Δηλώσεις του προέδρου του Επιμελητηρίου Δράμας στον «Π.Τ.»
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή
με τους απατεώνες που παίρνουν
χρήματα από επιχειρηματίες της Δράμας
Στ. Γεωργιάδης: Δεν δίνουμε πουθενά και για κανέναν λόγο τραπεζικούς κωδικούς
Του Θανάση Πολυμένη
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ με τις διαδικτυακές και τηλεφωνικές απάτες το τελευταίο χρονικό διάστημα, βρίσκεται και πάλι σε έξαρση. Δεν είναι λίγοι οι συμπολίτες μας εκείνοι, οι οποίοι είτε διαβάζοντας κάποιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), είτε μέσω SMS στο κινητό τους τηλέφωνο, είτε μετά από σχετική τηλεφωνική επικοινωνία, ξεγελάστηκαν και έδωσαν τους τραπεζικούς κωδικούς τους, με αποτέλεσμα να χάσουν αρκετά χρήματα.
Και δεν είναι μόνο απλοί πολίτες, αλλά και επιχειρηματίες της περιοχής, καταστηματάρχες, έμποροι και σε όλους τους κλάδους καταστημάτων.
Για το λόγο αυτό, για άλλη μια φορά, το Επιμελητήριο Δράμας, εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία προειδοποιεί τους επιχειρηματίες, καταστηματάρχες και εμπόρους μέλη του, ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχουν λάβει χώρα προσπάθειες εξαπάτησης από επιτήδειους απατεώνες.
Αυτοί, οποίοι επικοινωνούν με ανυποψίαστους πολίτες και επιχειρήσεις, είτε τηλεφωνικά από άγνωστους αριθμούς, είτε μέσω e-mails, είτε με SMS, προφασιζόμενοι ως αιτία επικοινωνίας την έγκριση διαφόρων επιδομάτων και χρηματοδοτήσεων όπως: το Power Pass ή το Fuel Pass ή την φορολοταρία ή την επιστροφή φόρου, κ.λπ..
Μάλιστα ισχυρίζονται, ότι είναι λογιστές ή υπάλληλοι/εκπρόσωποι της Εφορίας, του gov.gr, του ΔΕΔΔΗΕ, του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ, του ΟΑΕΔ, κ.λπ. και ζητούν διάφορα στοιχεία που σχετίζονται με τραπεζικούς λογαριασμούς.
Όπως επισημαίνει η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου, «θα πρέπει να είστε εξαιρετικά καχύποπτοι και να μην αποκαλύπτετε ποτέ τους κωδικούς σας στο e-Banking/Eurobank Mobile App, ή τα στοιχεία της κάρτας σας, ή τυχόν κωδικούς μίας χρήσης (OTP)».
Γεωργιάδης: Δεν δίνουμε ποτέ κωδικούς
Ο «Πρωινός Τύπος», επικοινώνησε και μίλησε για το θέμα αυτό με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανο Γεωργιάδη, ο οποίος αναφερόμενος στο ζήτημα, επισημαίνει «είναι αρκετοί οι επιχειρηματίες στη Δράμα έχουν πέσει θύματα απάτης. Και δεν είναι ένας. Πρόκειται κυρίως για μικρούς επιχειρηματίες εμπόρους, από τους οποίους κατάφεραν να υποκλέψουν τους κωδικούς και τους έχουν αφαιρέσει χρήματα από λογαριασμούς».
Ερωτώμενος αν το Επιμελητήριο μπορεί να κάνει κάτι γι’ αυτό, ο κ. Γεωργιάδης σημειώνει: «Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να το επισημαίνουμε καθημερινά προς τα μέλη μας, όπως κάνουν όλοι. Ότι δηλαδή δεν δίνουμε στοιχεία μας τηλεφωνικά, δεν απαντάμε σε emails, ούτε και δίνουμε ποτέ τους κωδικούς μας. Καμιά τράπεζα ή οργανισμός δεν ζητάει κωδικούς, ούτε μέσω emails, ούτε τηλεφωνικά».
Όπως ιδιαίτερα τονίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας, «υπάρχει και το ζήτημα της πλαστοπροσωπίας. Τηλεφωνούν και επικαλούνται ότι είναι υπάλληλοι του ΔΕΔΗΕ, από το gov.gr, για το power pass και από αλλού. Και οι απάτες αυτές, συμβαίνουν συνήθως όταν υπάρχει από τη μεριά της πολιτείας χρηματοδότηση και διάφορα επιδόματα. Αυτό εκμεταλλεύονται λέγοντας ότι είναι από κάποιο οργανισμό ή υπηρεσία και ζητούν τα στοιχεία των λογαριασμών τους».
Χαρακτηριστικό είναι ακόμα το γεγονός ότι, «έχουμε φαινόμενα όπου επικαλούνται ότι έχουν επιστροφή χρημάτων και τους ζητούσαν τον κωδικό της κάρτα τους. Σε κάποιους άλλους είπαν ότι θα κάνουν τη διαδικασία πληρωμής, μίλησαν τηλεφωνικά και ζήτησαν κωδικούς και έτσι έχασαν χρήματα».
Όπως τονίζει ο κ. Γεωργιάδης, «εκμεταλλεύονται ότι ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει πώς να προφυλαχτεί. Οι τράπεζες θα πρέπει να αναπτύξουν ίσως περισσότερα εργαλεία προστασίας. Και η αλήθεια είναι ότι δεν είναι εύκολο να προφυλαχτείς, ούτε είναι ο καθένας ειδήμονας να δώσει λύση. Το σίγουρο είναι όμως τα αυτονόητα, που σημαίνει ότι δεν δίνουμε ποτέ και σε κανέναν και για οποιοδήποτε λόγο, κωδικούς. Δεν απαντάμε σε άγνωστα emails».
Χαρακτηριστικές είναι οι απάτες εκείνες, κατά τις οποίες τηλεφωνούν και λένε ότι έχουν να επιστραφούν χρήματα, είτε με επιδόματα είτε από λογαριασμούς ΔΕΗ κτλ. και ζητούν κωδικούς. «Το πρόβλημα είναι ότι, αυτό γίνεται οικειοθελώς, ότι τους κωδικούς τους δίνουν μόνοι τους και άρα δεν μπορεί να γίνει τίποτα γι’ αυτό. Και εδώ βρίσκεται το μεγάλο πρόβλημα».