Home > νέα > Τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων στην πόλη της Δράμας και ο στόχος για το πλύσιμο των κάδων-Τι γίνεται με τις χωματερές στα χωριά αλλά και σε γειτονιές της πόλης

Τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων στην πόλη της Δράμας και ο στόχος για το πλύσιμο των κάδων-Τι γίνεται με τις χωματερές στα χωριά αλλά και σε γειτονιές της πόλης

Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Εφραιμίδης μιλάει στον «Π.Τ.»

Τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων

στην πόλη της Δράμας και ο στόχος

για το πλύσιμο των κάδων

Τι γίνεται με τις χωματερές στα χωριά αλλά και σε γειτονιές της πόλης

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ της καθαριότητας μιας πόλης, αποτελεί πάντα ένα σοβαρό και πολύπλοκο πρόβλημα. Είναι μια υπηρεσία, η οποία σε μια πόλη όπως η Δράμα και τις Κοινότητές της, απαιτεί μεγάλο αριθμό μόνιμου προσωπικού, όπως και τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Επίσης, σημαντικό θέμα αποτελούν οι διάφορες χωματερές που δημιουργούνται κάθε φορά κυρίως έξω από χωριά αλλά και σε διάφορα σημεία εντός της πόλης. Το θέμα απαιτεί την αλλαγή νοοτροπίας των κατοίκων, πράγμα που είναι πολύ δύσκολο να γίνει, ώστε να μην πετάνε όπου βρουν τα ογκώδη κυρίως αντικείμενα, αλλά να ειδοποιούν το Δήμο να τα μαζεύει.

Άλλα ζητήματα που θίγει επίσης ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Εφραιμίδης στον «Πρωινό Τύπο», είναι ο στόλος των απορριμματοφόρων που σήμερα περιλαμβάνει 15 απορριμματοφόρα εκ των οποίων τα 4 ολοκαίνουργια και ένα καινούριο καδοπλυντήριο.

Δρομολόγια

Η συζήτηση με τον κ. Εφραιμίδη αρχίζει από τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων, καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα. Ο ίδιος σημειώνει ότι τα δρομολόγια της υπηρεσίας Καθαριότητας στο κέντρο της πόλης είναι καθημερινά για όλα τα ρεύματα, τόσο για τα σύμμεικτα, όσο και για τους κάδους της ανακύκλωσης και του κάδου για το χαρτί – χαρτόνι και ευελπιστεί ότι, «σύντομα με την έλευση του καφέ κάδου θα μπει και η τρίτη γραμμή, άρα λοιπόν θα σπάσει το δρομολόγιο του πράσινου κάδου».

Επισημαίνει ότι γίνεται προσπάθεια και όλα τα απορριμματοφόρα ξεκινούν από τις 6 το πρωί από το αμαξοστάσιο, «κοιτάζουμε να μπουν πρώτα στο κέντρο της πόλης και μετά να σπάσουν στα χωριά για να κερδίσουμε χρόνο και να φύγουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα από το κέντρο για να μην επηρεάσουμε την κίνηση. Κάποιες φορές το καταφέρνουμε επαρκώς, άλλες φορές όχι. Η αλήθεια είναι ότι πλέον και σε σχέση με το παλαιότερο πρόγραμμα, μετά τις 7 έχουμε φύγει από το κέντρο, ενώ παλαιότερα φτάναμε και μέχρι τις 8» σημειώνει.

Ο κ. Εφραιμίδης τονίζει ότι πλέον γίνεται προσπάθεια να μπαίνουν ακόμα πιο νωρίς στην πόλη, «κάνουμε προσπάθεια ώστε να βρούμε ένα δρομολόγιο αποκλειστικά για το κέντρο ώστε να φεύγουμε ακόμα πιο νωρίς, για να μπορούν οι συμπολίτες μας που πηγαίνουν εκείνες τις ώρες στη δουλειά τους, να συναντούν εμπόδια με τα απορριμματοφόρα. Το πρόβλημα είναι και αισθητικό και λειτουργικό».

Σημειώνει επίσης ότι «έχει ήδη ξεκινήσει ένα απογευματινό δρομολόγιο στο κέντρο της πόλης, με σκοπό να μαζέψουμε κυρίως το κομμάτι της ανακύκλωσης, μαζεύουμε όμως και τον πράσινο κάδο παράλληλα, γιατί υπάρχει μεγάλη κατανάλωση.

Στα χωριά ακολουθούμε το παλιό πρόγραμμα ελαφρώς ενισχυμένο και έχουμε πάντα ένα εφεδρικό για κάποιες γιορτές, εκδηλώσεις  ή αβαρίες ώστε να μπορούμε να καλύψουμε κι εκείνες τις περιπτώσεις».

Παραδέχεται ακόμα, ότι, «το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε και δυσκολευόμαστε ιδιαίτερα να καλύψουμε είναι τα τριήμερα, όπου εκεί θα πρέπει μέσα σε ένα 24ωρο να τα μαζέψουμε όλα, κάτι που είναι φύση αδύνατο. Πρόκειται για 3.500 κάδους με ένα προσωπικό της τάξης των 60-70 ατόμων στην υπηρεσία. Αυτό προκύπτει επειδή δεν έχουμε και ανθρωπινό δυναμικό, αλλά και εξοπλισμό».

Εξοπλισμός

Όσον αφορά το ζήτημα του εξοπλισμού, αυτή την ώρα ο Δήμος Δράμας διαθέτει 15 απορριμματοφόρα εκ των οποίων τα 4 είναι ολοκαίνουρια και έχουν αγοραστεί πριν από λίγους μήνες  με το πρόγραμμα Φιλόδημος του Υπ. Εσωτερικών.

Όπως εξηγεί, «με ένα αντίστοιχο πρόγραμμα πήραμε και ένα καινούριο καδοπλυντήριο. Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα, η αναδιάρθωση της φιλοσοφίας ξεκίνησε από τον αείμνηστο Χρήστο Κυριακίδη και τροποποιήσαμε λίγο το πρόγραμμα στη συνέχεια. Δώσαμε μεγάλη έμφαση στον εξοπλισμό αυτό το διάστημα και στο μεταξύ προχωρήσαμε σε δύο υπερκατασκευές μέχρι το 2020 και μία το 2022. Υπερκατασκευή είναι όταν ένα παλαιότερο όχημα δέχεται μια γενική επισκευή και γίνεται πιο λειτουργικό και πιστεύω ότι θα προλάβω άλλο ένα με τη λήξη της θητείας μου. Έτσι θα έχουμε 8 σχετικά καινούρια απορριμματοφόρα στο στόλο μας. Στόχος μας είναι να αλλάξουν άλλα 4 οχήματα, ώστε να έχουμε 12 καινούρια απορριμματοφόρα».

Προσωπικό

Αναφερόμενος στο ζήτημα του προσωπικού, σημειώνει αρχικά ότι, «η Καθαριότητα επικουρικά έχει στην υπηρεσία της παρκάκια, δρόμους, γειτονιές, καθαρίζει έξω από σχολεία, σε αρχαιολογικούς χώρους και αλλού. Φαινομενικά έχουμε κόσμο, αλλά ουσιαστικά δεν έχουμε το απαιτούμενο προσωπικό. Κανονικά για να λειτουργήσει η υπηρεσία Καθαριότητας θα πρέπει να έχει άλλα 15 άτομα όσον αφορά το τμήμα του αμαξοστασίου και άλλα 10 όσον αφορά τους οδοκαθαριστές πάντα σε μόνιμο προσωπικό. Σήμερα, μόνιμο προσωπικό στους οδοκαθαριστές έχουμε 10 άτομα. Στο αμαξοστάσιο είναι πάνω από 60 και σε νορμάλ συνθήκες είχαμε φτάσει και τα 100 άτομα επί του συνόλου».

Σ’ αυτό το σημείο τονίζει ότι, «χρησιμοποιούμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για να πάρουμε κόσμο, αλλά χρειάζεται κυρίως μόνιμο προσωπικό. Όλα αυτά είναι, μπορεί να είναι μια μεγάλη βοήθεια, παρ’ όλα αυτά είναι ένα χάδι στον όγκο εργασιών που έχουμε».

Ογκώδη αντικείμενα και χωματερές

Αναφορικά με το ζήτημα των διαφόρων χωματερών που δημιουργούνται σε χωριά αλλά και σε γειτονιές της πόλης, εξηγεί ότι πριν από δύο χρόνια ο Δήμος είχε αγοράσει ένα καινούριο JCB και ένα ανατρεπόμενο με δαγκάνα για τα ογκώδη αντικείμενα.

Όπως επισημαίνει πάντως, «αρκετές παράνομες χωματερές έχουμε συνήθως έξω από τα χωριά, αλλά και σε διάφορα σημεία της πόλης, όπου δημιουργούνται μικροεστίες. Έχουμε κάνει σχετικές καμπάνιες, δώσαμε προβολή στο θέμα, αλλά είναι μια νοοτροπία η οποία δεν αλλάζει εύκολα. Επειδή δεν αλλάζει όμως και το πρόβλημα είναι μεγάλο, προχωράμε συνέχεια σε καθαρισμούς σε πάνω από 25 σημεία, όπου όμως το πρόβλημα επαναλαμβάνεται. Και βέβαια, για να επιβληθούν πρόστιμα, θα πρέπει να γίνουν επίσημες καταγγελίες».

Τονίζει πάντως, ότι, το πρόβλημα θα μειωθεί σημαντικά, όταν δημιουργηθεί το Πράσινο Σημείο στον  Μυλοπόταμο, όπου ο κάθε πολίτης θα μπορεί μεμονωμένα να πηγαίνει μεγάλα αντικείμενα και μπάζα.

Καδοπλυντήριο

Ερωτώμενος σχετικά με το πλύσιμο των κάδων, αναφέρει ότι ο Δήμος είχε δύο παλιά καδοπλυντήρια. Το ένα από αυτά διαμορφώθηκε με συνθήκες ώστε να χρησιμοποιείται για μεταφορά νερού και να εξυπηρετείται η Πυροσβεστική Υπηρεσία, «ενώ στο άλλο έγινε ανακατασκευή και το χρησιμοποιήσαμε για πρώτη φορά το περασμένο Πάσχα καθαρίζοντας σε γειτονιές.  Πλέον έχουμε αγοράσει το νέο καδοπλυντήριο και ευελπιστούμε ότι το ένα θα δουλεύει καθημερινά στην πόλη και το άλλο στα χωριά, με σκοπό να καθαριστούν όλοι οι κάδοι»

Σημειώνει ότι, «πρόκειται για 3.500 κάδους και για να καθαριστεί κάθε γραμμή, χρειάζεται μια εβδομάδα περίπου. Ο καθαρισμός γίνεται με ειδικά απολυμαντικά και δεν είναι απλά και μόνο ένα ξέπλυμα, ώστε να υπάρχει και γενική απολύμανση και με ζεστό νερό και πίεση. Και πάλι όμως, παρατηρήθηκε το φαινόμενο ότι, τη μια μέρα να πλένουμε κάδους και την επομένη να βρίσκουμε πάλι μέσα στον κάδο πεταμένα εντόσθια. Δυστυχώς, ο κόσμος θα πρέπει να αντιληφθεί την αναγκαιότητα ώστε να πετάει τα σκουπίδια του όπως πρέπει. Μόνο έτσι θα αλλάξει η εικόνα στο σύνολο της πόλης. Αν πετάμε σωστά τα σκουπίδια, αν δεν πετάμε την στάχτη από το τζάκι όπως νάναι, τότε σίγουρα όλα θα είναι πολύ καλύτερα».

Οικιακή κομποστοποίηση

Ρωτήθηκε επίσης, σχετικά με κάποια παλιά προγράμματα που υπήρχαν, κατά τα οποίο ο Δήμος είχε εφοδιάσει τους συνδημότες μας με οικιακούς κάδους κομποστοποίησης. Το πρόγραμμα αυτό ατόνησε το περασμένο διάστημα και ο κ. Εφραιμίδης επισημαίνει ότι «μέσα στο χρόνο θα κάνουμε μια προσπάθεια ώστε να ξεκινήσουμε κάποιες συνεργασίες για κάδους οικιακής κομποστοποίησης, επειδή το ζητάνε οι δημότες μας. Σημαντικό είναι πάντως ότι πολύ σύντομα θα είναι έτοιμο και το εργοστάσιο κομποστοποίησης και θα μπει η γραμμή του καφέ κάδου στην παραγωγή».