Μιλάνε στον «Π.Τ.» μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας
Σαλής: «…είμαστε περήφανοι
που τα τελευταία χρόνια
καταγράφουμε σημαντικές επιτυχίες…»
Νικόλαος-Μάριος Δημητριάδης με 19.400, Κλαύδιος Σαλής με 19.280 και Χαράλαμπος Κανσίζογλου με 18.000 μόρια
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ Λύκεια (ΕΠΑΛ), σε γενικό βαθμό, είναι σχολεία που έχουν μια υποβαθμισμένη έννοια στην κοινή γνώμη, σε σχέση με τα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ). Όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική για τα ΕΠΑΛ της Δράμας.
Όπως ήδη έχουμε παρουσιάσει από αυτές τις σελίδες, στα ΕΠΑΛ της Δράμας γίνεται μια τρομερή δουλειά τα τελευταία χρόνια και μάλιστα, οι απόφοιτοί τους έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Από την προηγούμενη εβδομάδα ακόμα που είχαν ανακοινωθεί οι βαθμολογίες των πανελληνίων εξετάσεων, ο «Πρωινός Τύπος» έχει παρουσιάσει ορισμένους μαθητές που έχουν αριστεύσει. Κάποιοι απ’ αυτούς ανήκουν και στα ΕΠΑΛ.
Στο σημερινό μας σημείωμα, μιλάμε με τρεις μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας, οι οποίοι έχουν πετύχει υψηλές βαθμολογίες και ουσιαστικά μπορούν να εισαχθούν σε σχολές της επιλογής τους.
Πρόκειται για τους μαθητές: Νικόλαο-Μάριο Δημητριάδη, ο οποίος προέρχεται από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Ηλεκτρονικών της ειδικότητας Ηλεκτρονικών και συγκέντρωσε 19.400 μόρια με στόχο να εισαχθεί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στην Αθήνα.
Ο δεύτερος μαθητής είναι ο Κλαύδιος Σαλής, από τον Τομέα Μηχανολόγων και το Τμήμα Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων Κατασκευών, ο οποίος συγκέντρωσε 19.280 μόρια και στοχεύει να δηλώσει και να εισαχθεί στην Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών στις Σέρρες.
Και τρίτος, ο Χαράλαμπος Κανσίζογλου, στο Τμήμα Ηλεκτρονικών με βαθμό 18.000 μόρια με στόχο να εισαχθεί στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης.
Από αριστερά: Νικόλαος-Μάριος Δημητριάδης, Χαράλαμπος Κανσίζογλου, Κλαύδιος Σαλής και ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Αναστάσιος Σαλής.
Δύο δύσκολα χρόνια
Μιλώντας στον «Π.Τ.» και τα τρία παιδιά και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, σημειώνουν ότι ήταν όντως δύο δύσκολες χρονιές με την πανδημία και τα τηλεμαθήματα. Όπως αναφέρουν μάλιστα, τα δύο προηγούμενα χρόνια στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, δεν συμμετείχαν σε προαγωγικές εξετάσεις, ενώ για πολλούς μήνες είχαν χάσει και τα δια ζώσης μαθήματα.
Πιστεύουν ότι αυτή η κατάσταση επηρέασε όντως αρκετούς μαθητές, όμως όπως επισημαίνουν «παρ’ όλα αυτά μπορούσες να το εκμεταλλευτείς αυτό, ώστε να προετοιμαστείς για την Γ΄ Λυκείου και να αρχίσεις νωρίτερα τα μαθήματα».
Σημαντικό είναι επίσης ότι, βοηθήθηκαν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις πριν από τις πανελλήνιες ώστε να εναρμονιστούν με το περιβάλλον των εξετάσεων, επισημαίνοντας πάντα, ότι «ήθελε συστηματικό διάβασμα και να μην αφήνουμε πίσω τα μαθήματα για την τελευταία στιγμή».
Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν και οι τρεις, ότι είχαν σημαντική βοήθεια από τους καθηγητές τους, «που μας βοήθησαν σημαντικά, με μαθήματα ακόμα και τις απογευματινές ώρες αλλά και διαδικτυακά χωρίς να πληρώνονται. Γενικά μας υποστήριξαν ακόμα και με διάφορα άλλα προγράμματα Ευρωπαϊκά που μας βοηθούσαν να μην έχουμε άγχος και να είμαστε καλά προετοιμασμένοι», σημειώνουν.
Διευκρινίζουν πάντως, ότι, «όντως μας επηρέασαν αυτά τα δύο χρόνια, κυρίως στον τρόπο διαβάσματος αλλά με συστηματικό διάβασμα προσαρμοστήκαμε και πολλά παιδιά δεν ξέραμε πως ήταν οι γραπτές εξετάσεις. Οι ενδοσχολικές μας βοήθησαν όντως πάρα πολύ».
Απαντώντας στην ερώτηση για το πώς βλέπουν τα ΕΠΑΛ ως σχολεία, μιας και παρουσιάζεται μια διαφορετική εικόνα γενικότερα στον πολύ κόσμο οι τρεις μαθητές τονίζουν ότι «πρόκειται για μια λανθασμένη εικόνα προς τα έξω και υπάρχουν ορισμένα στερεότυπο ως προς το θεσμό των ΕΠΑΛ».
Όπως πιστεύουν, «τα ΕΠΑΛ δίνουν μια ευκαιρία στους μαθητές, για να κάνουν κάποια μαθήματα περισσότερο της ειδικότητας, ανάλογα με το ποια κατεύθυνση θα επιλέξουν στο Πανεπιστήμιο. Αναφέροντας ένα παράδειγμα, λένε ότι ενώ στο ΓΕΛ θα χρειαζόταν να κάνουν Χημεία που δεν θα χρειαζόταν, εντούτοις στο ΕΠΑΛ κάνουν συγκεκριμένα μαθήματα, τα οποία μάλιστα θα συναντήσουν από το πρώτο έτος της Σχολής.
Τονίζουν μάλιστα, ότι, «από τη Β΄ Λυκείου ακόμα αρχίζουν τα εργαστήρια, ενώ αργότερα στο Πανεπιστήμιο έχουν περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες από τα παιδιά των ΓΕΛ. Γι’ αυτούς που θέλουν να ακολουθήσουν έχουν και ένα πτυχίο ώστε να μπορέσουν να δουλέψουν».
«Έχουμε πολλούς καλούς μαθητές»
Στον «Π.Τ.» μίλησε επίσης και ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ κ. Σαλής, ο οποίος σημειώνει: «Εμείς ως σχολείο περιμέναμε και φέτος να έχουμε επιτυχίες, γιατί γνωρίζαμε ότι στο δυναμικό μας είχαμε πάρα πολύ καλούς μαθητές, οι οποίοι ξεκίνησαν νωρίς το συστηματικό διάβασμα.
Η πανδημία δεν τους επηρέασε τόσο όσο θα πιστεύαμε στην αρχή της χρονιάς, γιατί τα παιδιά προσαρμόστηκαν πολύ γρήγορα και βρήκαν τους δικούς τους ρυθμούς. Το σχολείο όπως κάθε χρόνο βοηθάει όλους τους μαθητές, κάνοντας μαθήματα και τις απογευματινές ώρες όπως μαθηματικά, μαθήματα ειδικότητας και των ηλεκτρονικών και των μηχανολόγων, χωρίς να πληρώνεται κανένας καθηγητής, είτε από το κράτος, είτε από τους γονείς και προσπαθήσαμε να τους περάσουμε στη λογική των εξετάσεων».
Αναφερόμενος στο ότι για δύο χρόνια τα παιδιά δεν είχαν δώσει γραπτές εξετάσεις, σημειώνει: «Δυο χρόνια αυτά τα παιδιά δεν είχαν δώσει εξετάσεις και αυτό ήταν πολύ σημαντικό. Δεν το κατάλαβαν, γιατί ήταν καλά διαβασμένα και πήγαν χωρίς άγχος και με μια πολύ καλή προετοιμασία. Όμως δεν είχαν την εμπειρία πώς είναι να καθίσεις τρεις ώρες μέσα σε μια αίθουσα, να έχεις κάποια θέματα, την πίεση και το άγχος. Αυτό προσπαθήσαμε να το κάνουμε εμείς με κάποια αντίστοιχα μαθήματα προσομοίωσης, λίγο με τον χρόνο με διαγωνίσματα, ώστε να μπουν στο κλίμα.
Σαν σχολείο είμαστε περήφανοι που τα τελευταία χρόνια καταγράφουμε σημαντικές επιτυχίες και κάθε χρόνο στο δυναμικό του σχολείου εντάσσονται μαθητές οι οποίοι επιδιώκουν να μπουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», καταλήγει ο κ. Σαλής.