Στη Δράμα ο Νίκος Λυγερός ο οποίος
μίλησε για την συμβολή του Αϊνστάιν
και του Καραθεοδωρή στις επιστήμες
► Ονομασία οδών σε Καραθεοδωρή και Αϊνστάιν στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Τάξεις Νικηφόρου
► Βραβεύτηκε ο Δραμινός μαθητής Πρόδρομος Φωτιάδης που έχει κατακτήσει μετάλλια σε Μαθηματικές Βαλκανιάδες και Ολυμπιάδες
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ βρέθηκε το περασμένο Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου, ο κ. Νίκος Λυγερός, μαθηματικός, συγγραφέας, ποιητής, ζωγράφος, σκηνοθέτης και στρατηγικός αναλυτής. Είναι ένας πολυπράγμονας επιστήμονας, διακεκριμένος στην επικοινωνία που έχει με τα παιδιά, ειδικευόμενος στην καθοδήγηση, την συμβουλευτική αγωγή και τον επαγγελματικό προσανατολισμό μαθητών και γονιών και έχει συνεργαστεί με πολλά σχολεία στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Είναι στρατηγικός σύμβουλος, ερευνητής του Πανεπιστημίου της Λυών, επισκέπτης καθηγητής στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου διδάσκει Θεωρία Παιγνίων και Νευροεπιστήμες, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Παιδαγωγικό Τμήμα) όπου διδάσκει Θεωρία Ομάδων και Σημασιολογία και ειδικός σύμβουλος σε σχολές σωμάτων ασφαλείας κ.α.
Ο κ. Λυγερός, βρέθηκε στη Δράμα προκειμένου να απευθύνει ομιλία με κεντρικό τίτλο: «Η Συμβολή του Αϊνστάιν και του Καραθεοδωρή στις επιστήμες» στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Νικηφόρου, καλεσμένος του Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Δράμας «Ο Πήγασος», σε συνεργασία με το Δήμο Παρανεστίου και το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Νικηφόρου. Πριν από την ομιλία του, ο κ. Λυγερός ξεναγήθηκε στο χώρο επίδειξης πειραμάτων του υπαίθριου Εργαστηρίου Φυσικής στο Γυμνάσιο Νικηφόρου, ενώ στη συνέχεια έκανε τα αποκαλυπτήρια οδών γύρω από το Γυμνάσιο σε Καραθεοδωρή και Αϊνστάιν.
Στη συνέχεια ο κ. Λυγερός βράβευσε τον μαθητή της Γ΄ Λυκείου φέτος, Πρόδρομο Φωτιάδη, παραδίδοντάς του ένα σύγχρονο τηλεσκόπιο, προκειμένου να μπορεί να πειραματίζεται με τον νυχτερινό ουρανό.
Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε αρχικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Δράμας «Ο Πήγασος» κ. Δογραματζίδης, ο οποίος σημείωσε ότι «από καιρό σκεφτόντουσαν να καλέσουν τον κ. Λυγερό, ο οποίος ανταποκρίθηκε και βρέθηκε στο Νικηφόρο».
Αναφερόμενος στην ονομασία των οδών γύρω από το εν λόγω σχολείο, ο ίδιος είπε: «Ξεκινάμε για νέα συνεργασία με το Μουσείο Καραθεοδωρή, του οποίου ο κ. Λυγερός είναι επιστημονικός σύμβουλος και με την ονομασία των δύο δρόμων σε Καραθεοδωρή και Αϊνστάιν, θέλουμε να αναδείξουμε τη συνεργασία των δύο».
Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Λυγερός, αναφέρθηκε αρχικά στο σημαντικό θέμα της ονομασίας των οδών γύρω από το σχολείο με τα ονόματα των Καραθεοδωρή και Αϊνστάιν, λέγοντας: «Το σημαντικό είναι το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε ένα σχολείο, το οποίο διαθέτει ένα τηλεσκόπιο το οποίο είναι χρήσιμο και για την απόδειξη της ορθολογικής προσέγγισης του Αϊνστάιν για τη Θεωρία της Σχετικότητας. Ο Αϊνστάιν και ο Καραθεοδωρής συνεργάστηκαν σ’ αυτό το πλαίσιο, ειδικά για τεχνικά προβλήματα στα μαθηματικά και στη συνέχεια για την ανάλυση, ενώ είχαν μια φιλική σχέση μεγάλης εκτίμησης».
Όπως είπε μάλιστα, «θεωρήσαμε ότι με το να βάλουμε και τους δύο μαζί σε δύο δρόμους στο σχολείο, ήταν μια πετυχημένη σκέψη και αυτό αναδείχθηκε από το ίδιο το σχολείο και τον κ. Δογραματζίδη. Όσον αφορά τους δύο αυτούς ανθρώπους, η συμβολή τους για τα μαθηματικά και τη φυσική έχει τεράστια σημασία και νομίζω ότι μπορούν να αποτελέσουν και μοντέλα για τα παιδιά».
Σε αναφορά μας για τη βράβευση του μαθητή Πρόδρομου Φωτιάδη, ο οποίος έχει κατακτήσει μετάλλια σε Μαθηματικές Ολυμπιάδες, ο κ. Λυγερός τονίζει: «Είναι πολύ σημαντικό. Πρώτα απ’ όλα είναι μικρός (σ.σ. σε ηλικία), που αποδεικνύει ότι υπάρχει μια συνέχεια. Εγώ χαίρομαι και τους καθηγητές του που τον βοήθησαν, τον υποστήριξαν, γιατί είναι δύσκολες και η Βαλκανιάδα και η Ολυμπιάδα, γιατί κατάφερε επίσης να πάρει και μια μεγάλη διάκριση και στην Αστρονομία. Είναι σημαντικό να συνεχίσουν να βοηθούν τον Πρόδρομο. Άνθρωποι σαν τον κ. Δογραματζίδη, ενισχύουν το όλο πλαίσιο και θεωρούν ότι δεν πρέπει να μείνουν μόνο στο σχολείο και αυτό είναι μια ανάδειξη και της αξίας του ανθρώπου. Το ότι ένας νέος άνθρωπος συνεχίζει το έργο μεγάλων ανθρώπων, είναι σημαντικό».
Σε ερώτηση του «Π.Τ.» για το κατά πόσο στο ελληνικό σχολείο είναι εύκολο σε παιδιά να προχωρήσουν και να πάνε μπροστά, ο κ. Λυγερός σημειώνει: «Είναι δύσκολο. Είναι δύσκολο και δεν οφείλεται στο σχολείο, οφείλεται στην απουσία καθηγητών που μπορούν να δουν εκτός σχολείου. Δηλαδή, θα πρέπει να είμαστε συνεχώς μέσα στην ύλη. Άνθρωποι σαν τον Πρόδρομο Φωτιάδη, δεν τους επαρκεί η ύλη, ούτε χρονικά ούτε χωρικά. Όπως λέω, δεν πρέπει να τα περιμένουμε όλα από την πολιτεία και το σχολείο, αλλά πρέπει να έχουμε καθηγητές που έχουν την τάση να είναι δάσκαλοι, απέναντι στους μαθητές, αλλά και τους φοιτητές. Εγώ υπενθυμίζω ότι, ο Καραθεοδωρής πήγε στο Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν, όχι επειδή ήταν μεγάλο Πανεπιστήμιο, αλλά πήγε επειδή εκεί υπήρχε ο Μινκόφσκι, ο Κλάιν και ο Χίλμπερτ. Πήγε επειδή ήταν δάσκαλοι. Να πούμε τέλος ότι σήμερα το Γκέτινγκεν έχει πάνω από 40 Νόμπελ, που σημαίνει μάλλον ότι βοήθησαν αυτοί οι δάσκαλοι».