Home > νέα > «Τα παιδιά της Δράμας έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε Πανεπιστήμιο ή αβεβαιότητα» Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος των Φροντιστηρίων Μ.Ε. Δράμας

«Τα παιδιά της Δράμας έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε Πανεπιστήμιο ή αβεβαιότητα» Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος των Φροντιστηρίων Μ.Ε. Δράμας

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος των Φροντιστηρίων Μ.Ε. Δράμας

«Τα παιδιά της Δράμας έχουν

να επιλέξουν ανάμεσα

σε Πανεπιστήμιο ή αβεβαιότητα»

Γ. Γαζάνης: «Τα νέα παιδιά, είναι εθισμένα στο διαδίκτυο, έχουν μάθει να τα κάνουν όλα γρήγορα και δεν έχουν την υπομονή, να διαβάσουν ένα βιβλίο» – «Τα βιβλία και η ύλη των εξετάσεων θα πρέπει να αλλάξουν»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟΣΟ με τα περσινά, όσο και με τα φετινά αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων και τις βάσεις για την εισαγωγή των αποφοίτων Λυκείων της χώρας που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη, οφείλουμε όλοι μας να προβληματιστούμε. Και ο προβληματισμός αυτός, οφείλει να είναι τόσο επί γενικών θεμάτων, αλλά ακόμα και επί ειδικών θεμάτων.

Δυστυχώς, απ’ ότι φαίνεται όμως, για άλλη μια φορά, οι προβληματισμοί αυτοί παραμένουν σε θεωρητικό επίπεδο και πρακτικά δεν φαίνεται να δίνονται λύσεις. Τι μπορεί να φταίει για τα ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά εισαγωγής στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Είναι αποτέλεσμα των σχεδόν τριών χρόνων της πανδημίας; Είναι αποτέλεσμα για ατελέσφορη και άκαρπη πολιτική επί της Παιδείας που ακολουθεί το αρμόδιο Υπουργείο; Τι φταίει για τις ιδιαίτερα χαμηλές βάσεις; Τι φταίει που εισάγονται σε Σχολές μαθητές κάτω από τη βάση;

Σίγουρα, οι απαντήσεις δεν μπορεί να είναι μεμονωμένες, δεν μπορεί να είναι βιαστικές, δεν μπορεί να δίνονται στο πλαίσιο μικροπολιτικών και μικροκομματικών πρακτικών.

Μετατόπιση πεδίου

Για όλα αυτά τα θέματα, ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε με τον πρόεδρο του Συλλόγου Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας κ. Γιάννη Γαζάνη, ο οποίος στην πρώτη του κιόλας κουβέντα, παραδέχεται πως «ήταν αναμενόμενο» και τονίζει: «Είχαμε πτώση στο πρώτο πεδίο που είναι οι Ανθρωπιστικές Σχολές, όπως και στο τρίτο επίπεδο τις Ιατρικές Σχολές».

Όπως μας λέει, «η πτώση οφείλεται περισσότερο στις επιδόσεις των παιδιών σε πρώτη φάση και σε δεύτερη, ότι συγκριτικά ήταν λιγότεροι οι υποψήφιοι σ’ αυτά τα δύο πεδία σε σχέση με τις άλλες χρονιές. Υπάρχει μία μετατόπιση τα τελευταία χρόνια από τους υποψηφίους προς το τέταρτο πεδίο, το πεδίο των Οικονομικών. Αυτός ήταν ο λόγος που εκεί είχαμε άνοδο των βάσεων, παρ’ όλο που τα  Μαθηματικά τους δυσκόλεψαν».

Ερωτώμενος για ποιο λόγο συμβαίνει αυτή η μετατόπιση προς το πεδίο των Οικονομικών, ο κ. Γαζάνης απαντά ότι «είναι ίσως το πιο εύκολο πεδίο. Υπάρχουν Σχολές που μπορούν να τις περάσουν όλα τα παιδιά από όλα τα πεδία, όπως για παράδειγμα Ακαδημίες (Παιδαγωγικό, Νηπιαγωγών, Γυμναστική,  Αστυνομίες κτλ.), επιλέγουν τον πιο εύκολο δρόμο».

Συνεχίζοντας ο ίδιος σημειώνει ότι «ένας δεύτερος λόγος είναι το φόβητρο των δύσκολων μαθημάτων. Των μαθημάτων δηλαδή που χρειάζονται γνώσεις από μικρότερες τάξεις, όπως τα Μαθηματικά και οι Φυσικοχημείες. Πηγαίνοντας βέβαια ένα παιδί στο τέταρτο πεδίο, δεν αποφεύγει τα Μαθηματικά, αλλά αποφεύγει τη Φυσική και τη Χημεία και την αντικαθιστά με Προγραμματισμό και Οικονομία, που είναι μαθήματα που δεν τα διδάσκονται τα παιδιά σε μικρότερες τάξεις και άρα δεν κουβαλάνε κενά».

Η επιρροή της πανδημίας

Διευκρινίζει ακόμα ότι, «τα παιδιά αυτά που έδωσαν πανελλήνιες, δεν είχαν δώσει εξετάσεις για δύο χρόνια. Δηλαδή, οι προηγούμενες εξετάσεις τους ήταν στην Γ΄ Γυμνασίου και δεν είχαν την εμπειρία αυτή».

Ερωτώμενος αν όντως αυτό έπαιξε ιδιαίτερο ρόλο, απαντάει θετικά: «Βεβαίως και το γεγονός ότι δεν είχαν επίσημες εξετάσεις, αλλά και το γεγονός ότι το άνοιγμα και το κλείσιμο σχολείων, επηρέασε πάρα πολύ».

Πανεπιστήμιο ή αβεβαιότητα η διέξοδος για τη Δράμα

Όσον αφορά την εικόνα για το Νομό Δράμας, του αναφέρουμε ότι οι μαθητές των ΓΕΛ είχαν επιτυχία κατά 71% και από τα ΕΠΑΛ 20% ο κ. Γαζάνης σημειώνει ότι «γενικά σε πανελλαδικό επίπεδο είμαστε πολύ καλά. Το έχουμε ξαναπεί και άλλη φορά ότι, η Δράμα πάντα έχει υψηλό ποσοστό επιτυχιών στις πανελλήνιες. Αυτό οφείλεται στην πολύ καλή δουλειά που γίνεται από όλους τους συναδέλφους, τόσο στα φροντιστήρια αλλά και στα σχολεία και γιατί είναι μια πόλη που δεν έχει άλλες διεξόδους. Δεν είμαστε για παράδειγμα σε μια πόλη για να έχουν τα παιδιά να ασχοληθούν με κάτι. Δυστυχώς για τα παιδιά της Δράμας οι επιλογές είναι ή Πανεπιστήμιο ή αβεβαιότητας».

Στη διαπίστωσή μας ότι αυτό συμβαίνει και σε άλλες επαρχιακές πόλεις όπως η Δράμα, απαντάει θετικά, «βεβαίως και είναι κάτι που παίζει σημαντικό ρόλο. Όμως και γενικότερα της νοοτροπίας που υπάρχει για το πού καθοδηγούμε τα παιδιά μας να πάνε».

Μια νέα Γ΄ Λυκείου

Αναφερόμενος στους συντελεστές βαρύτητας, μας λέει ότι «έχουν παίξει το δικό τους ρόλο. Και η αλλαγή με την ελάχιστη βάση εισαγωγής έχει αλλάξει επίσης όλο το σύστημα».

Όσο για το γεγονός ότι ανακοινώθηκαν νωρίς τα αποτελέσματα, ο κ. Γαζάνης σημειώνει ότι αυτό είναι θετικό, «καθώς κατά κάποιο τρόπο είναι σαν να λέμε ότι τελειώσαμε με την περσινή Γ΄  Λυκείου και από Δευτέρα ξεκινάμε με την νέα Γ΄ Λυκείου».

 

Αλλαγές στα βιβλία και την ύλη των εξετάσεων

Στην ερώτηση αν κατά την άποψή του θα υπάρξουν νέα μέτρα από το Υπ. Παιδείας, ο κ. Γαζάνης λέει: «Πιστεύουμε ότι θα αλλάξουν τα βιβλία, να αλλάξει η ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων στα επόμενα χρόνια. Για φέτος δεν θα γίνει – για τις εξετάσεις του 2023 δηλαδή – αλλά ίσως γίνει του χρόνου –για το 2024. Τα βιβλία πρέπει να αλλάξουν. Προσωπικά θα ήθελα αυτοί που νομοθετούν και παίρνουν τις αποφάσεις για την ύλη και η ύλη στην οποία διαγωνίζονται τα παιδιά, να είναι λίγο πιο κοντά στην εκπαίδευση για να μπορούν να καταλάβουν το πόσο είναι εφικτά αυτά που ζητάνε ή όχι. Το λέω αυτό, γιατί το επίπεδο από σε χρόνο σε χρόνο πέφτει. Σκεφτείτε ότι μιλάμε για τα παιδιά που έχουν μεγαλώσει με ένα κινητό τηλέφωνο στο χέρι, οπότε καταλαβαίνετε ότι χάνεται πάρα πολύς χρόνος εκεί. Αυτά τα παιδιά επειδή είναι εθισμένα στο διαδίκτυο, έχουν μάθει να τα κάνουν όλα γρήγορα, οπότε δεν έχουν την υπομονή και το κουράγιο να κάτσουν να διαβάσουν ένα βιβλίο».