Home > Πρώτο Θέμα > Αναγκαιότητα να λειτουργήσει το τουριστικό τρένο μεταξύ Δράμας-Παρανεστίου και Ξάνθης-Τσέπελης: «Μπορούμε να αναδείξουμε τον πλούτο της περιοχής μας…»

Αναγκαιότητα να λειτουργήσει το τουριστικό τρένο μεταξύ Δράμας-Παρανεστίου και Ξάνθης-Τσέπελης: «Μπορούμε να αναδείξουμε τον πλούτο της περιοχής μας…»

Δηλώσεις του δημάρχου Ξάνθης σε μέσα ενημέρωσης της Δράμας

Αναγκαιότητα να λειτουργήσει

το τουριστικό τρένο μεταξύ

Δράμας-Παρανεστίου και Ξάνθης

Τσέπελης: «Μπορούμε να αναδείξουμε τον πλούτο της περιοχής μας…»

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟΝ αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Παπαεμμανουήλ, επισκέφτηκε το πρωί της Τετάρτης 2 Νοεμβρίου, ο δήμαρχος Ξάνθης κ. Τσέπελης, συνοδευόμενος από δύο αντιδημάρχους του.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους, οι δύο αιρετοί είχαν εκτενείς συζητήσεις για θέματα κοινού ενδιαφέροντος, όπως είναι το ζήτημα του τουρισμού και της επισκεψιμότητας στην περιοχή καθώς και του ζητήματος των απορριμμάτων, καθώς ο κ. Τσέπελης είναι και πρόεδρος της ΔΙΑΑΜΑΘ. (Σημείωμα για το θέμα των απορριμμάτων σε άλλη σελίδα της εφημερίδας σήμερα).

Όσο αφορά το θέμα του τουρισμού και της επισκεψιμότητας των περιοχών Δράμας και Ξάνθης, υπήρξε μια ιδιαίτερη συζήτηση μεταξύ των δύο, καθώς πρόκειται για ένα ζήτημα  που αφορά όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ.

Μιλώντας στο τοπικά μέσα ενημέρωσης της Δράμας, ο δήμαρχος Ξάνθης κ. Τσέπελης αναφέρθηκε διεξοδικά στο ζήτημα του τουρισμού, επισημαίνοντας αρχικά ότι «με μπροστάρη την Περιφέρεια μπορούν να γίνουν εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, από όλους τους Δήμους υπό την αιγίδα της Περιφέρειας».

Όπως τόνισε μάλιστα, «μπορούμε να αναδείξουμε τον πλούτο της περιοχής μας, είτε σε επίπεδο παραγωγής, είτε σε τουριστικό επίπεδο. Θεωρώ ότι, είτε χειμώνα είτε καλοκαίρι, οι επισκέπτες έχουν δυνατότητες επιλογής και θα μπορούσε να έχουμε ένα καλό οικονομικό αποτέλεσμα μέσω των επιχειρήσεων».

Το τουριστικό τρένο Δράμας – Ξάνθης

Ιδιαίτερη αναφορά στο τουριστικό τρένο που θα συνδέει τη Δράμα με την Ξάνθη μέσω Παρανεστίου, έκανε ο κ. Τσέπελης, μετά από ερώτηση που δέχθηκε σχετικά με το ζήτημα αυτό.

Όπως είναι γνωστό και όπως αρκετά δημοσιεύματα από τις αρχές του 2022 έχει αναδείξει ο «Πρωινός Τύπος», με πρωτοβουλία του κ. Τσέπελη, είχε ξεκινήσει μια προσπάθεια ώστε να ξεκινήσουν δρομολόγια ενός τουριστικού τρένου, που θα ξεκινάει από τη Δράμα, με ενδιάμεσο σταθμό το Παρανέστι και τα Στενά του Νέστου και άλλα σημεία, θα φτάνει στην Ξάνθη και θα επιστρέφει στη Δράμα. Προς το παρόν, το ζήτημα αυτό φαίνεται ότι πηγαίνει πίσω, καθώς δεν φαίνεται να δίνει το πράσινο φως από την πλευρά του ο ΟΣΕ, αλλά ούτε και κάποια άλλη εταιρεία που διαχειρίζεται τα δρομολόγια αυτά.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε μάλιστα εδώ, μια απάντηση που έδωσε η εταιρεία Hellenic Train που διαχειρίζεται τα δρομολόγια σε ερώτηση που έγινε στη Βουλή (δημοσιεύθηκε στον «Π.Τ.» την περασμένη εβδομάδα), ότι θα μπορούσε να υπάρξει ένα τουριστικό δρομολόγιο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης, με την επισήμανση όμως, ότι, «μόνο όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν»

Στις δηλώσεις του πάντως, ο δήμαρχος Ξάνθης κ. Τσέπελης φάνηκε αρκετά αισιόδοξος, επισημαίνοντας ότι «υπάρχει μια συνεννόηση και μια συνεργασία με τους τρεις Δήμους της Δράμας, της Ξάνθης και του Παρανεστίου. Προφανέστατα περιμένουμε απαντήσεις και από τον ΟΣΕ για να συνεργαστούμε με την Περιφέρεια ΑΜΘ».

Όπως εξήγησε έγιναν δύο προτάσεις:  «Η μία πρόταση είναι να πάρουμε δύο μηχανές ντίζελ και έξι βαγόνια για να έχουμε ένα χαμηλό κόστος επισκεψιμότητας από τα παιδιά – μαθητές και άλλους επισκέπτες για να μπορούμε πραγματικά να παντρέψουμε το κόστος λειτουργίας και την περίοδο από 1 Μαΐου έως τέλη Σεπτεμβρίου ή Οκτωβρίου να λειτουργεί η γραμμή αυτή και ιδιαίτερα την περίοδο με τις εκπαιδευτικές εκδρομές το καλοκαίρι με τους μαθητές».

Η άλλη πρόταση περιλαμβάνει κάποια παλιά ατμομηχανή, στην οποία θα μπορεί να συνδεθεί η ανακαινισμένη εστιάμαξα το Orient Express, «ώστε να υπάρχει μια ιδιαίτερη αίγλη και θα μπορεί να απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερο κοινό που θα έχει και την ανάλογη οικονομική δυνατότητα, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει. Θα γίνει μια οικονομική μελέτη που θα αναδεικνύει τη βιωσιμότητα της γραμμής αυτής».

Τόνισε μάλιστα ιδιαίτερα εδώ ο κ. Τσέπελης, ότι «τόσο εγώ, όσο και οι δήμαρχοι Δράμας και Παρανεστίου αλλά και η Περιφέρεια ΑΜΘ, μπορούμε να συμβάλλουμε οικονομικά αν χρειαστεί ώστε να λειτουργήσει αυτή η γραμμή. Μην ξεχνάμε ότι έτσι θα πετύχουμε μεγάλη επισκεψιμότητα και θα έχουμε οικονομικά οφέλη όλοι οι Δήμοι μέσω των επιχειρήσεων, θα το κάνουμε γιατί είναι στόχος και υπόσχεση στην κοινωνία».

Να σημειώσουμε εδώ, ότι, στον σχεδιασμό αυτό συμμετέχει με έντονη δράση και ο ΜΕΑ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας, ο οποίος μάλιστα συγκεντρώνει υπογραφές, προκειμένου το εγχείρημα αυτό να γίνει πραγματικότητα.

 

Απογευματινά δρομολόγια τρένου μόνο εντός Θράκης

Στο μεταξύ, μόλις πρόσφατα η εταιρεία Hellenic Train, ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου, έχουν ξεκινήσει σιδηροδρομικά δρομολόγια  μεταξύ των πόλεων Ξάνθης – Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, τα δρομολόγια αυτά θα διεξάγονται από Δευτέρα έως και Παρασκευή και ειδικότερα θα είναι:

– Αμαξοστοιχία 1675 Αλεξανδρούπολη (λιμάνι) – Ξάνθη: 14.54 και 16.31.

– Αμαξοστοιχία 3677 Αλεξανδρούπολη (λιμάνι) – Κομοτηνή: 18.56 – 20.00.

Τα πρωινά δρομολόγια του σιδηροδρόμου θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται με λεωφορεία, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Όσον αφορά τα δρομολόγια από Δράμα προς Ξάνθη, αυτά συνεχίζουν να ισχύουν με τα λεωφορεία του ΟΣΕ, χωρίς μέχρι στιγμής να γίνεται λόγος για το αν υπάρξει κάποια αναθεώρηση σύντομα.

Γεγονός είναι πάντως, ότι, το πρόβλημα με τη σιδηροδρομική σύνδεση της Θράκης με τη Δράμα παραμένει ακόμα και σήμερα καθώς υφίσταται πλέον εδώ και χρόνια.

Ερωτώμενος σχετικά με το ζήτημα αυτό, ο δήμαρχος Ξάνθης είπε ότι, «κάνουμε ένα μεγάλο αγώνα. Θέλουμε να πετύχουμε τους στόχους μας, ώστε να λειτουργήσει ενιαία όλη η γραμμή», εννοώντας τη σύνδεση της Θράκης με τη Δράμα.