Μετά από ερώτηση της «Ελληνικής Λύσης»
Με ήξεις – αφήξεις απαντάει
ο ΟΣΕ για τα δρομολόγια στη
γραμμή Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως
Απαντήσεις από Υπ. Μεταφορών και ΟΣΕ για τους λόγους που καταργήθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως
ΣΤΙΣ 13 Σεπτεμβρίου, ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης κ. Χήτας της «Ελληνικής Λύσης», είχε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή και προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, ζητώντας να γίνουν γνωστοί, οι λόγοι για τους οποίους καταργήθηκε στο σιδηροδρομικό δρομολόγιο στη γραμμή Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως.
Ο τίτλος της ερώτησης ήταν: [Με την αναδιάρθρωση των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επήλθε και η κατάργηση της γραμμής Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως».
Όπως αναφερόταν στην ερώτηση, «από την 15η Μαΐου με ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έθεσε σε εφαρμογή το αναδιαρθρωμένο πρόγραμμα δρομολογίων, με αποτέλεσμα να ενταθεί έτι περαιτέρω η σιδηροδρομική απομόνωση της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η Δράμα απώλεσε τη σιδηροδρομική Εγνατία με σταθμό την πόλη και διαγράφηκε ουσιαστικά από τον χάρτη των σιδηροδρομικών δικτύων.
Η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει μεταξύ των άλλων, «…Η διαδρομή Δράμα – Αλεξανδρούπολη καταργείται, ενώ προστίθενται νέες συνθέσεις μεταξύ Δράμας, Ξάνθης, Κομοτηνής και Αλεξανδρουπόλεως».
Ουσιαστικά, το ενιαίο δρομολόγιο Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως δεν υφίσταται. Η συγκεκριμένη διαδρομή τα τελευταία έτη, λόγω της εγκαταλείψεως του σιδηροδρομικού δικτύου της Θράκης, πραγματοποιείται κατά το ήμισυ με λεωφορεία. Έστω όμως και κατ’ αυτόν τον τρόπο υπήρχε ενιαίο επιβατικό δρομολόγιο Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρουπόλεως, το οποίο όμως βάση της ανωτέρω αναδιαρθρώσεως δεν υφίσταται πλέον.
Με τα σημερινά δρομολόγια, ο υποψήφιος επιβάτης μετακινείται με δρομολόγιο λεωφορείου από Κομοτηνή έως Δράμα από την οποία όμως το μοναδικό δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη είναι στις 06:15, το οποίο δεν το προλαβαίνει, με αποτέλεσμα, αν επιλέξει τη διαδρομή λεωφορείο και τρένο, να χρειάζεται δύο ημέρες για να φθάσει στη Θεσσαλονίκη. Η ανωτέρα αναδιάρθρωση προκάλεσε αντιδράσεις στη Θράκη και τη Δράμα.]
Ερωτούνταν τέλος ο υπουργός, για το τι προτίθεται να πράξει περί της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής συνδέσεως Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως, αλλά και τι προτίθεται να πράξει για την επαναφορά των καταργημένων τοπικών δρομολογίων του Σαββατοκύριακου της διαδρομής Σερρών – Θεσσαλονίκης, λόγω και της τουριστικής περιόδου για τη λίμνη Κερκίνη, Άνω Πορόια κλπ.
Απαντήσεις
Στις 22 Σεπτεμβρίου, απαντώντας ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών κ. Γ. Πατσιαβός, στην οποία επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι: «… λαμβάνοντας υπόψη τα αιτήματα πολιτών, φορέων της περιοχής καθώς και των στοιχείων τεκμηρίωσης κάθε υπηρεσίας της υφιστάμενης δρομολογιακής πολιτικής, δύναται να επικουρήσει την επανεξέταση των δρομολογίων με στόχο την βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών, στην επόμενη αναθεώρηση της δρομολογιακής πολιτικής, σύμφωνα με τους μηχανισμούς που προβλέπονται στη σχετική Σύμβαση ΥΔΥ.]
Επίσης, στις 20 Σεπτεμβρίου, απάντηση έδωσε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ κ. Σπ. Πατέρας αρχικά επισημαίνει ότι, «σε ό,τι αφορά τη συχνότητα των δρομολογίων, τις υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, τη διαχείριση του τροχαίου υλικού και την τιμολογιακή πολιτική ανήκει στη Σιδηροδρομική Επιχείρηση (Hellenic Train)».
Επισημαίνεται ακόμα, ότι «κατά τη σύνταξη των δρομολογίων που τέθηκαν σε εφαρμογή την 15.05.2022, λήφθηκαν υπόψη αιτήματα» της παραπάνω Hellenic Train , η οποία «με έγγραφό της στις 27.04.2022» ζήτησε την χάραξη 1 ζεύγους τακτικών δρομολογίων (1632, 1631) στο Τμήμα Θεσσαλονίκη – Δράμα και 2 ζευγών τακτικών δρομολογίων (1671, 1672, 1675, 676) για την σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Ξάνθης – Αλεξανδρούπολης. Ακόμα ζήτησε την χάραξη 2 ζευγών περιοδικών αμαξοστοιχιών (3673, 3674, 3677, 3678) στη διαδρομή Αλεξανδρούπολης – Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης».
Σε άλλο σημείο της ίδιας απάντησης του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, αναφέρεται ότι «με νεότερο έγγραφό της στις 11.05.2022, γνωστοποίηση την αναστολής της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών που αναφέρθηκαν (εκτός των αμακ/χιών 1631, 1632) και την υποκατάστασή τους με λεωφορεία με μέριμνά της ως εξής: Οι αμαξ/χίες 1671/1672 θα υποκαθίστανται καθημερινά και οι 1675/1676 θα υποκαθίστανται από Δευτέρα έως Παρασκευή. Επίσης, οι αμαξ/χίες 3673/3674 υα υποκαθίστανται καθημερινά και οι 3677/3678 θα υποκαθίστανται από Δευτέρα έως Παρασκευή».
Όπως αναφέρεται τέλος στην ίδια έγγραφη απάντηση, «ο ΟΣΕ, μόλις λάβει το αντίστοιχο αίτημα επανέναρξης της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών των αναφερόμενων δρομολογίων, θα φροντίσει για την άμεση εφαρμογή και την εξασφάλιση των αναγκαίων συνθηκών για την κυκλοφορία τους».