Εγκρίθηκε η μελέτη από την Οικονομική Επιτροπή της ΑΜΘ
Έχουμε δρόμο ακόμα για την γέφυρα
ποταμού Αγγίτη επί της Εθνικής
Οδού Δράμας – Σερρών
Του Θανάση Πολυμένη
ΦΑΙΝΕΤΑΙ πως έχουμε δρόμο ακόμα μπροστά μας, σχετικά με το έργο της κατασκευής της γέφυρας του ποταμού Αγγίτη επί της Εθνικής Οδού Δράμας – Σερρών στην περιοχή του Δήμου Προσοτσάνης.
Η επικαιροποίηση της μελέτης είχε ξεκινήσει ακόμα από τη θητεία του προηγούμενου αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Παπαδόπουλου, τον Μάρτιο του 2021 και αισίως, εγκρίθηκε στις 26 Οκτωβρίου 2022 από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης.
Το έργο της επικαιροποίησης της μελέτης είχε προϋπολογισμό 199.796,11 ευρώ με τον ΦΠΑ.
Η μελέτη έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με προεκτιμώμενη αμοιβή 199.796,11 ευρώ, συμβατικό ποσό 122.636 ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ με τον παρόντα 1ο Συγκριτικό Πίνακα έχει κλείσει στο συμβατικό ποσό των 139.118,64 (με ΦΠΑ). Όπως αναφέρεται μάλιστα, το συμβατικό ποσό του αντικειμένου είναι της τάξης του 13,44% και δεν γίνεται υπέρβαση του 50% της αρχικής συμβατικής συμφωνίας.
Επίσης, με την έγκριση του 1ου Συγκριτικού Πίνακα για την επικαιροποίηση μελετών και ανασύνταξη της οριστικής μελέτης γέφυρας ποταμού Αγγίτη επί της Εθνικής Οδού Δράμας – Σερρών, γίνεται και αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος με παράταση του καθαρού χρόνου εκπόνησης της μελέτης.
Και όλο αυτό, επί του πρακτέου, σημαίνει ότι έχουμε ακόμα χρόνο μπροστά μας για την τελική επικαιροποίηση της εν λόγω μελέτης.
Ο «Πρωινός Τύπος» έχει ασχοληθεί επισταμένως με το θέμα αυτό. Μάλιστα, σε ένα ρεπορτάζ που είχαμε δημοσιεύσει στις 14 Ιανουαρίου 2022, σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Προσοτσάνης κ. Αθανασιάδης, έλεγε ότι ολοκληρωνόταν η επικαιροποίηση της μελέτης αυτής. Να σημειώσουμε εδώ ότι, ο προϋπολογισμός κατασκευής της νέας γέφυρας αγγίζει τα 6 εκατ. ευρώ.
Η υφιστάμενη γέφυρα Αγγίτη στο σύνορο των Νομών Δράμας και Σερρών, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη και η κατασκευής μιας νέας σε άλλο σημείο της περιοχής, είναι πλέον επιβεβλημένη. Η υφιστάμενη γέφυρα έχει κατασκευαστεί από τη δεκαετία του 1960, με ανεπαρκές πλάτος καταστρώματος για την ταυτόχρονη διέλευση δύο οχημάτων, με αποτέλεσμα να παραβιάζονται σημαντικά τα standards οδικής ασφάλειας.
Η φιλοσοφία σχεδιασμού ήταν προσαρμοσμένη στις οικονομικές συνθήκες της περιοχής καθώς και στις κυκλοφοριακές συνθήκες της εποχής. Για το εν λόγω έργο έχουν εκπονηθεί ορισμένες μελέτες, οι οποίες έχουν καταστεί ανεπίκαιρες λόγω της παρέλευσης σημαντικού χρονικού διαστήματος από την εκπόνησή τους.