιλά σε χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο και μπαταρίες».
Τα παιδιά πολλαπλασιαστές της ανακύκλωσης
Για το πρόγραμμα της ανακύκλωσης, μίλησε στον «Π.Τ.» η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του προγράμματος στο 11ο Δημοτικό σχ. Δράμας, η οποία σημείωσε ότι, «τα παιδιά, και φέτος αλλά και τις προηγούμενες χρονιές, γίνονται πρεσβευτές για το περιβάλλον και την προστασία του. Με το follow green, τον μαραθώνιο ανακύκλωσης, μαζεύαμε υλικό όπως πλαστικό, χαρτί, μπαταρίες και αλουμίνιο. Κάθε εβδομάδα τα παιδιά κοιτούσαν να ανακυκλώνουν όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στο σπίτι τους με αποτέλεσμα να συγκεντρωθεί ένας καλός αριθμό πόντων, ώστε να μας φέρει στη δεύτερη θέση».
Όπως επισημαίνει όμως η κα. Λαφτσίδου, «…για εμάς, για τα παιδιά, αυτό που μάθαμε πάνω απ’ όλα, είναι ότι πρώτα μειώνουμε τον καταναλωτισμό μας ώστε να μην έχουμε και τόσα σκουπίδια, δεύτερο να επαναχρησιμοποιούμε και στην τρίτη κατηγορία έρχεται η ανακύκλωση. Είναι η έσχατη λύση δηλαδή η ανακύκλωση. Αυτό έμαθαν τα παιδιά. Σκεφτείτε ότι τα παιδιά στην τάξη, όταν ήθελαν να πάρουν μια κόλλα ζωγραφικής, έπαιρνα το μισό κομμάτι και το άλλο για την επόμενη φορά».
Ερωτώμενη κατά πόσο τα παιδιά μετέφεραν αυτή τη διαδικασία στο σπίτι, στην οικογένεια, η κα. Λαφτίδου σημειώνει: «Τα παιδιά έγιναν πολλαπλασιαστές. Τα παιδιά στο Δημοτικό, είναι σε μια φάση κατά την οποία, αυτό που μαθαίνουν θέλουν να το πολλαπλασιάσουν και έγιναν στα σπίτια τους δάσκαλοι των γονιών τους. Γιατί, ξέρουμε ότι πολλοί γονείς δεν ανακυκλώνουν. Μάλιστα μείωσαν σημαντικά τα ίδια τον καταναλωτισμό τους χωρίς να παράγουν περισσότερα σκουπίδια».
Επίσης, όπως μας εξηγεί η ίδια, «αν και ανέλαβε το πρόγραμμα η Τετάρτη και η Πέμπτη τάξη, αυτά με τη σειρά του πολλαπλασίασαν τις γνώσεις τους και στις άλλες τάξεις, με το να μεταφέρουν τις γνώσεις τους και στα άλλα παιδιά».
Όπως είπε η ίδια, «πρόκειται ουσιαστικά για μια αέναη διαδικασία. Η ανακύκλωση θα πρέπει να γίνει βίωμα, η καθημερινότητά τους να είναι αυτή και αυτό καταφέραμε με τα παιδιά».
Ερωτώμενη για το ποιες ήταν οι συνήθεις απορίες των παιδιών, μας εξηγεί ότι «αυτό που τους προβληματίζει, είναι ότι δεν έχουμε ένα καθαρό περιβάλλον. Όχι μόνο στο σχολείο, αλλά έξω, για ποιο λόγο δεν έχουμε καθαρό περιβάλλον. Κι εκεί τι να πεις σε ένα παιδί; Ότι δεν έχουν μάθει οι μεγάλοι να το κάνουν; Αυτό ήταν το καίριο ερώτημα των παιδιών».