Home > νέα > «Δεν ξέρω αν ταξιδεύω για να φωτογραφίζω, ή φωτογραφίζω για να ταξιδεύω!» Ο φωτογράφος Μιχάλης Μπολιάκης στον «Π.Τ.»

«Δεν ξέρω αν ταξιδεύω για να φωτογραφίζω, ή φωτογραφίζω για να ταξιδεύω!» Ο φωτογράφος Μιχάλης Μπολιάκης στον «Π.Τ.»

Η παρουσία στη Δράμα και η φωτογραφία στο δημόσιο χώρο

«Δεν ξέρω αν ταξιδεύω

για να φωτογραφίζω,

ή φωτογραφίζω για να ταξιδεύω!»

Ο φωτογράφος Μιχάλης Μπολιάκης στον «Π.Τ.»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ βρέθηκε το πρωί της Κυριακής ο γνωστός Αλεξανδρουπολίτης φωτογράφος Μιχάλης Μπολιάκης, προκειμένου να δείξει μέρος του έργου του, αλλά και να μιλήσει για τη δημόσια φωτογραφία.

Ο κ. Μπολιάκης, ήρθε στη Δράμα ως καλεσμένος της Φωτογραφικής Ομάδας Δράμας ΕΦΟΔΟΣ, παρουσιάζοντας μέρος της δουλειάς του στο σύνολο περίπου 30 χρόνων, η οποία αφορά κυρίως φωτογραφίες που έχει τραβήξει σε δημόσιους χώρους. Όπως είπε μιλώντας ο ίδιος στον «Π.Τ.» από όλο αυτό το υλικό, έκανε μια αυστηρή επιλογή και παρουσίασε μόνο 100 φωτογραφίες από τα ταξίδια του σε όλο τον κόσμο.

Στην εκδήλωση που έγινε στη μικρή αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας και κατά τη διάρκεια της προβολής των φωτογραφιών, συγκεντρώθηκαν τα μέλη της φωτογραφικής ομάδας ΕΦΟΔΟΣ της Δράμας, ενώ έγινε και συζήτηση με θέμα τη φωτογραφία στο δημόσιο χώρο.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Μπολιάκης, σημείωσε ότι «πρόκειται για μια παρουσίαση της δουλειάς μου για 30 χρόνια περίπου και κυρίως πρόκειται για φωτογραφίες σε δημόσιους χώρους με πρόσωπα και φόρμες. Κόσμος που κινείται και δουλεύει. Αυτό είναι το θέμα που πραγματεύομαι τα 47 χρόνια που κάνω φωτογραφία, από το 1976 μέχρι σήμερα».

Όπως επίσης τονίζει, «δουλεύω αποκλειστικά σχεδόν σε δημόσιους χώρους, ενώ έχω κάνει και λίγο τοπίο για συναισθηματικούς λόγους στη Σαμοθράκη και την Οροσειρά της Ροδόπης και αυτό για τις ανάγκες δημιουργίας αντίστοιχων λευκωμάτων».

Απαντώντας σε ανάλογη ερώτηση, εξηγεί ότι «δεν είναι στρατευμένες φωτογραφίες, δεν είναι καταγραφές. Προσπαθώ μέσα απ’ αυτά που συμβαίνουν γύρω μου, να τα τοποθετήσω μέσα στο κάδρο, να δημιουργήσω φόρμες, έννοιες και κατά συνέπεια να εξάγω και ένα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Να είναι φωτογραφίες που να είναι και ωραίες και όχι απλά να περιγράφουν ένα γεγονός ή μια κατάσταση».

Στην ερώτηση για τον ίδιο, ο δημόσιος χώρος έχει κάτι ιδιαίτερο σε σχέση με άλλη θεματική φωτογραφία και επισημαίνει ότι «ναι, έχει την ειδοποιό διαφορά ότι είναι φωτογραφίες, που κλάσματα δευτερολέπτου πριν και κλάσματα δευτερολέπτου μετά, είναι διαφορετικές εικόνες. Είναι μια εικόνα η οποία κρατάει μια στιγμή. Μ’ ενδιαφέρει να μπορέσω να αποτυπώσω αυτή τη στιγμή, εξάγοντας ταυτόχρονα και ένα εικαστικό αποτέλεσμα».

Ερωτώμενος αν σ’ αυτό το δημόσιο χώρο με τον οποίο ασχολήθηκε – γιατί βλέπουμε ότι έχει ταξιδέψει και ιδιαίτερα μακριά όπως στο Περού – ψάχνει να βρει κάτι ιδιαίτερο και συγκεκριμένο, απάντησε: «Έχω κι εγώ την ίδια απορία γιατί δεν την έχω απαντήσει ακόμα: δεν ξέρω αν ταξιδεύω για να φωτογραφήσω, ή φωτογραφίζω για να ταξιδεύω».

Όσον αφορά την παρουσία του στη Δράμα την Κυριακή, σημειώνει ότι είχε γίνει μια έκθεση με το Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης όπου είναι μέλος, για την Οροσειρά της Ροδόπης, η οποία σύντομα θα εκδοθεί και σε λεύκωμα. Από εκεί έγινε και η επαφή με τη Ομάδα Φωτογραφίας ΕΦΟΔΟΣ της Δράμας και έγινε η πρόταση να βρεθεί στη Δράμα.