Εξελίξεις στους οδικούς άξονες της Δράμας προς Καβάλα και Αμφίπολη
Έχουμε ανάδοχο για το πρώτο τμήμα
του Δράμα – Καβάλα και μέχρι τέλος
καλοκαιριού ξεκινούν οι εργασίες
► Δηλώσεις αντιπεριφερειάρχη Γρ. Παπαεμμανουήλ
► Οριστικά τέλος στον αρχικό σχεδιασμό για την ανισόπεδη διάβαση στην ανατολική είσοδο της Δράμας
► Πρόσληψη νομικού συμβούλου για το ΣΔΙΤ στο Δράμα – Αμφίπολη
Του Θανάση Πολυμένη
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ για τις εξελίξεις που υπάρχουν στους δύο οδικούς άξονες που ενδιαφέρουν άμεσα τη Δράμα και τους Δραμινούς, έκανε χθες το πρωί στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ.
Το ένα ζήτημα αφορά την ανάδειξη αναδόχου από τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος για το δρόμο Καβάλας – Δράμας και το τμήμα από Σταυρό έως Αμυγδαλεώνα, καθώς και την πρόσληψη νομικού συμβούλου από το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να συμβάλλει στο έργο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Φορέα (ΣΔΙΤ), για το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης.
Και για τα δύο αυτά θέματα, ο «Πρωινός Τύπος» αναφέρθηκε συνοπτικά στο χθεσινό φύλλο, σημειώνοντας τη σημαντικότητα των εξελίξεων. Για το τμήμα Δράμας – Αμφίπολης, σημαίνει ότι μπήκαμε πλέον στην τελική ευθεία ώστε να προχωρήσει η ΣΔΙΤ για την αναζήτηση ιδιώτη και στην πρώτη δημοπράτηση του έργου, ενώ για τον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας, σημαίνει ότι μέχρι τέλος καλοκαιριού, ο εργολάβος θα έχει εγκατασταθεί και θα δούμε τα πρώτα μηχανήματα να ξεκινούν την κατασκευή του δρόμου.
Άξονας Δράμας – Καβάλας
Αναφερόμενος αρχικά στο ζήτημα του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας ο κ. Παπαεμμανουήλ, εξήγησε ότι ο δρόμος αυτός είναι τμήμα του Διευρωπαϊκού Άξονα Ε-61 και αφορά στο τμήμα από τα φανάρια του Αμυγδαλεώνα μέχρι και το κυκλικό κόμβο στο ξενοδοχείο «Κούρος» στην είσοδο της Δράμας.
«Το όλο έργο έχει αναλάβει να κατασκευάσει η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και γι’ αυτό έχει δεσμευτεί το ποσό των 75 εκατ. ευρώ που αφορά το σύνολο του έργου: απαλλοτριώσεις, μελέτες, κατασκευή», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης και συνέχισε: «Ήδη, έχουμε την ευχάριστη εξέλιξη να έχει δημοπρατηθεί το πρώτο υποτμήμα του έργου από τα φανάρια του Σταυρού στον Αμυγδαλεώνα μέχρι και τις Κρηνίδες που είναι το πιο δύσκολο σημείο του δρόμου σε σχέση με την κυκλοφοριακή κίνηση που υπάρχει ιδιαίτερα του θερινούς μήνες».
Στο σημείο αυτό, ο κ. Παπαεμμανουήλ αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου που αφορούν σε «έναν αυτοκινητόδρομο με δύο κατευθύνσεις με διπλές λωρίδες κυκλοφορίας, στηθαίο στη μέση, χωρίς φανάρια και τέσσερις εξόδους: Δύο στις εξόδους – εισόδους και δύο ενδιάμεσες, ανάμεσα στο Δοξάτο και τον Άγιο Αθανάσιο και μία στην περιοχή του Αρχαιολογικού χώρου Φιλίππων».
Όπως είπε, «το έργο είναι σημαντικό γιατί συνδέει τις δύο πόλεις και μικραίνει τις αποστάσεις, είναι υπερσύγχρονος δρόμος και συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων, καθώς και της μεταφοράς εμπορικών προϊόντων που επιφέρει λιγότερες χρεώσεις».
Ο ίδιος είπε ότι ήταν καθοριστική η συμβολή του περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Μέτιου «ο οποίος στήριξε την προσπάθεια αυτή και όπου χρειάστηκε ξεμπλόκαρε τις διαδικασίες».
Απαντώντας σε ερωτήσεις του «Π.Τ.», αρχικά ξεκαθάρισε ότι τα 75 εκατ. ευρώ αφορούν στην κατασκευή του συνολικού μήκους του δρόμου, ενώ το συγκεκριμένο υποτμήμα είναι περίπου 42 εκατ. ευρώ ενώ σε επικοινωνία με την εταιρεία, έγινε γνωστό ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
Σε επόμενη ερώτηση του «Π.Τ.» για τη σύνδεση του άξονα από το Σταυρό προς τον Άγιο Σύλλα, ο ίδιος έκανε γνωστό ότι «το θέμα αυτό αφορά την Καβάλα. Σε επικοινωνία που έχω με τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, γίνονται προσπάθειες να ξεπεραστούν κάποιες δυσκολίες που υπήρχαν με κάποιες οικολογικές οργανώσεις για κοπές δέντρων κτλ. και αν γίνει και αυτή η σύνδεση θα γλυτώσουμε ακόμα 15 λεπτά της ώρας».
Ερωτώμενος για το αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τα άλλα δύο υποτμήματα από Κρηνίδες έως Άγιο Αθανάσιο και από Άγιο Αθανάσιο έως Δράμας, είπε ότι «η μελέτη είναι έτοιμη, έχουν περάσει οι περιβαλλοντικοί όροι και βρισκόμαστε στο στάδιο των απαλλοτριώσεων γι’ αυτά τα δύο υποτμήματα».
Στο σημείο αυτό διευκρίνισε ότι, «είναι σημαντικό ότι το έργο ξεκινάει από τον Σταυρό, γιατί η Δράμα το ζήτησε, επειδή το μεγαλύτερο πρόβλημα στην κυκλοφοριακή κίνηση παρατηρείται ιδιαίτερα το καλοκαίρι σε εκείνη την περιοχή».
Ανατολική είσοδος της Δράμας
Ρωτήθηκε επίσης ο κ. Παπαεμμανουήλ από τον «Π.Τ.», το πώς εξελίσσεται το θέμα της ανατολικής εισόδου της πόλης, μιας και υπάρχει κάποια σχετική συνάφεια. Ρωτήθηκε αν όντως έχει τελικά εγκαταλειφτεί ολοκληρωτικά το ζήτημα της ανισόπεδης διάβασης στις σιδηροδρομικές γραμμές και πού βρίσκεται σήμερα το θέμα αυτό.
Απαντώντας ο ίδιος, είπε ότι «η ιδέα του ανισόπεδου κόμβου έχει εγκαταλειφθεί. Έχουμε κάνει εισήγηση από τις τεχνικές μας υπηρεσίες για να γίνει κάτι καινούριο εκεί στα φανάρια του Αίμου και λίγο παραπάνω και προς τα εκεί προσανατολιζόμαστε».
Σε ερώτηση αν πρέπει να γίνει νέα μελέτη, απάντησε ότι «ήδη υπάρχει συζήτηση σε προχωρημένο στάδιο των Τεχνικών Υπηρεσιών με την εταιρεία Raycap και στο στάδιο αυτό έχουμε και τη βοήθεια του κ. Κώστα Αποστολίδη».
Οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη
Αναφορικά με τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης, ο κ. Παπαεμμανουήλ ανέφερε ότι υπάρχουν εξελίξεις και σ’ αυτό το θέμα, λέγοντας ότι «αυτό αφορά την κεντρική διοίκηση, το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Ο δικός μας χαρακτήρας είναι παρεμβατικός και διεκδικητικός».
Σημείωσε ότι σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση, «το έργο προχωρά και τις τελευταίες ημέρες έγινε γνωστό ότι αναλαμβάνει νομικός σύμβουλος για τον συντονισμό ενόψει της δημοπράτησης, που θα είναι στο τέλος του καλοκαιριού με αρχές Σεπτεμβρίου και αυτό επιβεβαιώνεται επίσημα».
Ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας αναφέρθηκε σε κάποια χαρακτηριστικά του έργου, τόνισε ότι δεν θα υπάρχουν διόδια και ότι η εταιρεία θα έχει 3 χρόνια για την κατασκευή του έργου και άλλα 27 για την λειτουργία και συντήρησή του.
Όπως είπε, «αυτό το έργο επιτέλους βγάζει τη Δράμα από την απομόνωση. Προβλέπεται η παράκαμψη του Αρκαδικού, της Νέας Αμισού, των Κουδουνίων και της Μαυρολεύκης μέχρι τα όρια του Νομού Δράμας. Εντός του ορίου του Νομού Σερρών παρακάμπτονται το Ροδολίβος, η Πρώτη και η Παλαιοκώμη. Ο άξονας θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και θα μας δώσει τη δυνατότητα για καλύτερη οδική σύνδεση και ασφάλεια στη διαδρομή, ενώ θα τονώσει την οικονομία και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας».
Υδραυλικές μελέτες
Στο μεταξύ, σύμφωνα με σχετικά έγγραφα που δημοσιεύτηκαν χθες το μεσημέρι στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών, ανακοίνωσε την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου, για μελέτες οδοποιίας (προμελέτη), για τα υποτμήματα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη, Μαυρολεύκη – Κουδούνια, Κουδούνια – Νέα Σεβάστεια, Νέα Σεβάστεια – Δράμα). Το έργο αυτό ανατέθηκε στην εταιρεία «ΦΡΑΓΚΟΣ ΑΠ. & ΣΙΑ ΕΕ» με το ποσό των 137.000 ευρώ.
Επίσης για τα ίδια υποτμήματα, το Υπουργείο προχώρησε και στην έγκριση του πρακτικού για Τεχνικό Σύμβουλο για το έργο της αναθεώρησης υδραυλικών μελετών (προμελέτης), προκαταρκτική μελέτη τεχνικών, οριστικής γεωλογικής μελέτης και τροποποίηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) κατά θέσεις στο έργο: «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη» (υποτμήματα Παλαιοκώμη-Μαυρολεύκη, Μαυρολεύκη-Κουδούνια, Κουδούνια-Νέα Σεβάστεια, Νέα Σεβάστεια-Δράμα).
Το έργο αυτό κατακυρώθηκε στην ένωση οικονομικών φορέων: «ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΡΑΚΑΛΗΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ – ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΗΡΙΝΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ» με προσφορά 138.000 ευρώ.