Δημοπρατείται το έργο
της κατασκευής κυκλικού
κόμβου στην περιοχή της ΣΟΦΤΕΞ
Συνολικός προϋπολογισμός 900.000 ευρώ
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ χρονικό διάστημα, η Π.Ε. Δράμας έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αλλαγής των μεγάλων οδικών κομβικών σημείων περιμετρικά της πόλης. Ο πρώτος κυκλικός κόμβος είναι αυτός στην περιοχή του «Κούρου», που λειτούργησε εδώ και πολλά χρόνια και ενώνει την πόλη της Δράμας με το νότιο περιφερειακό και την εθνική οδό προς Καβάλα.
Ο επόμενος κυκλικός κόμβος που έγινε, είναι αυτός της διασταύρωσης Ξηροποτάμου, που ενώνει το δρόμο προς Προσοτσάνη και Νευροκόπι, όπως και προς τις Σέρρες. Στο δρόμο αυτό, διακινούνται επίσης οχήματα και φορτηγά, τα οποία έρχονται από Βουλγαρία και δεν επιθυμούν να μπουν στην πόλη και μπορούν να φύγουν προς Θεσσαλονίκη ή Καβάλα.
Και οι δύο κυκλικοί κόμβοι, κατήργησαν τους φωτεινούς σηματοδότες και έλυσαν σημαντικά προβλήματα κυκλοφορίας στις περιοχές αυτές.
Οι κυκλικοί κόμβοι σε ζωτικά σημεία κυκλοφορίες, αποτελούν μοναδικές λύσεις, καθώς διευκολύνουν τη συνεχή ροή της κυκλοφορίας των οχημάτων, χωρίς αναμονές στους φωτεινούς σηματοδότες και ενισχύουν την απρόσκοπτη κίνηση, εξαλείφοντας μάλιστα τους παράγοντες ατυχήματος μιας και όποιος βρίσκεται εντός του κυκλικού κόμβου, έχει προτεραιότητα.
Πλέον, η Π.Ε. Δράμας και η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Δράμας, εξέδωσαν τη διακήρυξη του έργου της ανακατασκευής του κόμβου ΣΟΦΤΕΞ και τη μετατροπή του σε κυκλικό. Σήμερα ο κόμβος της ΣΟΦΤΕΞ αποτελεί ένα σημαντικό σημείο στην έξοδο και είσοδο της πόλης προς Θεσσαλονίκη, αλλά και στην είσοδο του νότιου περιφερειακού. Οι φωτεινοί σηματοδότες δυστυχώς έχουν προκαλέσει αρκετά ατυχήματα μέχρι σήμερα και σε κάποια από αυτά μάλιστα έχουν χαθεί ακόμα και ζωές.
Πλέον, είναι ένα ιδιαίτερα ζωτικό σημείο, το οποίο θα αλλάξει τον τρόπο κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο σημείο. Το συνολικό κόστος προϋπολογισμού ανέρχεται στις 900.000 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι, σειρά έχει το έργο της ανακατασκευής του κόμβου στην περιοχή του Μικροχωρίου στο ύψος που τέμνεται ο νότιος περιφερειακός με το δρόμο Δράμας – Μικροχωρίου – Καλαμπακίου.
Γενικά, στόχος της δημιουργίας κυκλικών κόμβων περιμετρικά της πόλης, είναι να καταργηθούν πλήρως οι φωτεινοί σηματοδότες.