Home > νέα > Με επιτυχία η τελετή βράβευσης των επιτυχόντων μαθητών στο διαγωνισμό «Βασίλης Ξανθόπουλος» -Μιλάει στον «Π.Τ.» ο αν. καθηγητής του Πολυτεχνείου του Μιλάνου κ. Τσιαμυρτζής

Με επιτυχία η τελετή βράβευσης των επιτυχόντων μαθητών στο διαγωνισμό «Βασίλης Ξανθόπουλος» -Μιλάει στον «Π.Τ.» ο αν. καθηγητής του Πολυτεχνείου του Μιλάνου κ. Τσιαμυρτζής

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο αν. καθηγητής του Πολυτεχνείου του Μιλάνου κ. Τσιαμυρτζής

Με επιτυχία η τελετή βράβευσης

των επιτυχόντων μαθητών

στο διαγωνισμό «Βασίλης Ξανθόπουλος»

Οι βραβευθέντες και διακριθέντες μαθητές της Δράμας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΒΡΑΔΥ του περασμένου Σαββάτου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του δημαρχείου Δράμας, η τελετή βράβευσης των επιτυχόντων μαθητών από το διαγωνισμό στη μνήμη του αδικοχαμένου Δραμινού επιστήμονα Βασίλη Ξανθόπουλου.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα της τελετής, αρχικά βραβεύτηκαν οι μαθητές που πρώτευσαν στο διαγωνισμό από τις τάξεις Λυκείων της Δράμας, ενώ ακολούθησε ομιλία από τον κ. Παναγιώτη Τσιαμυρτζή, αν. καθηγητή στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Πολυτεχνείο του Μιλάνο και του Τμήματος Στατιστικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με τίτλο: «Πάλη ή Φυγή; Μια υπολογιστική προσέγγιση στο στρες και την επίδρασή του στη σύγχρονη ανθρώπινη δραστηριότητα».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, ο διαγωνισμός «Βασίλης Ξανθόπουλος» διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Σύλλογο Θετικών Επιστημόνων Δράμας, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης Π.Ε. Δράμας, το Δήμο Δράμα, την ΕΛΜΕ Δράμας και το ΕΚΦΕ Δράμας.

Τα βραβεία που δίνονται κάθε χρόνο είναι από το Δήμο Δράμας, ο οποίος δίνει από 300 ευρώ στους πρώτους, από 200 ευρώ στους δεύτερους και 100 ευρώ στους τρίτους του διαγωνισμού κάθε τάξης, ενώ η Π.Ε. Δράμας δίνει 700 ευρώ, 500 ευρώ και 300 ευρώ στους τρεις πρώτους της Γ΄ τάξης Λυκείου. Επίσης, ο κ. Τενεκετζής εδώ και πολλά χρόνια δίνει ένα βραβείο 200 ευρώ για το μαθητή που συμπληρώνει την μεγαλύτερη βαθμολογία απ’ όλες τις τάξεις ενώ φέτος το αφιερώνει στη μνήμη της συζύγου του, η οποία πρόσφατα έφυγε από τη ζωή.

Επίσης, οι Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης χορηγούν κάποια βιβλία για όλα τα παιδιά, η ΕΛΜΕ καλύπτει μια εκδρομή εντός Ελλάδος για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου και η εταιρεία RAYCAP προσφέρει μια εκδρομή στο CERN.

Τα βραβεία προς τους μαθητές παρέδωσαν ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Δήμου Δράμας κ. Χαραλαμπίδης εκ μέρους και του δημάρχου Δράμας, ο πρόεδρος του ΕΚΦΕ Δράμας κ. Παζούλης, εκ μέρους του αντιπεριφερειάρχη Δράμας ο πρώην δήμαρχος Δράμας κ. Μαργαρίτης, και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ κ. Ευμοιρίδης, οι οποίοι απηύθυναν και σχετικούς χαιρετισμούς προς τους μαθητές και τους γονείς τους.

Οι βραβευθέντες

Ο «Π.Τ.» έχει ήδη δημοσιεύσει τους βραβευθέντες από την περασμένη εβδομάδα, ενώ τη μεγαλύτερη βαθμολογία για φέτος συγκέντρωσε ο μαθητής της Β΄ τάξης του 4ου ΓΕΛ Λεκάκης Αλέξανδρος–Αδάμ.

Από την Α΄ Τάξη Λυκείου συμμετείχαν 6 άτομα. Από την Β΄ Τάξη Λυκείου συμμετείχαν 16 άτομα και από την Γ΄ Τάξη Λυκείου συμμετείχαν 6 άτομα.

Οι νικητές από την Α΄ Τάξη Λυκείου είναι:

1η Γιαγκοζίδου Κωνσταντίνα – 4ο ΓΕΛ.

2η Κυρσανίδου Μαρία- Ελένη – 1ο ΓΕΛ

Από τη Β΄ Τάξη Λυκείου είναι:

1ος Λεκάκης Αλέξανδρος-Αδάμ – 4ο ΓΕΛ.

2ος Στάικογλου Αναστάσιος – 1ο ΓΕΛ.

3η Χατζηγρηγορίου Κωνσταντίνα – 2ο ΓΕΛ.

Διακριθέντες εδώ είναι: Χεριστανίδης Γεώργιος-Ραφαήλ 1ο ΓΕΛ, Άρμεν Φίλιππος 2ο ΓΕΛ, Γιαγκοζίδης Πρόδρομος 4ο ΓΕΛ και Καζάκης Λεόντιος Μουσικό Λύκειο.

Τέλος, οι νικητές από την Γ΄ Τάξη Λυκείου είναι:

1ος Φωτιάδης Πρόδρομος – Λ.Τ. Νικηφόρου.

2η Δομνίδου Αναστασία – 4ο ΓΕΛ.

3ος Αρβανιτίδης Πέτρος – 1ο ΓΕΛ.

«Πάλη ή Φυγή;»

Για το θέμα της ομιλία του μίλησε στον «Π.Τ.» ο Παναγιώτης Τσιαμυρτζής, αν. καθηγητή στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Πολυτεχνείο του Μιλάνο και του Τμήματος Στατιστικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Όπως είπε ο κ. Τσιαμυρτζής, «το θέμα σχετίζεται με το στρες και προσπαθούμε να το δούμε από κάποιου είδους υπολογιστική πλευρά. Έχουμε δηλαδή διάφορους τρόπος για να μπορέσουμε να ποσοτικοποιήσουμε το στρες. Αυτό το κάνουμε χρησιμοποιώντας πληροφορία η οποία προέρχεται από θερμική κάμερα. Άρα, έχουμε ένα μηχανισμό μέτρησης του στρες από απόσταση. Μ’ αυτή τη δυνατότητα, έχουμε ξεκινήσει και έχουμε κάνει μια σειρά από μελέτες, για να μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε ποια είναι η επίδραση του στρες, στη σύγχρονη ανθρώπινη δραστηριότητα».

Όπως εξηγεί ο κ. Τσιαμυρτζής, «το στρες υπάρχει μέσα στον οργανισμό μας, έχουμε ως ανθρώπινο είδος ξεκινήσει και εξελιχθεί μαζί του και από εκεί και πέρα, υφίσταται προφανώς και στη σημερινή σύγχρονη κοινωνία. Ο ρόλος του στρες όταν ξεκίνησε το ανθρώπινο είδος να υπάρχει, ήταν τελείως διαφορετικό απ’ αυτό που είναι σήμερα. Τότε προσπαθούσαμε να γλυτώσουμε από κάποιον κίνδυνο, άρα το στρες ενεργοποιούσε τρόπους φυγής. Πλέον, η έννοια της φυγής δεν υφίσταται στη σύγχρονη κοινωνία, διότι ουσιαστικά είμαστε καθηλωμένοι πολλές φορές μπροστά σε έναν υπολογιστή, είμαστε χειριστές κάποιου πολύπλοκου συστήματος και το στρες μας κατακλύζει, αλλά δεν έχουμε τη δυνατότητα της φυγής».

Όπως εξηγεί ο κ. Τσιαμυρτζής, σύμφωνα με τι έρευνες στις οποίες συμμετέχει ο ίδιος, στην ομιλία του αναφέρθηκε σε δυο περιπτώσεις: «Στην εκπαίδευση χειρουργών λαπαροσκοπικής ιατρικής για να διαπιστώσουμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την εκπαίδευση ρίχνοντας τα επίπεδα του στρες και βελτιώνοντας τους όρους εκπαίδευσης. Με την έννοια να επιτύχουμε ώστε οι γιατροί να γίνουν πιο πεπειραμένοι σε μικρότερο χρονικό διάστημα και η δεύτερη εφαρμογή για το στρες κατά τη διάρκεια της οδήγησης».

Όπως σημειώνει, «όλα αυτά γίνονται με τη μέτρηση του στρες εξ αποστάσεως, χωρίς να φοράει κάποιος αισθητήρες, χωρίς οποιαδήποτε άλλη παρεμβολή».

Σε ερώτηση του «Π.Τ.» για το κατά πόσο συμβάλλουν τα μαθηματικά στην περίπτωση αυτή, ο κ. Τσιαμυρτζής σημειώνει ότι «συμβάλλουν απολύτως στην έρευνα. Προσωπικά, το πρώτο μου πτυχίου είναι στα Μαθηματικά και το μεταδιδακτορικό μου πτυχίο είναι στην στατιστική. Άρα τα Μαθηματικά, όπως και η Φυσική και διάφορα άλλα φαινόμενα τα οποία μελετούμε, έχουν μεγάλη σημασία. Αυτό σημαίνει ότι παίζουν θεμελιώδη ρόλο. Η οπτική μου πλευρά στην ομιλία μου, είναι περισσότερο από την πλευρά της στατικής ή ενός αναλυτή δεδομένων, για το πώς, μέσα από διάφορα προβλήματα, έχουμε πάρει μια σειρά από ενδιαφέροντα ευρήματα, τα οποία έχουμε δημοσιεύσει σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά».